DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Moderator: Beheerdersteam
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Misschien is het een idee om je eigen topic te beginnen en niet het topic van iemand anders over te nemen?holco schreef:Zwarte mdf van opmaatzagen.nl is binnen, kwaliteit en maatvoering is perfectverpakking ook trouwens.
Meteen maar wat freeswerk verricht aan de beide voorste baffle delen.
20211016_194949.jpg
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Ik zou vooral niet te veel weghalen. Zolang de 90graden hoek weg is kun je niet meer zien waar het 'gat' zit. Met een radius loopt de overgang van doek naar gat geleidelijk. Bij de 45gr frees is dat nog steeds een 'overgangsrand' naar het doek die wellicht na het spannen zichtbaar is.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Uiteraard zal er nog een klein recht kantje aan de achterzijde blijven staan (sowieso nodig voor het kopieer lager), dat het aan de doek zijde gaat tekenen ben ik niet zo bang voor, de overgang gaat ook wat softer worden vanwege het plamuur cq schuurwerk.
Eigen topic is misschien niet zo'n slecht idee
Eigen topic is misschien niet zo'n slecht idee
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Uitstekend idee, nu lopen er twee projecten doorelkaar heen.holco schreef:Eigen topic is misschien niet zo'n slecht idee
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Dikke waxcoils, prachtig, dit was een oud projectje van mij:
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Zelden vertoont, een spoel die groter is dan de driver die hij aanstuurt...
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Dat was hier niet het geval, deze 6.8mH waxcoil zat voor de Eton 11-581 woofer.
Oeps verkeerde topic zie ik, had in Holco zijn nieuwe topic moeten zijn.
Oeps verkeerde topic zie ik, had in Holco zijn nieuwe topic moeten zijn.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Wat in een goed vat zit….. in 2020 de c1 van Jan (leeuwarden) via Wouter als tussen eigenaar overgenomen. Deze week laatste spuitwerk en dan weer in elkaar zitten. Hoop dat ik er nog uitkom want het filteroverzicht is nooit meegekomen, als ik mijn gekrabbel op het schildertape nog maar kan ontcijferen…. Kleur wordt Nardo grijs ultramat (de audio, bmw grijskleur die je vaak ziet). Hoop dat ik geen druipers krijg bij de inhammen. Dat is met de 2k plamuur wel een probleemje. Eind deze week de c1 (met tijdelijke voet) aan de ncores.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Geweldig, ben heel benieuwd naar de uiteindelijke looks. En met het filter komt het - al dan niet met hulp van hier of van Jeroen - wel goed.
Ik heb echt fantastische herinneringen aan de tijd met de C1, ik mocht toen ook alles optimaal neerzetten en inrichten (tijdelijk de hele woonkamer tot mijn beschikking ivm verbouwing hadden we die niet in gebruik en was net klaar). Echt een heel fijne speaker, en echt een waardevolle 'gift' vanuit Jeroen dat dit beschikbaar was voor forumleden. Mijn beste High End tijd, maar helaas dwong het gezin en inrichting me weer richting kleine boxjes op een het TV meubel (wel Tony's Paper Hatt geworden).
Kom maar op met de foto's straks
Ik heb echt fantastische herinneringen aan de tijd met de C1, ik mocht toen ook alles optimaal neerzetten en inrichten (tijdelijk de hele woonkamer tot mijn beschikking ivm verbouwing hadden we die niet in gebruik en was net klaar). Echt een heel fijne speaker, en echt een waardevolle 'gift' vanuit Jeroen dat dit beschikbaar was voor forumleden. Mijn beste High End tijd, maar helaas dwong het gezin en inrichting me weer richting kleine boxjes op een het TV meubel (wel Tony's Paper Hatt geworden).
Kom maar op met de foto's straks
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
De C1 is fantastisch.
Ik kan niet alle speakers die ik bouw bijhouden, maar deze C1 mis ik toch wel.
Ik kan niet alle speakers die ik bouw bijhouden, maar deze C1 mis ik toch wel.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Jan had ze met de AT mid gebouwd, dat was smullen. Er bleek alleen een wijziging te zijn geweest die ik niet scherp had, het hoog stond wat luider. Was volgens mij een smaak dingetje, maar was bij mij niet nodig/wenselijk. Ralph berichtte me daarover na aanschaf. Helaas heb ik ze geen blijvend onderkomen kunnen geven, maar fijn dat Ralph ze helemaal gaat voltooien met een prachtige afwerking. Kan ik ze met 10 jaar weer van hem overnemen
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Ik heb er inmiddels ook een maand of 5 een set van staan, geweldig, zou ze niet willen missen!
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Volgens mij zit daar een extra weerstand voor op t filter maar dan moet ik nog eens t orginele schema zien te bemachtigen, helaas lever jeroen dit alleen aan de oorspronkelijke kopers melde hij en die had m niet meerwouter schreef: ↑wo 22 okt 2025, 15:26Jan had ze met de AT mid gebouwd, dat was smullen. Er bleek alleen een wijziging te zijn geweest die ik niet scherp had, het hoog stond wat luider. Was volgens mij een smaak dingetje, maar was bij mij niet nodig/wenselijk. Ralph berichtte me daarover na aanschaf. Helaas heb ik ze geen blijvend onderkomen kunnen geven, maar fijn dat Ralph ze helemaal gaat voltooien met een prachtige afwerking. Kan ik ze met 10 jaar weer van hem overnemen![]()
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
En een stapje verder. Ultramat nardo grijs. Had dit iets lichter verwacht maar om t nu nog een keer te spuiten… morgen filter en speakers erin.
Ps waarom de fotos draaien in preview is me niet duidelijk, iets vanuit ios?
Ps waarom de fotos draaien in preview is me niet duidelijk, iets vanuit ios?
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Ziet er goed uit hoor, afmonteren en genieten maar!
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Mooi geworden!
Wilde je de het nog lichter? Gaat het meer contrasteren met de zwarte speakers. Zou ik eerst eens bekijken.
Yep. ios zet de pixelvolgorde in de file zoals het uit de chip komt en corrigeert niet voor de stand van de camera van de opname. Apple is altijd al tegendraads (of lui?) geweest met beeld en geluidsmateriaal. Je browser corrigeert dan later n.a.v. de meta data. De preview afbeelding neemt die meta data kennelijk niet mee.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
En dan alle foto's in landscape formaat? Op zich zie ik niet zo'n probleem als je de volledige foto bekijkt die de meta data bevat.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Klaar. Voor nu. Paar voetjes zijn onderweg. Er moet nog een dekseltje op het filter maar ze draaien. Altijd een compromis in de woonkamer natuurlijk. De (grote) l-hoekige bank mag nog een paar cm naar achter
. Foto is met voetbal, niet mijn ding dus geluid van TV zacht en de daudio aan met Chris Jones “Roadhouse and Automobile. Zo ook eens de Thorens aanslingeren.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Verder van de muur af zou denk ik nog wel kunnen?
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Nu kan ie niet verder van de muur want het is de doorgang. Ik wil eigenlijk naar 60cm maar dat gaat mogelijk niet lukken, zal ergens rond de 50cm worden, is nu 40 cm.
Zoals je ziet is ons huis van hout (rechels, met daarachter steenwol en dikke balken hout. De muur is verre van acoustiek hard zoals bij de meeste modere huizen.
