Olaf's audio hoekje.

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Olaf Analogue »

Gewoon een keer een schnitzeltje, simpel en lekker.
20250908_160219.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Walt »

Hebben ze ook ander bier? Lekkere texelse skuumkoppe ofzo? :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Pjotr »

Lekker! Wij vanavond entre-coûte, ouderwetse Cote du Rhone villages er bij. Maar dat eten wij ook niet iedere dag hoor :mrgreen:
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door pvanlingen »

Van der Valk Hengelo.
Ziet er goed uit.

Jij zorgt wel goed voor jezelf.
Lekker eten en een mooie muziek installatie.

Paul.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Walt »

Ik verwacht zo dat elke Van der Valk diner factuur, netjes door de baas betaald wordt…
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Leobus »

Walt schreef: ma 08 sep 2025, 16:25
Hebben ze ook ander bier? Lekkere texelse skuumkoppe ofzo? :lol:
Je kent dat mopje toch wel van de heren Heineken, Grolsch en Leffe die samen uit eten gingen.
Vraagt de ober wat ze willen drinken. Heer Heineken vraagt om een Heineken biertje; heer Grolsch vraagt om een Grolsch biertje en heer Leffe vraagt om een glas water. Vragen die andere twee waarom hij geen biertje neemt. Antwoord: als jullie geen bier drinken, doe ik het ook niet.
Groet,
Leobus
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Walt »

Haha, goeie!
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Olaf Analogue »

Ik heb de glazen water me goed laten smaken vandaag :mrgreen: :beer:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Pjotr »

Psies, Een goed glas water op zijn tijd is heerlijk! Hoef je echt geen Texels schuimwater voor te hebben :D
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Walt »

Gewoon pilsje, goed koud, is inderdaad ook niks mis mee. Maar wat variatie op zijn tijd kan geen kwaad natuurlijk.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door richard »

Alles zijn tijd en plaats.
Wordt vaak wat neerbuigend gedaan over Heineken pils; zelf vind ik er niks mis mee en drink het graag bij het eten of lekker op een terrasje.

Neemt niet weg dat een blond biertje het voor mij dan waarschijnlijk ook goed zal doen.

Is het wel zo dat het verschil tussen Heineken, Amstel en Grolsch de laatste jaren is vervlakt. Grolsch had ooit meer hopbitterheid dan de andere twee en Amstel was wat zoeter.

Hertog Jan pils was bij zijn introductie kwalitatief wat beter, maar heeft die voorsprong inmiddels ook ingewisseld voor een minder uitgesproken smaakprofiel.

Van de middelgrote Nederlandse brouwerijen vind ik Gulpener nog een kwalitatief bovengemiddeld pils maken. In het noorden alleen wisselend beschikbaar.

Koop ik zelf vaak Veltins, Pils, niet te duur en gemaakt volgens het Reinheitsgebot. Iets wat me ook wel aanstaat.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Shadow »

In Nederland wordt het gros bij Bavaria of Heineken gemaakt...zo smaakt het helaas ook.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Pjotr »

Nu we het toch over "bier" hebben:

Waarom is Heineken zo vies?

AI-overzicht

Heineken kan voor sommigen "vies" smaken doordat het bier door de blootstelling aan licht een "skunky" of muffe geur en smaak krijgt, wat veroorzaakt wordt door de afbraak van hopzuren. Daarnaast kan bitterheid, die inherent is aan bier, als onaangenaam worden ervaren, zeker bij mensen die er minder aan gewend zijn, en de smaakbeleving is persoonlijk en wordt mede door genen bepaald.

Nou daar zit je dan met een glas vol genen...
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door satefan »

Het lukt mij nog steeds niet om bier te consumeren. Ik krijg t gewoon niet weg. Jaren terug eens met een stel maten dan maar eens meegegaan naar het bokbier-festival. Dat maar eens proberen dan. Er was er 1 bij die ik net zo vies vond als gewoon bier. De rest was helemaal niet binnen te houden.

Zal wel aan de genen liggen dan!

Edit: ligt dus ook deels aan de genen. Ik heb sowieso snel last van de effecten van alcohol. Ligt mogelijk aan de effectiviteit van het ALDH2 enzym. Komt veel voor bij met name (maar zeker niet alleen) de aziatische bevolking. Ook wel genaamd 'Asian Rush'. Misschien toch ergens oosters bloed in de familie.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Olaf Analogue »

Walt schreef: ma 08 sep 2025, 16:25
Hebben ze ook ander bier? Lekkere texelse skuumkoppe ofzo? :lol:
Dat hebben ze, en ik ga hem nu proberen :beer:
20250909_153502.jpg
Duclaasie
Berichten: 236
Lid geworden op: zo 27 apr 2025, 14:34

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Duclaasie »

Heineken is eigenaar van Texels Skuumkoppe
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Walt »

Ha Olaf,

Wat vond je ervan?

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Olaf Analogue »

Prima biertje, mankeert niets aan.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Walt »

Inderdaad, nog lekkerder op Texel, op een terrasje bij een strandtent.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Shadow »

Dit wordt het nieuwe msn topic zo :lol:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Kappa7 »

satefan schreef: di 09 sep 2025, 8:25
Het lukt mij nog steeds niet om bier te consumeren. Ik krijg t gewoon niet weg. Jaren terug eens met een stel maten dan maar eens meegegaan naar het bokbier-festival. Dat maar eens proberen dan. Er was er 1 bij die ik net zo vies vond als gewoon bier. De rest was helemaal niet binnen te houden.

Zal wel aan de genen liggen dan!

Edit: ligt dus ook deels aan de genen. Ik heb sowieso snel last van de effecten van alcohol. Ligt mogelijk aan de effectiviteit van het ALDH2 enzym. Komt veel voor bij met name (maar zeker niet alleen) de aziatische bevolking. Ook wel genaamd 'Asian Rush'. Misschien toch ergens oosters bloed in de familie.
Geen idee of het daar aan ligt maar bier en andere alcohol hoeft voor mij ook niet echt.
Bijkomend voordeel is dat ik altijd gewoon naar huis kan rijden.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Olaf Analogue »

Eigenlijk door het nadenken over mooiere filters waar dan misschien een paar procent mee gewonnen zou kunnen worden ben ik automatisch ook weer meer gaan nadenken over verdere aanpassingen van de akoestiek, dit is al even eerder ter sprake gekomen, Ik denk persoonlijk dat daar nog wat te winnen valt, en dan waarschijnlijk ook wel meer dan een paar procent zonder bijkomende risico’s.
Zoals ik eerder aangaf, dan niet nog meer van hetzelfde qua panelen omdat dan teveel één en hetzelfde frequentiegebied wordt beïnvloed, je wilt het uiteraard zoveel mogelijk verdelen over het gehele gehoor bereik.

Ik was laatst in een winkel om een knappe bureaustoel op te halen en daar hadden ze nette open wandmeubels, een soort zwarte stalen “stellingen” met mooie natuurlijke houtkleurige planken, er zal beslist een officiële benaming voor dit soort meubels bestaan, welke prima kunnen dienen als opvulling waar ik dan ook weer dingen in kan zetten.
Ook het boekenkast verhaal van Peter is uiteraard interessant, dus als ik straks wat vaker vrij ben dan wil ik hier wat mee gaan doen.
Verdere tips zijn uiteraard welkom

Akoestische aanpak is nog wel eens een ondergeschoven kindje terwijl er maar weinig “tweaks” bestaan met dezelfde grote impact.

Bijkomend voordeel is dat de huiskamer er misschien ook wat gezelliger op wordt met wat meer aankleding.

Hiermee is het filter verhaal niet ineens van de tafel af, wel wil ik daar heel zorgvuldig mee omgaan, niets heeft haast.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door hannesie »

Schermafbeelding 2025-09-11 131540.png
Bij ons een mix van Billy (Ikea), en IP20 kasten.
Deze foto is nog van "vroeger". :lol:
https://www.ip20.nl/
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Pjotr »

Je moet even door zijn Amerikaanse stijl van presenteren heen luisteren en even snel scannen, maar wat hij brengt geeft wel stof tot nadenken:



Overigens kan ik zijn kamer nou niet bepaald gezellig vinden. Dus hoever moet je gaan?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12409
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door pappaleo »

Pjotr schreef: do 11 sep 2025, 13:30
Overigens kan ik zijn kamer nou niet bepaald gezellig vinden. Dus hoever moet je gaan?
Oh, ik hou wel van een beetje symmetrie :mrgreen:
Plaats reactie