Olaf's audio hoekje.
Moderator: Beheerdersteam
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Gewoon een keer een schnitzeltje, simpel en lekker.
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Hebben ze ook ander bier? Lekkere texelse skuumkoppe ofzo? 
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Lekker! Wij vanavond entre-coûte, ouderwetse Cote du Rhone villages er bij. Maar dat eten wij ook niet iedere dag hoor 
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Van der Valk Hengelo.
Ziet er goed uit.
Jij zorgt wel goed voor jezelf.
Lekker eten en een mooie muziek installatie.
Paul.
Ziet er goed uit.
Jij zorgt wel goed voor jezelf.
Lekker eten en een mooie muziek installatie.
Paul.
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Ik verwacht zo dat elke Van der Valk diner factuur, netjes door de baas betaald wordt…
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Je kent dat mopje toch wel van de heren Heineken, Grolsch en Leffe die samen uit eten gingen.
Vraagt de ober wat ze willen drinken. Heer Heineken vraagt om een Heineken biertje; heer Grolsch vraagt om een Grolsch biertje en heer Leffe vraagt om een glas water. Vragen die andere twee waarom hij geen biertje neemt. Antwoord: als jullie geen bier drinken, doe ik het ook niet.
Groet,
Leobus
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Ik heb de glazen water me goed laten smaken vandaag

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Psies, Een goed glas water op zijn tijd is heerlijk! Hoef je echt geen Texels schuimwater voor te hebben 
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Gewoon pilsje, goed koud, is inderdaad ook niks mis mee. Maar wat variatie op zijn tijd kan geen kwaad natuurlijk.
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Alles zijn tijd en plaats.
Wordt vaak wat neerbuigend gedaan over Heineken pils; zelf vind ik er niks mis mee en drink het graag bij het eten of lekker op een terrasje.
Neemt niet weg dat een blond biertje het voor mij dan waarschijnlijk ook goed zal doen.
Is het wel zo dat het verschil tussen Heineken, Amstel en Grolsch de laatste jaren is vervlakt. Grolsch had ooit meer hopbitterheid dan de andere twee en Amstel was wat zoeter.
Hertog Jan pils was bij zijn introductie kwalitatief wat beter, maar heeft die voorsprong inmiddels ook ingewisseld voor een minder uitgesproken smaakprofiel.
Van de middelgrote Nederlandse brouwerijen vind ik Gulpener nog een kwalitatief bovengemiddeld pils maken. In het noorden alleen wisselend beschikbaar.
Koop ik zelf vaak Veltins, Pils, niet te duur en gemaakt volgens het Reinheitsgebot. Iets wat me ook wel aanstaat.
Wordt vaak wat neerbuigend gedaan over Heineken pils; zelf vind ik er niks mis mee en drink het graag bij het eten of lekker op een terrasje.
Neemt niet weg dat een blond biertje het voor mij dan waarschijnlijk ook goed zal doen.
Is het wel zo dat het verschil tussen Heineken, Amstel en Grolsch de laatste jaren is vervlakt. Grolsch had ooit meer hopbitterheid dan de andere twee en Amstel was wat zoeter.
Hertog Jan pils was bij zijn introductie kwalitatief wat beter, maar heeft die voorsprong inmiddels ook ingewisseld voor een minder uitgesproken smaakprofiel.
Van de middelgrote Nederlandse brouwerijen vind ik Gulpener nog een kwalitatief bovengemiddeld pils maken. In het noorden alleen wisselend beschikbaar.
Koop ik zelf vaak Veltins, Pils, niet te duur en gemaakt volgens het Reinheitsgebot. Iets wat me ook wel aanstaat.
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
In Nederland wordt het gros bij Bavaria of Heineken gemaakt...zo smaakt het helaas ook.
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Nu we het toch over "bier" hebben:
Waarom is Heineken zo vies?
AI-overzicht
Heineken kan voor sommigen "vies" smaken doordat het bier door de blootstelling aan licht een "skunky" of muffe geur en smaak krijgt, wat veroorzaakt wordt door de afbraak van hopzuren. Daarnaast kan bitterheid, die inherent is aan bier, als onaangenaam worden ervaren, zeker bij mensen die er minder aan gewend zijn, en de smaakbeleving is persoonlijk en wordt mede door genen bepaald.
Nou daar zit je dan met een glas vol genen...
Waarom is Heineken zo vies?
AI-overzicht
Heineken kan voor sommigen "vies" smaken doordat het bier door de blootstelling aan licht een "skunky" of muffe geur en smaak krijgt, wat veroorzaakt wordt door de afbraak van hopzuren. Daarnaast kan bitterheid, die inherent is aan bier, als onaangenaam worden ervaren, zeker bij mensen die er minder aan gewend zijn, en de smaakbeleving is persoonlijk en wordt mede door genen bepaald.
Nou daar zit je dan met een glas vol genen...
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Het lukt mij nog steeds niet om bier te consumeren. Ik krijg t gewoon niet weg. Jaren terug eens met een stel maten dan maar eens meegegaan naar het bokbier-festival. Dat maar eens proberen dan. Er was er 1 bij die ik net zo vies vond als gewoon bier. De rest was helemaal niet binnen te houden.
Zal wel aan de genen liggen dan!
Edit: ligt dus ook deels aan de genen. Ik heb sowieso snel last van de effecten van alcohol. Ligt mogelijk aan de effectiviteit van het ALDH2 enzym. Komt veel voor bij met name (maar zeker niet alleen) de aziatische bevolking. Ook wel genaamd 'Asian Rush'. Misschien toch ergens oosters bloed in de familie.
Zal wel aan de genen liggen dan!
Edit: ligt dus ook deels aan de genen. Ik heb sowieso snel last van de effecten van alcohol. Ligt mogelijk aan de effectiviteit van het ALDH2 enzym. Komt veel voor bij met name (maar zeker niet alleen) de aziatische bevolking. Ook wel genaamd 'Asian Rush'. Misschien toch ergens oosters bloed in de familie.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Heineken is eigenaar van Texels Skuumkoppe
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Ha Olaf,
Wat vond je ervan?
Groetjes Walter
Wat vond je ervan?
Groetjes Walter
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Prima biertje, mankeert niets aan.
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Inderdaad, nog lekkerder op Texel, op een terrasje bij een strandtent.
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Dit wordt het nieuwe msn topic zo 
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Geen idee of het daar aan ligt maar bier en andere alcohol hoeft voor mij ook niet echt.satefan schreef: ↑di 09 sep 2025, 8:25Het lukt mij nog steeds niet om bier te consumeren. Ik krijg t gewoon niet weg. Jaren terug eens met een stel maten dan maar eens meegegaan naar het bokbier-festival. Dat maar eens proberen dan. Er was er 1 bij die ik net zo vies vond als gewoon bier. De rest was helemaal niet binnen te houden.
Zal wel aan de genen liggen dan!
Edit: ligt dus ook deels aan de genen. Ik heb sowieso snel last van de effecten van alcohol. Ligt mogelijk aan de effectiviteit van het ALDH2 enzym. Komt veel voor bij met name (maar zeker niet alleen) de aziatische bevolking. Ook wel genaamd 'Asian Rush'. Misschien toch ergens oosters bloed in de familie.
Bijkomend voordeel is dat ik altijd gewoon naar huis kan rijden.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Eigenlijk door het nadenken over mooiere filters waar dan misschien een paar procent mee gewonnen zou kunnen worden ben ik automatisch ook weer meer gaan nadenken over verdere aanpassingen van de akoestiek, dit is al even eerder ter sprake gekomen, Ik denk persoonlijk dat daar nog wat te winnen valt, en dan waarschijnlijk ook wel meer dan een paar procent zonder bijkomende risico’s.
Zoals ik eerder aangaf, dan niet nog meer van hetzelfde qua panelen omdat dan teveel één en hetzelfde frequentiegebied wordt beïnvloed, je wilt het uiteraard zoveel mogelijk verdelen over het gehele gehoor bereik.
Ik was laatst in een winkel om een knappe bureaustoel op te halen en daar hadden ze nette open wandmeubels, een soort zwarte stalen “stellingen” met mooie natuurlijke houtkleurige planken, er zal beslist een officiële benaming voor dit soort meubels bestaan, welke prima kunnen dienen als opvulling waar ik dan ook weer dingen in kan zetten.
Ook het boekenkast verhaal van Peter is uiteraard interessant, dus als ik straks wat vaker vrij ben dan wil ik hier wat mee gaan doen.
Verdere tips zijn uiteraard welkom
Akoestische aanpak is nog wel eens een ondergeschoven kindje terwijl er maar weinig “tweaks” bestaan met dezelfde grote impact.
Bijkomend voordeel is dat de huiskamer er misschien ook wat gezelliger op wordt met wat meer aankleding.
Hiermee is het filter verhaal niet ineens van de tafel af, wel wil ik daar heel zorgvuldig mee omgaan, niets heeft haast.
Zoals ik eerder aangaf, dan niet nog meer van hetzelfde qua panelen omdat dan teveel één en hetzelfde frequentiegebied wordt beïnvloed, je wilt het uiteraard zoveel mogelijk verdelen over het gehele gehoor bereik.
Ik was laatst in een winkel om een knappe bureaustoel op te halen en daar hadden ze nette open wandmeubels, een soort zwarte stalen “stellingen” met mooie natuurlijke houtkleurige planken, er zal beslist een officiële benaming voor dit soort meubels bestaan, welke prima kunnen dienen als opvulling waar ik dan ook weer dingen in kan zetten.
Ook het boekenkast verhaal van Peter is uiteraard interessant, dus als ik straks wat vaker vrij ben dan wil ik hier wat mee gaan doen.
Verdere tips zijn uiteraard welkom
Akoestische aanpak is nog wel eens een ondergeschoven kindje terwijl er maar weinig “tweaks” bestaan met dezelfde grote impact.
Bijkomend voordeel is dat de huiskamer er misschien ook wat gezelliger op wordt met wat meer aankleding.
Hiermee is het filter verhaal niet ineens van de tafel af, wel wil ik daar heel zorgvuldig mee omgaan, niets heeft haast.
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Bij ons een mix van Billy (Ikea), en IP20 kasten.
Deze foto is nog van "vroeger".
https://www.ip20.nl/
Deze foto is nog van "vroeger".
https://www.ip20.nl/
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Je moet even door zijn Amerikaanse stijl van presenteren heen luisteren en even snel scannen, maar wat hij brengt geeft wel stof tot nadenken:
Overigens kan ik zijn kamer nou niet bepaald gezellig vinden. Dus hoever moet je gaan?
Overigens kan ik zijn kamer nou niet bepaald gezellig vinden. Dus hoever moet je gaan?
