Olaf's audio hoekje.

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36759
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Pjotr »

Het zal wel een bedoeling hebben...
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Fedde »

Geeft meer contrast...
Duclaasie
Berichten: 236
Lid geworden op: zo 27 apr 2025, 14:34

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Duclaasie »

Ik denk gewoon gemak.
Duclaasie
Berichten: 236
Lid geworden op: zo 27 apr 2025, 14:34

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Duclaasie »

Pjotr schreef: za 06 sep 2025, 15:08
Het zal wel een bedoeling hebben...
A2 RVS en Alu busjes, ik denk dat er bewust voor niet magnetisch materiaal is gekozen. Helaas is in deze bouwvorm zwart en niet magnetisch erg lastig te vinden.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15177
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Barry2001 »

Wat zit erin, welke maat? Heb een best uitgebreide voorraad zwarte schroeven. Alleen niet met een verzonken kop als dat gebruikt is.
Duclaasie
Berichten: 236
Lid geworden op: zo 27 apr 2025, 14:34

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Duclaasie »

3,8x22 en 3,8x32 met binnenzeskant in RVS en zwart is wat ik nodig heb. Eventueel past 4x22 en 4x32 ook wel, maar dat is voor plaatschroeven weer geen standaard maat.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15177
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom

Bericht door Barry2001 »

Nee helaas, 3.9 x 25 heb ik gevonden, die heb ik met Philips kop en Pozidrive, geen binnen 6 kant.
Kan je niet helpen dus.

(Sorry voor de OT Olaf)
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door richard »

Je zou ze kunnen beitsen, worden ze donkerbruin.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom

Bericht door Olaf Analogue »

Barry2001 schreef: zo 07 sep 2025, 18:21
Nee helaas, 3.9 x 25 heb ik gevonden, die heb ik met Philips kop en Pozidrive, geen binnen 6 kant.
Kan je niet helpen dus.

(Sorry voor de OT Olaf)
Dit topic kent geen off-topic, hier kan alles besproken worden.
Alles is leerzaam en interessant of humoristisch, en ik lees graag mee, na het weekend van week 38 krijg ik ook weer wat meer gelegenheid om te kunnen reageren, dat gaat nu met giga lange diensten en intensieve werkzaamheden niet altijd lukken.
Maar babbel lekker door met zijn allen, daar is dit topic voor. :yeah:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36759
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Pjotr »

Kijk eens bij Amazon: https://www.amazon.nl/s?k=houtschroeven ... nb_sb_noss

Ikzelf prefereer gewone metrische inbus/Torx bolkop met gewone metrische metaalschroefdraad, samen met Akozon inserts, ook Amazon: https://www.amazon.nl/s?k=Akozon+insert ... nb_sb_noss Die laatste eerst globaal recht inschoeven in de kolomboormachine en dan later definitief opnieuw met dikke secondelijm.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door hannesie »

richard schreef: zo 07 sep 2025, 18:25
Je zou ze kunnen beitsen, worden ze donkerbruin.
Als ik het mij goed herinner, Arno gooide die in oude olie en stak dat in de brand, de vervuiling ging in de schroeven zitten als soort oxidatie laag.
Duclaasie
Berichten: 236
Lid geworden op: zo 27 apr 2025, 14:34

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Duclaasie »

Pjotr schreef: zo 07 sep 2025, 18:45
Kijk eens bij Amazon: https://www.amazon.nl/s?k=houtschroeven ... nb_sb_noss

Ikzelf prefereer gewone metrische inbus/Torx bolkop met gewone metrische metaalschroefdraad, samen met Akozon inserts, ook Amazon: https://www.amazon.nl/s?k=Akozon+insert ... nb_sb_noss Die laatste eerst globaal recht inschoeven in de kolomboormachine en dan later definitief opnieuw met dikke secondelijm.
Die laatste suggestie biedt de beste mogelijkheden, want dan is er opeens veel meer keuze. Het moet cilinderkop zijn, want de bevestiging van de frontjes gaat op de schroefkoppen.
Duclaasie
Berichten: 236
Lid geworden op: zo 27 apr 2025, 14:34

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Duclaasie »

richard schreef: zo 07 sep 2025, 18:25
Je zou ze kunnen beitsen, worden ze donkerbruin.
Ik heb nog hoop om ze chemisch te laten “zwarten”. Ik dacht dat mijn broertje een set voor zwarten en geel passiveren had, maar helaas.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36759
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Pjotr »

Waarom gaan kliederen met giftige chemische troep: https://www.soundimports.eu/nl/monacor-mzf-8616.html Verzenden is nog het meeste van de kosten.
Duclaasie
Berichten: 236
Lid geworden op: zo 27 apr 2025, 14:34

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Duclaasie »

Dat is gewoon staal, dus magnetisch
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20408
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Shadow »

Dat boeit niet...
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door richard »

Pjotr schreef: zo 07 sep 2025, 20:58
Waarom gaan kliederen met giftige chemische troep:
Dit is toch een zelfbouwforum.

Maar kopen is inderdaad makkelijker.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door richard »

Shadow schreef: zo 07 sep 2025, 21:42
Dat boeit niet...
Nee, het zal niks uitmaken. Maar het idee is dat ze niet magnetisch moeten zijn.
Ook een optie is messing schroeven, maar dat is echt een paar decennia terug in de tijd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36759
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Pjotr »

Duclaasie schreef: zo 07 sep 2025, 21:37
Dat is gewoon staal, dus magnetisch
Ja en? Wat is daar mis mee?
Duclaasie
Berichten: 236
Lid geworden op: zo 27 apr 2025, 14:34

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Duclaasie »

Heel simpel, dat wil ik niet. Zit er nu ook niet in en dat komt er ook niet in. Meermaals al aangegeven
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36759
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Pjotr »

Ok duidelijk, het ligt dus niet aan de boutjes zelf. Zou ik het maar zo laten dan. Meeste RVS boutjes etc, zijn trouwens gewoon ook zwakmagnetisch. A2 i.i.g. wel, alleen A4 specifiek niet. Zou het wel even goed testen voordat je ze gaat vervangen.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8119
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Kappa7 »

Een kwastje en zwarte verf gaat natuurlijk ook prima, na het los en vast draaien zal het wel weer bijgewerkt moeten worden.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8119
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Kappa7 »

Een kwastje en zwarte verf gaat natuurlijk ook prima, na het los en vast draaien zal het wel weer bijgewerkt moeten worden.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36759
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Pjotr »

Psies. Ik heb hier een verzameling zwarte bolkopjes uit de modelbouwinkel. Allemaal zwart gespoten gewoon ijzer. Al begrijp ik dat er nog frontjes voor de speakers komen te zitten.
Duclaasie
Berichten: 236
Lid geworden op: zo 27 apr 2025, 14:34

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Duclaasie »

Die frontjes zitten er alleen voor met kinderen in de buurt. Een keer meegemaakt dat het buurjongetje de stofkap indrukte
Plaats reactie