rikpost schreef: ↑zo 24 aug 2025, 17:00
Ik stuur hier 12 inch aan over 2,5mm2
400 wat aan 4 ohm .
In de versterker zit ook niet dikker overigens .
Naar mijn kookplaat ook niet
Dat klopt, en dat werkt ook prima, niets mis mee.
over langere afstanden (dan in de versterker) is het verlies gewoon wat kleiner bij een dikkere kabel, en zoals ik in het verleden al vertelde, je trapt er beslist geen deur mee in, maar een één op één vergelijk zou ook bij jouw set laten horen dat de bas net even dat tikje strakker is met veel dikkere kabels, of je dat het dan de moeite waard maakt om dikkere kabels te maken dat is dan per persoon verschillend.
Ikzelf heb nou eenmaal de neiging om er uit te halen wat er in zit, ik denk dat de optelsom van zeer mooie audio componenten, mooie interlinks en mooie luidspreker kabels en een goede akoestiek gewoon net even meer uit de weergave halen.
Maar we hebben het hier zoals gezegd over nuance verschillen, net dat puntje op de i, en ik snap heel goed dat een ander gewoon wat eerder zijn grens trekt, ik vindt het ook gewoon leuk om dat laatste propcentje er uit te trekken.
Tegen de tijd dat ik mijn ruimte vol ga leggen met Pongo schijfjes en Shun-Mook prulletjes, dan zou ik het wel waarderen als jullie dan even bij me aan de bel gaan trekken om te vragen of het nog wel een beetje goed gaat met me, maar tot die tijd in ieder geval wel technische tweaks die net dat extra procentje brengen.