OBX2.0
Moderator: Beheerdersteam
Re: OBX2.0
heeft iemand nog een ucd180hg voor mij liggen? na vervangen elco’s doet 1 module het niet en ontdekken wat er mis is, is voor mij te ingewikkeld
de HEF chip schakelt de module niet in, maar waar de fout zit ? . . .
de HEF chip schakelt de module niet in, maar waar de fout zit ? . . .
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: OBX2.0
Die HEF chip zit op het deel dat overcurrent detecteert middels een paar simpele torren.
Niet per ongeluk elco verkeerd om gemonteerd?
Niet per ongeluk elco verkeerd om gemonteerd?
Re: OBX2.0
bedankt voor de tip OWC - gelijk gekeken en op de foto kun je wel zien dat de elco’s steeds gelijk zijn gemonteerd op de verschillende - de andere 7 modules doen het wel - dus dat kan het niet zijn
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: OBX2.0
Kun je een foto delen van de onderkant van de defecte module?
(Bij voorkeur met een werkende module ernaast)
(Bij voorkeur met een werkende module ernaast)
Re: OBX2.0
Die foto heb ik wel - de werkende modules zitten weer in de last geschroefd, daar kan ik lastig bij
Re: OBX2.0
Jos Wolthuis van Hypex heeft me ssteeds goed geholpen via de mail. Uiteindelijk concludeerden we dat er eigenlijk niets aan de hand kon zijn. Na het opnieuw solderen van een aantal grotere soldeerpunten op de onderzijde van de module gaat nu het mutelampje weer aan. Ik ga morgen kijken of hij het weer doet. Denk het wel 
Re: OBX2.0
Opstelling komt me bekend voor met de OB’s zover naar voren en niet ingedraaid, geeft een giga dieptewerking. Waar Jeroen_d mij laatst op attent maakte, is bij jou mogelijk ook van toepassing, hoor je nog wel goed genoeg de ruimte informatie uit de opname, of wordt die overschuwd door de diepte werking van de setup? Bij mij helpt 10-15 graden indraaien hier goed tegen.
Re: OBX2.0
Aha, ik zie dat je iets hebt toegevoegd aan je reactie. Ja, ik heb het nu ook al een tijdje 10 graden ingedraaid staan, bevalt goed zo. Met de opstelling recht naar voren werd elke track dezelfde bowling baan
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: OBX2.0
de ucd400 modules op de grote woofers zijn net in de beveiliging gegaan. weet iemand hier hoe ik ze er weel uit krijg? de stroomkabel heb ik al uit het stopcontact gehaald.
Re: OBX2.0
nou, ik had vanuit de laptop het geluid te hard staan toen ik hem aandeed - na een nacht van de stroom doet hij het nog steeds niet - het gaat om 2 ucd400 modules op een smps alles van hypex - de woofers heb ik al getest, die doen het prima op het midlaag kanaal
Re: OBX2.0
Uit zetten zou voldoende moeten zijn volgens het manaul.
Kijk even in de manual welke spanningen dat zouden moeten zijn voor jou voeding.
Zou zelf eerst de UCD modules los koppelen en kijken of alle spanningen aanwezig zijn.5.3 DC-Error
In the event of a critical failure occurring in the connected amplifier, the SMPS1200 needs to be switched off
rapidly. The SMPS1200 provides a single DC Error Input designated for UcD OEM/NCore series amplifiers. The
DC Error Input is latched and will not auto-recover. To reset the DC Error the module must be disconnected
from mains for at least 1 minute to allow the primary capacitors to drain.
Note: this input is incompatible with UcD180HG and UcD400HG modules.
Kijk even in de manual welke spanningen dat zouden moeten zijn voor jou voeding.
Re: OBX2.0
het is wat lastig meten in de krappe kast - met de voeding losgekoppeld heb ik gemeten dat er er op J3.1 en op J3.3 meer dan 60 volt staat en over de grote elco's staat ruim 150 volt - ik dacht gewoon nog eens proberen alles aan te sluiten, maar toch nog geen resultaat 
Laatst gewijzigd door architect op vr 22 aug 2025, 8:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OBX2.0
Kan je meten of de mute pin ook hoog is?
Of is die niet aangesloten?
Hangt van het model ucd af of die dat heeft.
Of is die niet aangesloten?
Hangt van het model ucd af of die dat heeft.
Re: OBX2.0
fijn dat je me even helpt kappa7
de mute zit denk ik op connector J5 - maar daarop heb ik niets aangesloten - ik heb ook niets veranderd
mute meten of die hoog is : dan staat er spanning op die ik kan meten?
de mute zit denk ik op connector J5 - maar daarop heb ik niets aangesloten - ik heb ook niets veranderd
mute meten of die hoog is : dan staat er spanning op die ik kan meten?
Re: OBX2.0
Als er niets op is aangesloten dan kan je dat vergeten.
Je hebt dus wel spanning naar je ucd modules maar geen geluid.
Het lijkt er dan op dat deze zijn overleden.
Je hebt dus wel spanning naar je ucd modules maar geen geluid.
Het lijkt er dan op dat deze zijn overleden.
Re: OBX2.0
ben bang dat de ucd400 modules stuk zijn want op de ander voeding doen ze ook niks : (
zo in 1 keer 2 modules eraan door een te fors ingangssignaal
zo in 1 keer 2 modules eraan door een te fors ingangssignaal
Re: OBX2.0
Tsja, op zich hebben ze het voor ucd nog lang volgehouden.. tijd voor een upgrade wellicht?
