Ik heb de beginpunten nu niet randomized gedaan omdat ik dan op één plek de boel moet schuren. Maar bij andere onderdelen heb ik dit wel gedaan.
Ik was ook niet tevreden met het gedeelte aan de onderkant. Uiteindelijk het ik de waveguide in 3 delen gesplitst. Dan heb ik geen overhang meer en ook de rondingen zitten naar boven en zijn met een fijne instelling veel mooier te krijgen.
De stappen van eerste prototype naar uiteindelijke versie. Bij de groene is het filament vast gaan zitten, dit zal niet goed opgerold.
Hierna ben ik aan de slag gegaan met de frontpanels wat voor de mid en tweeter komt. Dit moet qua formaat in 2 delen geprint worden.
Als eerste geprobeerd om te printen met autoalignment en support. De slicer maakte er dit van:
Hier met ook al het bovenste gedeelte af, dit had geen afrondingen en gaat veel makkelijker:
Bij de curves komt de support niet lekker los en de lijnen lopen gewoon niet lekker. Het is me niet gelukt om een goede instelling te vinden dat het wel netjes gaat. Ik heb wat testprintjes gedaan en voorlopig ga ik het maar uit de weg.
Uitindelijke versie van de frontplate. Ook heb ik het net wat slanker gemaakt aan de onderkant om de mid heen:
op de speaker(zonder een gedeelte bij de tweeter zodat het eroverheen past) :
Inmiddels is de printer ook al bezig met de panelen die over de woofers aan de zijkant komen. Dit heb ik gelijk in 2 delen geprint. Dit bracht de totale printtijd van 11uur naar bijna 4uur.
Al deze panelen wil ik uiteindelijk mooi glad schuren mbv wat spuitplamuur en dan matzwart spuiten. Dat zal nog wel even duren. Binnenkort eerst op vakantie. Ik wil de tekeningen voor de kasten nog wijzigen met de nieuwe inzichten die ik geleerd heb door het gebruik van de printer. Zodra dat klaar is ga ik kasten printen, in delen dan weer.