Twee geleiders en een lijder.
Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ha Jeroen, jij probeerde een krokodil bekje erop te zetten, dat is natuurlijk wat anders dan de plug in een bus steken.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Het contact oppervlakte van die connectoren zijn wel erg klein op deze manier.
Lijkt me geen reclame voor een dergelijke plug.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Niet als het stevige veren zijn die zwaar gaan. Dan is het juist goed!
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Voor stroom overdracht heb je toch wel wat oppervlakte nodig.
Voor signaal overdracht ben ik het wel met je eens, maar bij een speaker lopen er wat grotere stromen dan bij stuur signalen.
Voor signaal overdracht ben ik het wel met je eens, maar bij een speaker lopen er wat grotere stromen dan bij stuur signalen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dan moet je er spades voor gebruiken en stevig vast schroeven. Maar gewone goed klemmende deugdelijk vergulde bananen hebben echt wel een hele lage overgangsweerstand. Massief rond of met veertjes maakt weinig uit als het maar goed klemt. Het effectieve metallische contactoppervlak is bij beide uiteindelijk vrij klein t.o.v. de hele pen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Jawel maar om dan een deel van het contact oppervlakte te verkleinen en an een zijde van de pen te doen lijkt me dan niet echt effectief.
Speel zelf met pluggen van vergelijkbare constructie maar die hebben tenminste nog de pen ook van geleidend materiaal.
Speel zelf met pluggen van vergelijkbare constructie maar die hebben tenminste nog de pen ook van geleidend materiaal.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Die is nodig om te kunnen vlechten vermoed ik zo
Anders wordt het twisten.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dat was voor de capaciteitsmeting. Maar we hebben er ook muziek mee gedraaid bij een eerdere gelegenheid en toen maakte het moeizaam contact.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De Ocos met de Graham was echt prima hier, nooit slecht contact gehad
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Nog wat nieuws te melden:
Jeroen gaat een complete nieuwe NUC leveren, krachtiger dan de oude en nu Linux based. En passief gekoeld, huidige heeft een Fan.
Jeroen gaat een complete nieuwe NUC leveren, krachtiger dan de oude en nu Linux based. En passief gekoeld, huidige heeft een Fan.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Kan ook nog dat dat voor doorgifte van de structuur informatie is...
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Kabel nummer 2 is ook af, Cock heeft de kabels even zelf beluisterd en deze gaan door de dikkere geleiders nog verder dan de blauwe Sonore die ik eerder hier had.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Nu heb je feitelijk dezelfde kabels als de mijne.
Ze zijn netjes geworden, nu niet meer verkopen dan hè?!?!
Anders verkoop je ze maar aan mij, dat mag dan weer wel.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ha Olaf,
Ik heb ook al aan Cock gezegd, deze gaan niet meer weg. Stel ik heb ooit een grotere luisterruimte, dan is 2 meter wel snel te kort, maar dat zie ik de komende 15-20 jaar niet meer gebeuren eerlijk gezegd.
En inderdaad erg netjes, dat kun je wel aan Cock overlaten!
Groetjes Walter
Ik heb ook al aan Cock gezegd, deze gaan niet meer weg. Stel ik heb ooit een grotere luisterruimte, dan is 2 meter wel snel te kort, maar dat zie ik de komende 15-20 jaar niet meer gebeuren eerlijk gezegd.
En inderdaad erg netjes, dat kun je wel aan Cock overlaten!
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ha Satefan,
Nog verder is in dit geval een nog meer open klank, een beter doortekend laag en betere dynamiek, althans zo geeft Cock het aan.
(Hij had nog een oude kabel technisch gelijk aan de blauwe Sonore die ik had, hij heeft ze 1 op 1 vergeleken).
Groetjes Walter
Nog verder is in dit geval een nog meer open klank, een beter doortekend laag en betere dynamiek, althans zo geeft Cock het aan.
(Hij had nog een oude kabel technisch gelijk aan de blauwe Sonore die ik had, hij heeft ze 1 op 1 vergeleken).
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dan moet ie wel steeds de oude blauwe en de nieuw bruine afwisselend spelen. Anders treedt dat effect niet op 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De blauwe Sonore kabel heb ik niet meer, verkocht omdat die echt te lang was, en wilde toen wat budget vrijmaken voor Shun Mook spul.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten

