Dit is mijn een van mijn eerste posten op het forum en mijn eerste topic!
Nu wil ik mijn huidige speakers in een nieuw jasje steken(mede omdat het huidige werk nog wat schoonheidsfoutjes heeft..). Het huidige ontwerp is de scirocco van speaker en co! Ik vind het zeer goed klinken! en wil daarom de sound behouden. Nou is mij verteld, dit te kunnen doen door het zelfde volume te gebehouden.
Dus aan de slag! Mijn ontwerp moet een beetje een amati/domus grand piano/ kef q series ontwerp worden. Dit met de bekende rondingen en de rechte voorkant met de SF "leer-print" erin. Nu wil ik dus voor mijn huidige speakers eerst een matrix constructie bouwen en daar meerdere lagen buig triplex omheen doen als wand. Nu is mij verteld dat ik de inhoud vd matrix constructie van het totale volume moet aftrekken. Dit lukt me zelf nog wel om dit ong. te berekenen. Mijn grote vraag is meer hoe bereken ik de inhoud van een ovale(ongeveer de vorm van speaker) vorm?
Zijn er voglens jullie verder nog dingen waar ik op moet letten? zoals het inhoudt voor mid unit eglijk houden in het nieuwe ontwerp etc?
bouw tekening van het huidige ontwerp:
http://www.speakerenco.nl/tekening/scirocco.zip
Wat fotos ter inspiratie
Alvast bedankt ik hoop dat jullie me wat kunnen helpen!
PS: Het bouwen begint niet op korter termijn