Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Je kan wel 3 schijfjes neer leggen, en zeggen dat dit veel doet, maar dat is niet zo. Denk dat hier echt de wet van de grote aantallen van toepassing is. Bill gaf aan tot 70 schijfjes in een kleine ruimte, 100 schijfjes in wat grotere ruimtes.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- pappaleo
- Berichten: 12409
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Nee, ik zou het absoluut bij 42 houden. Een mooier aantal bestaat niet.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik heb het vluchtig doorgelezen en daar zie je in de meting dat ze bij 100 hertz al een flinke vervlakking van de karakteristiek brengen .
Dat is natuurlijk dikke BS bij hogere frequenties uiteraard ook maar de resonerende en of dempende werking van die schijfjes kunnen natuurlijk nooit invloed hebben bij 100 hertz .
Maar ja eigenlijk snap ik niet dat ik je nog probeer te overtuigen
Dat is natuurlijk dikke BS bij hogere frequenties uiteraard ook maar de resonerende en of dempende werking van die schijfjes kunnen natuurlijk nooit invloed hebben bij 100 hertz .
Maar ja eigenlijk snap ik niet dat ik je nog probeer te overtuigen
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
'Tis om te huilen: "Other common names include Rhodesian blackwood, African blackwood, Mosetlha, African wattle, African false wattle, Rhodesian wattle and Rhodesian black wattle. It is called Huilboom (i.e. weeping tree) in Afrikaans, due to the effects of the spittlebug."
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik heb begrepen dat dat bij 27 was! Maar ok, de meesten vergeten dat... 
- pappaleo
- Berichten: 12409
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Nee dat was een andere club, en geen reisgids voor lifters.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Manman. Als het onderwerp je niet boeit, lees het dan niet, reageer dan niet, die kleuterij zit niemand op te wachten. Kappen svp, niet de eerste keer dat dit verzoek komt.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Tja, dan moet maar niemand meer op Walt reageren. Hij snijdt zelf het onderwerp over de macht van getallen aan.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Hoi Walter,Walt schreef: ↑ma 04 aug 2025, 9:06Persoonlijk vind ik het beter klinken in mijn kamertje met de komst van het Shun Mook spul, uiteraard zit daar een pride of ownership factor in, maar meen ook echt dat het grootser klinkt nu. Hier hebben ze verschil gemeten met slechts 3 schijfjes, ik heb er nu 42 in gebruik…
http://shunmook.com/explained/HK-TN-038 ... %20-LH.pdf
Groetjes Walter
Ik heb een aantal keren bij jou geluisterd en de klank is elke keer anders. Maar dat gaat dan om grotere veranderingen, andere DAC, andere versterker, andere plaatsing van de speakers, super tweeter van cock erbij, geen daudio speakerkabel meer. Nu de buizenversterker. Die maakt dat stemmen heel gefocusseerd in het midden staan maar de plaatsing van de instrumenten is net wat minder duidelijk. Ook is het geluidsbeeld minder doorzichtig dan ik eerder heb gehoord. Al met al, heel erg mooi, daar gaat het niet om.
Al die keren heb ik geen verandering in grootte van het beeld waargenomen, behalve bij het veranderen van de speakeropstelling. Dat had met name invloed op de diepte en focus. Bij teveel naar buiten draaien van de speakers gaat alles in het midden achter de speakers staan, geprojecteerd op de achterwand. Met voldoende indraaien, zoals je de laatste tijd luistert, staan de stemmen meer naar voren en is het beeld voldoende breed.
Ik denk dat als je al die schijfjes uit je ruimte haalt, dat er vooral een financieel verschil is in wat erin staat, maar niet dat het beeld minder groots wordt. Is verder geen probleem, als je ze weer zou verkopen krijg je er na een aantal jaren wellicht zelfs nog meer voor.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Het is wellicht wel leuk om deze metingen te herhalen. Kijken wat het doet op de respons, harmonischen en waterval. Ik zou daar wel bij willen helpen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik heb nu een ander voorbuisje in de Chaos, ben er nog niet uit of ik het beter of slechter vind, heb nog steeds het idee dat met deze voorbuis het geluid verder te optimaliseren is, alleen bijna ondoenlijk om alles te proberen wat beschikbaar is.
De huidige goede focus van de stem, en de levensechtheid daarvan, is voor mij wel van grote waarde, luister meestal muziek met zangers of zangeressen erin.
Groetjes Walter
De huidige goede focus van de stem, en de levensechtheid daarvan, is voor mij wel van grote waarde, luister meestal muziek met zangers of zangeressen erin.
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Vroeg verjaardags cadeau van mijn schoonouders, leuk om te bouwen, en daarna leuk sier / akoestiek element:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Cock is aan mijn nieuwe kabels begonnen, vakwerk hoor:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Idee van Cock, aan de versterker kant hangt de kabel, klembare pluggen zijn dan beter. De Graham Nalty maken welliswaar een mooi contact, ze zitten niet echt strak in de bus, dat heb ik met mijn Ocos kabel met Graham zelf ervaren. Wel werkbaar hoor, maar vast kunnen klemmen is wel beter denk ik.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Daar stond ik heel toevallig twee uur geleden nog naar te kijken bij de Kaufland. Maar ik heb nog wat andere klusjes en de 74pcs Millennium Falcon koste maar €2,49. Die tijd maak ik wel vrij.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik vond het zelfs erg lastig om er fatsoenlijk contact mee te krijgen. Terwijl dat nu juist de crux is van een goede plug.Walt schreef: ↑za 16 aug 2025, 18:58Idee van Cock, aan de versterker kant hangt de kabel, klembare pluggen zijn dan beter. De Graham Nalty maken welliswaar een mooi contact, ze zitten niet echt strak in de bus, dat heb ik met mijn Ocos kabel met Graham zelf ervaren. Wel werkbaar hoor, maar vast kunnen klemmen is wel beter denk ik.
