Het is allemaal bezigheidstherapie, tijd verdoen, zodat je anderen niet voor de voeten loopt.Walt schreef: ↑zo 27 jul 2025, 17:54Ik koop het, en luister of het effect me in eerste instantie bevalt. Dan mogen de tweaks blijven, als dan later blijkt dat het effect toch erg beperkt is, gaat het spul meestal weer weg, volgende is inmiddels weer verkocht:
Audiomaat MBags
Entreq wraps
Bybee purifiers
Bybee enchancers
Audiolamp
Kemp SNS / QA / SR plug
akiko tuning stick
Akiko usb stick
Akiko triple AC enhancer
WA quantum stickers
Akiko stickers /alu plaatjes
Furutech NCF plug
Bypass buizen
Suzy Wong kurkjes
Vast nog veel vergeten…
Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Laatst gewijzigd door hannesie op di 29 jul 2025, 0:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Het klinkt erg goed bij Walter. Veel focus en warmte. Buizenversterker haalt naar mijn smaak wel wat transparantie weg maar geeft een zeer pakkend geluid daarvoor terug!
Forumleden moeten van goeden huize komen om dit te evenaren.
Die schijfjes zie ik vooral als een leuke investering, zullen hun waarde niet verliezen en ze vervullen de verzamelwoede van Walter
Forumleden moeten van goeden huize komen om dit te evenaren.
Die schijfjes zie ik vooral als een leuke investering, zullen hun waarde niet verliezen en ze vervullen de verzamelwoede van Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ha Jeroen,
Ik ben ook tevreden met hoe het nu klinkt. Ik rommel nog wat verder met schijfjes, houten en onderzetters. Meen daar toch wel wat effect mee te horen.
Groetjes Walter
Ik ben ook tevreden met hoe het nu klinkt. Ik rommel nog wat verder met schijfjes, houten en onderzetters. Meen daar toch wel wat effect mee te horen.
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De Tungsol 6SN7 black glass zijn binnen, 1 goede buis, andere kwam er gratis bij maar is niet meer bruikbaar. Het goede exemplaar ga ik testen als voorbuis in de Chaos 3, daar zit nu een mooie Raytheon in, ben benieuwd of het anders klinkt.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De Shun Mook original diamond resonators zijn binnen, echte kleintjes in verhouding tot de Ultra en Giant, zitten voor nu onder de Daudio N1000. Denk dat ik op termijn nog een setje Ultra of Giant voor de N1000 probeer te vinden:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Het viel me trouwens alles mee hoe de 2x 2.5 watt van de Chaos zich hielt toen Jeroen een Symfonie orkest opzette, ging nog best wel, denk dat we nog niet op de max zaten.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Het ging heel goed. Ik denk dat de 2x2.5W meer een gemiddelde waarde is en dat de versterker hogere pieken aan kan.
Daarbij is er zeer weinig volume nodig in jouw luisterruimte. De speaker heeft het erg gemakkelijk.
En we speelden niet heel hard. Om op realistisch volume te komen zou er zo'n 10dB bij moeten. En dan gaat de versterker waarschijnlijk dichtlopen.
Daarbij is er zeer weinig volume nodig in jouw luisterruimte. De speaker heeft het erg gemakkelijk.
En we speelden niet heel hard. Om op realistisch volume te komen zou er zo'n 10dB bij moeten. En dan gaat de versterker waarschijnlijk dichtlopen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Geen idee, die. dopjes zijn wel voor deze toepassing ontworpen…
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De Lindemann 850 levert 2x 160 watt op 8 ohm, daarmee zou ik nagenoeg onbegrensde dynamiek in midhoog hebben denk ik, dan gaat het laag weer de bottleneck zijn. Maar op zich kan het nu ruim hard genoeg, zeker met de muziek die ik meestal draai.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Denk dat het wel los zal lopen, en met die paar uur per week dat ik luister, heb genoeg reserve buizen liggen nu. Maar ik zal het eens navragen bij Bill Ying (Shun Mook).
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Zal wel loslopen Walt. Ziet er alleen niet uit, net een Kozakkenkoor.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik ben trouwens zeer benieuwd naar Cock zijn nieuwe systeem, hij kan zelf niet meer naar de gemodificeerde KEF’s luisteren, alleen de losse grote rode hoorns klinkt volgens hem al veel beter, moet je nagaan als de woofer panelen straks nog erbij komen…
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik ga Cock trouwens vragen twee Sonore speakerkabels voor midden/hoog te maken. Niet dat de huidige Silenos niet bevalt, maar die blauwe Sonore kabel was wel erg fraai, maar veel te lang. Nu dus setje 2x 2m.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dan help ik je hopen dat hij de benodigde kabel daar nog voor heeft, zoveel had hij niet meer toen ik bij hem was voor mijn kabels.
Zulke kabels verkoop je ook niet, daar kom je bijna niet meer aan.
Zulke kabels verkoop je ook niet, daar kom je bijna niet meer aan.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Hij heeft nog wat laatste stukken over, ik heb al contact gehad. Als deze gereed zijn, zal ik ze ook niet meer verkopen, ben ik 100% mee eens. Misschien had ik beter die blauwe kunnen laten inkorten, anderzijds was dat de goedkopere lijn met dunnere koper erin. Die houten blokjes waren ook niet super handig, komen er niet meer op. Wordt ongeveer als deze maar dan bruin:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Nog meer nieuws te melden, Ik heb een tijdje terug 2 stuks CV378 Fat Glass overgenomen, alleen eentje werkte wel, maar gaf een vervelend bijgeluid dus is helaas niet bruikbaar. De andere is wel stil en die zit nu naar tevredenheid in de Chaos 3. Ook dit is een gebruikte buis, met een onbekend aantal branduren, dus een onbekende rest levensduur. Daarom al tijdje op zoek naar een reserve Fat Glass exemplaar.
Vandaag berichtje van iemand op highend forum die nog 6 (!!!) gebruikte CV378 Fat Glass over had, erg nette prijs, dus ik laat ze allemaal maar komen, statistisch gezien moet daar toch wel wat bruikbaars tussen zitten, dat hoop ik dan!
Vandaag berichtje van iemand op highend forum die nog 6 (!!!) gebruikte CV378 Fat Glass over had, erg nette prijs, dus ik laat ze allemaal maar komen, statistisch gezien moet daar toch wel wat bruikbaars tussen zitten, dat hoop ik dan!
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Nou ik zag laatst een stekkerblok van hout voor 3300 euro en dat was dus nog maar de helft van de prijs .
Er werd bij vermeld dat het effect het grootst was bij akoestisch onversterkte muziek want , viool en gitaar is hout en stekkerblok ook dus ……..snap je ?
Er werd bij vermeld dat het effect het grootst was bij akoestisch onversterkte muziek want , viool en gitaar is hout en stekkerblok ook dus ……..snap je ?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Nee, mijn luidsprekers zijn dan van hout omdat dat het meest praktische materiaal is voor de fabrikanten, en daar is alles mee gezegd. Er is geen reden om stekkerblokken van hout te maken of houten blokken om je luidsprekers kabels te zetten.... Of je hele luisterruimte vol te stapelen met houten schijfjes .....
Uiteraard weet ik dat je reactie sarcastisch bedoeld is
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op ma 04 aug 2025, 9:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik heb nog antwoord gehad van Bill Ying over de houten blokjes op de buizen vs de levensduur, in zijn ervaring is er geen nadelig effect. Waar hij ook terecht stelt: klank moet op 1 komen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Persoonlijk vind ik het beter klinken in mijn kamertje met de komst van het Shun Mook spul, uiteraard zit daar een pride of ownership factor in, maar meen ook echt dat het grootser klinkt nu. Hier hebben ze verschil gemeten met slechts 3 schijfjes, ik heb er nu 42 in gebruik…
http://shunmook.com/explained/HK-TN-038 ... %20-LH.pdf
Groetjes Walter
http://shunmook.com/explained/HK-TN-038 ... %20-LH.pdf
Groetjes Walter
