Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Tijd voor een luisterdag in het noorden, en wel in Assen.
Komt gerust. Aanmelden niet verplicht, wel leuk om te zien wie we treffen.
Datum:
15 november 2025, van 10:00 tot 17:00
Locatie:
Buurthuis 't Markehuus.
Scharmbarg 35
9407AE Assen
Momenteel heb ik vier ruimtes gereserveerd met daarnaast de centrale hal. In deze ruimte kunnen we mooi de spulletjes stallen voor de verkoop.
Hier is ook de bar te vinden waar we terecht kunnen voor een natje en een droogje. Eigen eten en vooral drinken meenemen is in principe niet toegestaan maar die regels zullen net zo ruim zijn als bij andere.
Ik denk dat rond het middaguur de frituur aan zal gaan. Dat geeft ook mooi ruimte om nog wat op te stellen voor de mensen die wat verder moeten reizen en/of later arriveren. Entree bedraagt 10,- pp, voor wie het missen kan.
Dat kan contant, per overschrijving, maar er zal ook een QR code liggen. Alles op goed vertrouwen want er is helaas geen receptie.
Het buurthuis is normaliter gesloten op de zaterdag, dus als er een extra ruimte nodig is kan dat (tegen betaling) geregeld worden. Maar dat verwacht ik niet aangezien we niet zo centraal gelegen zijn. Om 17:00 is het wel over, het liefst is de boel weer dicht om zes.
https://maps.app.goo.gl/YJQM676mQ6tZ3ffr6
Parkeren
Is vrij en in de buurt (sporthal, winkelcentrum) en lossen kan voor de deur, en ook aan de achterzijde van het pand. https://maps.app.goo.gl/NTEN1JdRvPBrg7wz7
WI-FI
Er is Wi-Fi, de inloggegevens plaats ik hier later.
Aansprakelijkheid
De organisatie is niet aansprakelijk voor vermissing, vernieling, etc. Heb respect voor andermans spullen, kijken met de oogjes, luisteren met de oortjes. Houd er rekening mee dat in principe de deur van het wijkcentrum gewoon openstaat en iedereen zo naar binnen kan. Let dus op je eigen en andermans spullen. Overigens is dit in voorgaande edities nog nooit misgegaan, maar wil het even gezegd hebben.
Komt gerust. Aanmelden niet verplicht, wel leuk om te zien wie we treffen.
Datum:
15 november 2025, van 10:00 tot 17:00
Locatie:
Buurthuis 't Markehuus.
Scharmbarg 35
9407AE Assen
Momenteel heb ik vier ruimtes gereserveerd met daarnaast de centrale hal. In deze ruimte kunnen we mooi de spulletjes stallen voor de verkoop.
Hier is ook de bar te vinden waar we terecht kunnen voor een natje en een droogje. Eigen eten en vooral drinken meenemen is in principe niet toegestaan maar die regels zullen net zo ruim zijn als bij andere.
Ik denk dat rond het middaguur de frituur aan zal gaan. Dat geeft ook mooi ruimte om nog wat op te stellen voor de mensen die wat verder moeten reizen en/of later arriveren. Entree bedraagt 10,- pp, voor wie het missen kan.
Dat kan contant, per overschrijving, maar er zal ook een QR code liggen. Alles op goed vertrouwen want er is helaas geen receptie.
Het buurthuis is normaliter gesloten op de zaterdag, dus als er een extra ruimte nodig is kan dat (tegen betaling) geregeld worden. Maar dat verwacht ik niet aangezien we niet zo centraal gelegen zijn. Om 17:00 is het wel over, het liefst is de boel weer dicht om zes.
https://maps.app.goo.gl/YJQM676mQ6tZ3ffr6
Parkeren
Is vrij en in de buurt (sporthal, winkelcentrum) en lossen kan voor de deur, en ook aan de achterzijde van het pand. https://maps.app.goo.gl/NTEN1JdRvPBrg7wz7
WI-FI
Er is Wi-Fi, de inloggegevens plaats ik hier later.
Aansprakelijkheid
De organisatie is niet aansprakelijk voor vermissing, vernieling, etc. Heb respect voor andermans spullen, kijken met de oogjes, luisteren met de oortjes. Houd er rekening mee dat in principe de deur van het wijkcentrum gewoon openstaat en iedereen zo naar binnen kan. Let dus op je eigen en andermans spullen. Overigens is dit in voorgaande edities nog nooit misgegaan, maar wil het even gezegd hebben.
Laatst gewijzigd door beijert op do 13 nov 2025, 22:10, 28 keer totaal gewijzigd.
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Onderstaande zalen zijn voor ons gereserveerd. Heb je voorkeur voor een zaal en/of tijd dan graag vermelden. Ik neem aan dat we daar samen wel uitkomen qua beschikbare ruimtes en tijd. De één heeft aan drie kwartier genoeg, de ander het liefst anderhalf uur.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... ue&sd=true
Ik heb er een pauze tussengezet. Dat is misschien niet voor iedereen nodig, maar wel een mooi moment om nog wat zaken in te richten voor de middag. Dat inrichten en afstellen doen we natuurlijk niet tijdens de luistersessie van een ander.
2, 3, 5 & 7
Zaal 2, 6x6 meter groot. Eén glaspartij en links naast de foto zit dan de schuifwand waar zich een lege ruimte bevindt.
Zaal 3, 6x6 meter groot en ligt tegen zaal 2 aan. Eén glaspartij en rechts naast de foto zit de schuifwand met ook hierachter een lege ruimte.
Zaal 5, 9.3 x 9.2 meter groot met een verhoogd plafond.
Zaal 7 7.6 x 11.3 meter groot met een schuin weglopende wand aan de achterzijde en een keukentje aan de zijkant.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... ue&sd=true
Ik heb er een pauze tussengezet. Dat is misschien niet voor iedereen nodig, maar wel een mooi moment om nog wat zaken in te richten voor de middag. Dat inrichten en afstellen doen we natuurlijk niet tijdens de luistersessie van een ander.
2, 3, 5 & 7
Zaal 2, 6x6 meter groot. Eén glaspartij en links naast de foto zit dan de schuifwand waar zich een lege ruimte bevindt.
Zaal 3, 6x6 meter groot en ligt tegen zaal 2 aan. Eén glaspartij en rechts naast de foto zit de schuifwand met ook hierachter een lege ruimte.
Zaal 5, 9.3 x 9.2 meter groot met een verhoogd plafond.
Zaal 7 7.6 x 11.3 meter groot met een schuin weglopende wand aan de achterzijde en een keukentje aan de zijkant.
Laatst gewijzigd door beijert op do 13 nov 2025, 21:33, 28 keer totaal gewijzigd.
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Aanmeldingen:
Beijert
Ik ga zelf ook exposeren. Zeer waarschijnlijk gewoon een veel te grote open baffle die ik de vrijdag er voor samenstel.
De Audio Analogue versterker kan in principe ook mee, maar is geen zba.
Kappa7
Lijkt me leuk om de Badkamer versterker mee te nemen aangesloten op de KEF 104/2 en als bron de Pure DSD Dac.
Een complete set dus.
RumoH
Ik neem een streamer met versterking mee en een set nieuwe speakers.
Mauwi
De Susa luidsprekerset gaat mee, met sub.
Pon-e
Ben ik er bij, neem graag mijn (actieve) speakers mee, hopelijk dan helemaal afgesteld (en zonder BR, want dat klinkt een stuk beter!).
MichealB
Als ik ze af genoeg krijg om te luisteren, dan neem ik de nieuwe line-arrays mee.
Kunnen we samen beoordelen of het transistorradio's geworden zijn of iets acceptabels.
driekwartgeleider
Ik bezit een zelfbouw eindversterker van absolute topklasse, welke ik graag wil tonen en laten beluisteren.
Jooch
Met zelfbouw luidsprekers + versterker + DAC + generator
Boester
Deep Purple TL's
audiomaniacs
Die dag kan ik eindelijk die Hiraga eens laten luisteren...
Sanderss
Groot systeem, geschikt voor zaal 7
Pappaleo
Als ik wat af heb neem ik het mee, maar ik weet nog niet wat.
Hennus
Richard
Henkjan
JanRSmit
Hannesie
Chocomel
HoMer
Weidok
Zweitse
TabCam
Dre
pvanlingen
.
Beijert
Ik ga zelf ook exposeren. Zeer waarschijnlijk gewoon een veel te grote open baffle die ik de vrijdag er voor samenstel.
De Audio Analogue versterker kan in principe ook mee, maar is geen zba.
Kappa7
Lijkt me leuk om de Badkamer versterker mee te nemen aangesloten op de KEF 104/2 en als bron de Pure DSD Dac.
Een complete set dus.
RumoH
Ik neem een streamer met versterking mee en een set nieuwe speakers.
Mauwi
De Susa luidsprekerset gaat mee, met sub.
Pon-e
Ben ik er bij, neem graag mijn (actieve) speakers mee, hopelijk dan helemaal afgesteld (en zonder BR, want dat klinkt een stuk beter!).
MichealB
Als ik ze af genoeg krijg om te luisteren, dan neem ik de nieuwe line-arrays mee.
Kunnen we samen beoordelen of het transistorradio's geworden zijn of iets acceptabels.
driekwartgeleider
Ik bezit een zelfbouw eindversterker van absolute topklasse, welke ik graag wil tonen en laten beluisteren.
Jooch
Met zelfbouw luidsprekers + versterker + DAC + generator
Boester
Deep Purple TL's
audiomaniacs
Die dag kan ik eindelijk die Hiraga eens laten luisteren...
Sanderss
Groot systeem, geschikt voor zaal 7
Pappaleo
Als ik wat af heb neem ik het mee, maar ik weet nog niet wat.
Hennus
Richard
Henkjan
JanRSmit
Hannesie
Chocomel
HoMer
Weidok
Zweitse
TabCam
Dre
pvanlingen
.
Laatst gewijzigd door beijert op vr 14 nov 2025, 11:06, 26 keer totaal gewijzigd.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Leuk, ritje naar Assen kan wel hoor. Beetsterzwaag was ik tenslotte ook altijd. Als ik wat af heb neem ik het mee, maar ik weet nog niet wat.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Kan naar het noorden rijden met m’n ogen dicht inmiddels, staat in de agenda.
Mooi initiatief Mark
Kan wat meenemen, heb een archief aan versterkers. Misschien eens wat buizen ontsteken.
Mooi initiatief Mark
Kan wat meenemen, heb een archief aan versterkers. Misschien eens wat buizen ontsteken.
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
De handschoen opgepakt!
Ik kom hier graag naar toe.
Ik kom hier graag naar toe.
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Ik heb m met potlood in de agenda staan. Ik ben niet van plan om iets mee te nemen dat muziek maakt, maar als er behoefte is aan metingen dan neem ik mijn meetset mee.
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Ja leuk, lijkt me leuk om langs te komen. weet nog niet of ik iets mee neem.
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Mooi en goed initiatief, als het even kan kom ik.
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Ik wil wel komen maar het is nogal een afstand
en gezien ik geen auto rij. moet ik even kijken of er iemand al die kant op gaat en nog wat ruimte over heeft 
dus het is een misschien
voor mij. als ik kom , zal ik iets planar magnetic achtigs mee neem. hopelijk een fullrange... maar we gaan het zien...
En super leuk dat er nog een ZBA georganiseerd wordt! altijd leuk en hulde voor de mensen die dit belangeloos doen !
dus het is een misschien
En super leuk dat er nog een ZBA georganiseerd wordt! altijd leuk en hulde voor de mensen die dit belangeloos doen !
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Een stuk dichterbij dan de vorige LvhN dus deze zet ik in mijn agenda.
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Zet mij ook maar op de lijst, neem streamer met versterking mee en een set nieuwe speakers.
Rudy
Rudy
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Hij heeft net een nieuwe auto, en dan zoveel water om mee te nemen voor de douche.

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Foto's van de locatie toegevoegd, met de maten. En hiermee dus een upje 
