Ik zoek hulp

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
Bozak
Berichten: 19
Lid geworden op: do 19 jun 2025, 22:05

Ik zoek hulp

Bericht door Bozak »

Elk jaar weer komt vakantiegeld binnen. Een tijd waar je in mijn geval weer iets extra kan doen. Dit jaar ga ik weer door een mijnenveld van conflicten. Wat is het beste voor mijn buizenversterker? Een goede voorversterker? Goede speakers? Er zijn veel goede speakers te koop.

Ik kan nu een paar speakers recht uit de jaren '70 kopen. Deze speakers zijn uiterst zeldzaam in Amerika, laat staan hier in Europa. Ze hebben een hoog rendement en dus perfect voor buizen.

Zijn er mensen op dit forum, die tegen kosten betaling, deze speakers willen restaureren? Gezien de zeldzaamheid ga ik er zelf niet aan prutsen. Laat maar weten of er interesse is. Ik zoek iemand met de juiste expertise wat betreft vintage speakers.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Ik zoek hulp

Bericht door dre »

Om welke luidspreker gaat het?
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Ik zoek hulp

Bericht door rikpost »

Jaren 70 zeg je !?
Ik weet niet wat je doel is , curiositeit of kwaliteit maar wanneer het om het laatste gaat kun je beter iets nieuwers aanschaffen dunkt me .
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3084
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Ik zoek hulp

Bericht door beijert »

Dat hangt geheel van de speakers af. Wat losse onderdelen betreft zijn sommige componenten uit de jaren zeventig echt nog dikke prima.

Compacte boxjes wellicht niet.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Ik zoek hulp

Bericht door wouter »

Jullie verwachten dat hier een persoon achter zit ... Zou mij verbazen
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3084
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Ik zoek hulp

Bericht door beijert »

Nou, dan doet ie een hoop moeite met foto's en al in andere berichten.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Ik zoek hulp

Bericht door Marp »

Ik kan met zekerheid zeggen dat de vraag werd gesteld door een menselijke bezoeker.
Bozak
Berichten: 19
Lid geworden op: do 19 jun 2025, 22:05

Re: Ik zoek hulp

Bericht door Bozak »

Ik heb een andere vraag gesteld.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Ik zoek hulp

Bericht door Marp »

Witte schreef: wo 18 jun 2025, 21:19
Zijn er mensen op dit forum, die tegen kosten betaling, deze speakers willen restaureren? Gezien de zeldzaamheid ga ik er zelf niet aan prutsen. Laat maar weten of er interesse is. Ik zoek iemand met de juiste expertise wat betreft vintage speakers.

Ter voorkoming van dubbele reacties sluit ik dit onderwerp. Eventuele discussie kan worden vervolgd in het opnieuw gestarte onderwerp.
Gesloten

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”