17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
@hardbats: bedankt voor de organisatie, en de uitstkende locatie keuze. Genoten van de gesprekken en het luisteren naar verschillende systemen.
Zag dat je voor volgend jaar al een datum gepland hebt, goed plan.
Zag dat je voor volgend jaar al een datum gepland hebt, goed plan.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Zo, ik ben weer een beetje bijgekomen. Het is altijd weer een leuk weerzien met die virtuele mensen van het interweb. Er was dit jaar veel afwisseling en het blijft een mooie locatie met dito personeel. Voor mij mag het ook iets meer kosten als je deze kwaliteit ervoor terug krijgt in vergelijking met het gemiddelde buurt huis. Bas bedankt in ieder geval.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Dit is gister gedraaid, m'n maat was daarbij en nu moet ik er naar luisteren
Er moest nog wat subsidie op blijkbaar
Er moest nog wat subsidie op blijkbaar
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Op vinyl klonk het beter dan als digitaal product. Je kon het hele dal horen en Heidi op de achtergrond ook nog. Het kan zijn dat ik Heidi gewoon verzonnen heb trouwens.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Vinyl, maar toch digitaal:
Heb ik me moeten behelpen met de plaatselijke radiomarkt, maar dat was ook geen straf.
Heb ik me moeten behelpen met de plaatselijke radiomarkt, maar dat was ook geen straf.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Dan heb ik blijkbaar geluk gehad met het weer zaterdagavond. Er was nog een aangenaam zonnetje bij vertrek, dus dakje open gelegd en ‘dakloos’ huiswaarts gereden.
De Ruimte in Breda is een zeer goede plaats voor zo’n luisterdag. Afzonderlijke ruimtes, verschillende groottes, parkeermogelijkheid en een drankje en een hapje.
Ik heb gisteren méér genoten van wat ik gehoord heb dan bij de laatste audiobeurs. Ook de afwerking van wat gedemonstreerd werd is van zeer hoog niveau.
Dank aan de mensen die ik heb ontmoet. Vooral ook aan Bas voor de organisatie. (Je moet het maar doen hé). Bedankt ook aan Wowly voor de reactie.
De Ruimte in Breda is een zeer goede plaats voor zo’n luisterdag. Afzonderlijke ruimtes, verschillende groottes, parkeermogelijkheid en een drankje en een hapje.
Ik heb gisteren méér genoten van wat ik gehoord heb dan bij de laatste audiobeurs. Ook de afwerking van wat gedemonstreerd werd is van zeer hoog niveau.
Dank aan de mensen die ik heb ontmoet. Vooral ook aan Bas voor de organisatie. (Je moet het maar doen hé). Bedankt ook aan Wowly voor de reactie.
-
trambambula
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 25 jun 2019, 6:41
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Hallo allemaal,
Ik wil ook graag iedereen bedanken voor een leuke dag.
Grote dank ook voor Hardbats voor organisatie, echt goed gedaan...
Ben genoten van het sfeer en muziek. Toffe ervaring! Ook interessante en inspirerende ideeen zijn gebleven in mijn hoofd.
Hopelijk tot volgend jaar.
Wojtek.
Ik wil ook graag iedereen bedanken voor een leuke dag.
Grote dank ook voor Hardbats voor organisatie, echt goed gedaan...
Ben genoten van het sfeer en muziek. Toffe ervaring! Ook interessante en inspirerende ideeen zijn gebleven in mijn hoofd.
Hopelijk tot volgend jaar.
Wojtek.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Bas heeft de smaak te pakken.

Misschien is het goed, en wellicht heeft Bas dat al gedaan, om even te kijken naar de feestdagen i.v.m. vakanties en lange weekenden. In het verleden kwam het voor dat een aantal mensen tegen het einde van de maand andere plannen had, terwijl anderen dat halverwege de maand hadden. Ergens hier tussenin bleek dan het gunstigst* te zijn, mits de locatie dan beschikbaar was.
*) Behalve die keer dat er een groot lokaal evenement plaatsvond, waardoor er nauwelijks parkeergelegenheid was.
Misschien is het goed, en wellicht heeft Bas dat al gedaan, om even te kijken naar de feestdagen i.v.m. vakanties en lange weekenden. In het verleden kwam het voor dat een aantal mensen tegen het einde van de maand andere plannen had, terwijl anderen dat halverwege de maand hadden. Ergens hier tussenin bleek dan het gunstigst* te zijn, mits de locatie dan beschikbaar was.
*) Behalve die keer dat er een groot lokaal evenement plaatsvond, waardoor er nauwelijks parkeergelegenheid was.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Maakt niet uit Marp. Eind mei blijft problematisch en het is altijd zo geweest met Breda. Is zelfs nog een poll over geweest: viewtopic.php?t=15725
-
martinhagenbeek
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di 11 apr 2023, 19:49
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Was idd een top-dag, weer veel collega-zelfbouwers gesproken, heel inspirerend allemaal. Super locatie en om het af te sluiten een gezellig pizzaatje op loopafstand. Ik heb genoten en nogmaals dank aan Bas voor de organisatie.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Gewoon plannen zodat er mooi weer is, dat is in het verleden ook altijd gelukt.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Helemaal waar, John. Je zou bijna gaan denken dat Jan stiekem vliegtuigen met zilverjodide heeft laten rondvliegen.
Daarom dus, al waren er inderdaad ook jaren bij dat een juiste datum prikken niet helemaal mogelijk was. Dat kwam dan eerder doordat het buurthuis niet meer beschikbaar was, of omdat er niet veel tijd meer was. Bas is er nu ruimschoots op tijd bij.
Pjotr schreef: ↑zo 01 jun 2025, 19:17Eind mei blijft problematisch en het is altijd zo geweest met Breda. Is zelfs nog een poll over geweest: viewtopic.php?t=15725
Daarom dus, al waren er inderdaad ook jaren bij dat een juiste datum prikken niet helemaal mogelijk was. Dat kwam dan eerder doordat het buurthuis niet meer beschikbaar was, of omdat er niet veel tijd meer was. Bas is er nu ruimschoots op tijd bij.
-
martinhagenbeek
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di 11 apr 2023, 19:49
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Klopt, zou eerst mijn zelfbouw 2 x 3 kanaals amp meenemen, maar heb deze Rotel 6 kanaals via een veiling op de kop getikt voor weinig, dus maar besloten deze mee te nemen om de Line Arrays aan te sturen, met iedere LA zijn eigen DSP.
Laatst gewijzigd door martinhagenbeek op zo 01 jun 2025, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Als het in een ander weekend was zouden er drie keer zoveel mensen uit Assen komen 
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Is er voor het najaar vast nog wel wat ruimte. Beetsterzwaag is geweest, Ermelo is ook verhinderd en Groningen wordt het dit jaar waarschijnlijk ook niet, Assen een goede opvolger?
Grijp je kans.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Wat er ook uit komt, het zal altijd voor een aantal niet goed uitkomen. John zijn idee lijkt mij uitstekend: Plannen op een dag als het mooi weer isMarp schreef: ↑zo 01 jun 2025, 19:26Helemaal waar, John. Je zou bijna gaan denken dat Jan stiekem vliegtuigen met zilverjodide heeft laten rondvliegen.
Pjotr schreef: ↑zo 01 jun 2025, 19:17Eind mei blijft problematisch en het is altijd zo geweest met Breda. Is zelfs nog een poll over geweest: viewtopic.php?t=15725
Daarom dus, al waren er inderdaad ook jaren bij dat een juiste datum prikken niet helemaal mogelijk was. Dat kwam dan eerder doordat het buurthuis niet meer beschikbaar was, of omdat er niet veel tijd meer was. Bas is er nu ruimschoots op tijd bij.![]()
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Nee hoor, geen tijd voor
Maar wel een vraag de deur uit gedaan voor een locatie.
Laatst gewijzigd door beijert op zo 01 jun 2025, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Ach, Bas moet zelf maar even beoordelen of hij de tip wel of niet wil meenemen. Of dat hij het er wellicht een keer met Jan over heeft. Voor mij is de volgende luisterdag nog te ver weg om echt mee bezig te zijn.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
We hadden het er gisteren over: Gewoon meer luisterdagen! En misschien is het dan wat minder druk, dat snijdt aan 2 kanten: Meer spreiding over het land en meer/vaker feedback van mede hobbyisten. En als ik zie wat er aan spullen uitgegeven wordt en je kwijt bent aan reiskosten, is een lage toegangsprijs wel leuk maar zou niet de beperkende factor hoeven zijn.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
hmm nouja zo druk was het ook weer niet (wellicht wel dit keer met bouwers). maar naast Hengelo (waar altijd veel meer bezoekers zijn) en Breda, lust ik er nog wel een hoor. dat is natuurlijk verschillend per persoon. maar ik vind het altijd een leuke drive om iets te maken 
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
zover ik mij herinner heb ik slechts 1 keer de luisterdag in Breda gemist en dat heb ik nu, ondanks andere balangrijke verplichtingen, nipt kunnen vermijden.
Het fijne is het weerzien van de steeds ouder wordende leden, zeker na een pauze van 2 jaar
Dit voelt voor mij althans, toch steeds weer als een reünie tussen gelijkdenkenden (met een gezonde afwijking)
Het is wel prettig om telkens weer een paar nieuwe gezichten te zien, vooral als ze van een jongere generatie zijn.
Organisatie: Bas kan ik niet genoeg bedanken voor het initiatief, want zonder organisator is het over & out. Dankjewel Bas.
Wat mij betreft mag je gerust wat meer autoriteit aan de dag leggen, dat deed Jan vroeger ook en werd door iedereen aanvaard.
Projecten: voor de ene te weinig, voor de andere teveel. Er gaat wel wat aandacht naar streaming en digitale toverij. Als oudere voelt dat voor mij wat onwennig aan. Doch het luidspreker geknutsel is nog steeds ruim aanwezig en steeds is er wel iets nieuws te zien.
Wat ik niet had verwacht onder de DIY'ers en best onder de indruk van was zijn de Purify projecten. Toch fijn om die ook eens gehoord te hebben. Veel centen maar ook veel geluid.
Het zelfbouw ribbon project, knap. Zo'n speaker gewoon 'build from scratch', dat vind ik geweldig. Elk jaar is er wel ééntje die het doet. Mooi man, je hebt mijn respect!
Wat mij minder beviel was het gebrek aan planning en vooral coördinatie. Let op Bas, dit is geen kritiek, wel een frustratie bij mijzelf, mogelijk ben ik de enige die dit zo heeft ervaren.
Ik was uitgegaan van het voorgestelde advies: opstelling, afregeling en beluisteren van mijn planar ribbons van 14:30 tot 16:00 in het kantoor. Die ruimte stond echter vol en was heel de namiddag in gebruik. Maw, die set heb ik voor niets klaar gemaakt en meegesleurd. Niet fijn!
De voorstelling van mijn bassen met DIY versterking daarentegen kon wel doorgaan en werd naar mijn gevoel gesmaakt. Echter had ik daar zelf een gemengd gevoel bij omdat er steeds mensen aan het luisteren waren naar de dipool set die in dezelfde zaal stond opgesteld en ik het gevoel had ze daarbij te storen.
Ik zou het fijner hebben gevonden indien er daaromtrent een betere afspraak en opvolging was geweest en dat er ook bij elke voorstelling een aankondiging was. Jan, die hier als ervaren rot natuurlijk gekend mee is, was zo net om mijn baspresentatie aan te kondigen en geïntresseerden te ronselen, zoniet was ook deze niet doorgegaan.
Daarom mijn advies, laat de organisator meer autoritair optreden of stel iemand aan die verantwoordelijk is voor de dagorde. Maar nogmaals, misschien ben ik de enige die daar zo over denkt.
Hoedanook, fijn jullie weer eens gezien en gehoord te hebben en ik kijk reeds uit naar de volgende editie.
Zodra de datum gekend is houd ik die dag beslist vrij.
Het fijne is het weerzien van de steeds ouder wordende leden, zeker na een pauze van 2 jaar
Dit voelt voor mij althans, toch steeds weer als een reünie tussen gelijkdenkenden (met een gezonde afwijking)
Het is wel prettig om telkens weer een paar nieuwe gezichten te zien, vooral als ze van een jongere generatie zijn.
Organisatie: Bas kan ik niet genoeg bedanken voor het initiatief, want zonder organisator is het over & out. Dankjewel Bas.
Wat mij betreft mag je gerust wat meer autoriteit aan de dag leggen, dat deed Jan vroeger ook en werd door iedereen aanvaard.
Projecten: voor de ene te weinig, voor de andere teveel. Er gaat wel wat aandacht naar streaming en digitale toverij. Als oudere voelt dat voor mij wat onwennig aan. Doch het luidspreker geknutsel is nog steeds ruim aanwezig en steeds is er wel iets nieuws te zien.
Wat ik niet had verwacht onder de DIY'ers en best onder de indruk van was zijn de Purify projecten. Toch fijn om die ook eens gehoord te hebben. Veel centen maar ook veel geluid.
Het zelfbouw ribbon project, knap. Zo'n speaker gewoon 'build from scratch', dat vind ik geweldig. Elk jaar is er wel ééntje die het doet. Mooi man, je hebt mijn respect!
Wat mij minder beviel was het gebrek aan planning en vooral coördinatie. Let op Bas, dit is geen kritiek, wel een frustratie bij mijzelf, mogelijk ben ik de enige die dit zo heeft ervaren.
Ik was uitgegaan van het voorgestelde advies: opstelling, afregeling en beluisteren van mijn planar ribbons van 14:30 tot 16:00 in het kantoor. Die ruimte stond echter vol en was heel de namiddag in gebruik. Maw, die set heb ik voor niets klaar gemaakt en meegesleurd. Niet fijn!
De voorstelling van mijn bassen met DIY versterking daarentegen kon wel doorgaan en werd naar mijn gevoel gesmaakt. Echter had ik daar zelf een gemengd gevoel bij omdat er steeds mensen aan het luisteren waren naar de dipool set die in dezelfde zaal stond opgesteld en ik het gevoel had ze daarbij te storen.
Ik zou het fijner hebben gevonden indien er daaromtrent een betere afspraak en opvolging was geweest en dat er ook bij elke voorstelling een aankondiging was. Jan, die hier als ervaren rot natuurlijk gekend mee is, was zo net om mijn baspresentatie aan te kondigen en geïntresseerden te ronselen, zoniet was ook deze niet doorgegaan.
Daarom mijn advies, laat de organisator meer autoritair optreden of stel iemand aan die verantwoordelijk is voor de dagorde. Maar nogmaals, misschien ben ik de enige die daar zo over denkt.
Hoedanook, fijn jullie weer eens gezien en gehoord te hebben en ik kijk reeds uit naar de volgende editie.
Zodra de datum gekend is houd ik die dag beslist vrij.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
asterduc schreef: ↑zo 01 jun 2025, 21:45Ik was uitgegaan van het voorgestelde advies: opstelling, afregeling en beluisteren van mijn planar ribbons van 14:30 tot 16:00 in het kantoor. Die ruimte stond echter vol en was heel de namiddag in gebruik. Maw, die set heb ik voor niets klaar gemaakt en meegesleurd. Niet fijn!
Mijn excuses, maar ik was om 14:30 gestopt en heb meerdere malen gevraagd vanaf 14:15-20 of de persoon die om 14:30 aan de beurt was al aanwezig was , die was er niet dus heb ik de boel verder laten gaan. Dit heb ik volgehouden tot 15:00 (heb het nog een aantal keer gevraagd na 14:30) en heb toen gezegd draai maar wat je wil. ik ga even naar buiten. daarna hoorde ik dat je in een andere ruimte stond (blijkbaar niet correct) dat kun je Bas niet aanrekenen. wellicht mij of het gebrek aan communicatie onderling. maar het is niet moeilijk om te vragen of om 14:15 al wat neer te zetten (versterking , bron etc) dan is het ook meteen duidelijk dat ik om 14:30 mijn zooi aan de kant zet, schuif je de speakers op hun plek en ik die van mij aan de kant en klaar. ik heb ook alles aangesloten tijdens een andere demo (je wil zo veel mogelijk gebruik maken van je tijd slot) en ben 30 minuten later begonnen, en dat is mijn probleem. Als je niet communiceert dan gebeurt er niks ! de persoon die voor je is, is de persoon waar je dat snel en makkelijk mee kunt regelen, ik ga niet rond lopen om de persoon te zoeken die na mij is om te zorgen dat die zijn spullen op bouwt of überhaupt aanwezig is. vind het jammer dat het zo gelopen is, maar in mijn optiek had het niet gehoeven. liedje afspelen en ik zet mijn speakers aan de kant.
er staat overigens altijd alles wat er voor geweest is. dat kun je gewoon aan de kant schuiven, of de vorige persoon schuift het even aan de kant.
ik had ze heel graag gehoord (precies in mijn straatje) sorry
Laatst gewijzigd door WrineX op zo 01 jun 2025, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
