17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
JanRSmit
Berichten: 220
Lid geworden op: za 16 mar 2019, 7:49

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door JanRSmit »

Bij deze meld ik me aan als bezoeker
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door TTS »

IMG_20250528_203931.jpg
Sow, licht in de duisternis (ledjes) en de trafo's beter vastgezet. Nu istie af. Ook de laatste loodjes aan de Ear verzorgd. Ook die is klaar. Divider vastgezet, dc kabels door doorvoerrubbertjes en ook de trafo vastgeschroefd. Nou nog elpees kiezen en een Tidal selectie maken voor jullie. En wellicht nog een hondje regelen. We zitten toch op de begane grond geloof ik.
IMG_20250528_210626.jpg
Laatst gewijzigd door TTS op wo 28 mei 2025, 21:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door hardbats »

Alles is op de begane grond.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door beijert »

Nog tips voor muziek? Aangezien we ze moeten downloaden. En ik toch wel een uurtje muziek wil hebben.

Ik gebruik gewoon youtube op een laptop met een 3.5mm naar cinch.

Mogen best de standaard audiofiele nummers zijn, handig om te vergelijken. Helemaal draaien doe ik meestal niet.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door TTS »

Beady Bell, Dominique Fils-Aime, Nathalie Merchant.
Altijd lastig. Er is zoveel moois.
Ik download wel een playlist naar mijn tablet, die met usb C naar de dac. En ik heb lp's bij me. In een koffertje.

Kan voor de zekerheid nog wel een Daphile server, macmini, meenemen.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door hardbats »

beijert schreef: wo 28 mei 2025, 21:12
Nog tips voor muziek? Aangezien we ze moeten downloaden. En ik toch wel een uurtje muziek wil hebben.

Ik gebruik gewoon youtube op een laptop met een 3.5mm naar cinch.

Mogen best de standaard audiofiele nummers zijn, handig om te vergelijken. Helemaal draaien doe ik meestal niet.
Er is wifi die we kunnen gebruiken. Streamen is dus mogelijk.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Walt »

Eerder gaf je toch aan dat er geen wifi was?
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door TTS »

En later dat er wel wifi te gebruiken is.

Alleen ben ik niet zeker of ik mijn Daphile server kan verbinden en op het netwerk vinden.
Iemand die precies weet hoe dat gaat, in praktische zin?
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door hardbats »

Walt schreef: wo 28 mei 2025, 21:42
Eerder gaf je toch aan dat er geen wifi was?
Klopt, maar dat is gewijzigd.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door beijert »

Fijn! Daar wordt het alleen maar makkelijker van.

De filters vorderen. Mooi hoeft het niet, eerst maar geluid.
IMG_20250529_213817.jpg
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door hardbats »

Gelukkig alleen maar kleine compacte componenten.
Ben benieuwd jouw OB weer te horen, beviel goed in Hengelo.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door beijert »

Nagenoeg alles is smd :mrgreen:

Ik hoop het wat minder schreeuwt dan vorige keer, maar ik moet de boel natuurlijk niet om zeep helpen.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door TTS »

IMG_20250529_230353.jpg
Last minute nog ""even!! ](*,) "" 2 paar Sommer Elephant luidsprekerkabel in elkaar geflanst. Nou weet ik weer waarom ik er eerder tegenaan hikte. Het kostte me meer dan een halve dag. Maar 'Breda' was een goede motivator om dit toch op te pakken. Deze x adereindhulzen gebruikt. Werkt wel fijn(er) met 2 x 2,5 kwadraat. Past allemaal maar net in deze stekkers. Toch maar eens wat anders zoeken. Eens, want nu heb ik 3 paar in oplopende lengten.
Gebruikersavatar
Otto S
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 28 apr 2024, 11:02
Locatie: Den Bosch

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Otto S »

Nog een vraagje: heeft iemand morgen een krachtige soldeerbout bij zich? Ik heb gisteren mijn 300b eindversterker afgerond. Maar ik heb een foutje gemaakt en moet de UGT’s loshalen. Daarvoor moet ik eerst de draden aan de luidsprekerkabels los-solderen. Maar mijn soldeerbout is daar niet krachtig genoeg voor. Ik kan nu een nieuwe bout bestellen, maar voordat die er is ben ik een weekend verder. Daar wil ik niet op wachten. Kan iemand mij morgen hierbij helpen?

Ik kijk uit naar morgen…. :-$
Gebruikersavatar
mistercountach
Berichten: 28
Lid geworden op: za 29 jan 2011, 14:55

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door mistercountach »

En nog een bezoeker erbij
rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door rdv300b833 »

Goedemiddag Otto S,
Ik kan zonder moeite mijn soldeerbak/soldeerbout meenemen. Temperatuur instelbaar tot 480 ?! (Soldeer verbranden?).
Het is een velleman vtss4n set.

Laat maar horen of dit bruikbaar is (ik zorg ook voor afzuigkap en zilversoldeer).

En ook ik kijk uit naar morgen. Zin in !
Heb net de auto afgetopt....

Grtz, Reinout
Bijlagen
20250530_143645.jpg
Gebruikersavatar
Otto S
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 28 apr 2024, 11:02
Locatie: Den Bosch

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Otto S »

rdv300b833 schreef: vr 30 mei 2025, 14:41
Goedemiddag Otto S,
Ik kan zonder moeite mijn soldeerbak/soldeerbout meenemen. Temperatuur instelbaar tot 480 ?! (Soldeer verbranden?).
Het is een velleman vtss4n set.

Laat maar horen of dit bruikbaar is (ik zorg ook voor afzuigkap en zilversoldeer).

En ook ik kijk uit naar morgen. Zin in !
Heb net de auto afgetopt....

Grtz, Reinout
Hoi Reinout, als dat kan graag! Mijn soldeerstation haalt ook iets van 450 graden, maar heeft te weinig vermogen om de temperatuur hoog te houden. Ik neem ook wat gereedschap mee. Dan zie ik je morgen!

Groet, Otto
rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door rdv300b833 »

Ok. Staat al bij de verplaats-massa.....
En da's gelijk de juiste insteek/sfeer/doelstelling voor morgen: optimale sets/componenten/ideeën voor /door diy-audio.
Ben altijd blij verrast met waar iedereen mee bezig is. Zoooooo anders dan audio uit een doosje.
Zie je morgen.
Ik zal er vroeg zijn: "mijn" demoblok zit vroeg.

Tot pizza!
Grtz, Reinout
Gebruikersavatar
Otto S
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 28 apr 2024, 11:02
Locatie: Den Bosch

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Otto S »

Nou mooi, dan ben ik ook op tijd.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door TTS »

Nou, vanmiddag voor mijn zus een Android autoradio ingebouwd, met een inbouwframe dat niet lekker paste en draadjes die op de verkeerde plek in de stekkers zitten en een Pioneer zonder sleutels om hem te verwijderen. Na veel gepruts met een ijzerzaagje dat kreng losgekregen.

Dus moet nog last minute een hondje halen, eten en de boel testen voor de laatste x en klaarzetten. En muziek uitzoeken. En tanken... O ja en die SU-1 heeft maar 1 usb ingang, voor signaal EN voeding. Dus ik neem maar een Schitt Modi mee, die werkt in elk geval. Fijn dat ik dat ook nog net ontdekte.

Zie jullie morgen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door dre »

Helaas.. .
Ik ga me voor morgen afmelden.. .
Het verbouwen zit wat tegen,dus ik heb mijn tijd hard nodig...
Gebruikersavatar
rodi
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 20:39

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door rodi »

Dre, succes met de verbouwing!

Bij mij staat er dat ik de speakers met scanspeak Discovery meeneem. Het is wat uitgebreid.

Ik ga op reis morgen en neem mee:
-Speakers met scanspeak discovery linkje naar bouwtopic
- Bouwhout sub met 2x Sb34 (12") gesloten impulsgecorrigeerd.komt voor bij in monitor topic
- Yamaha versterker
- minidsp
- meetsetje
- Laptop( om muziek af te spelen en misschien zelfs de boel in de regelen met rew/mso. Ik ga kijken wat er lukt.)
- kabels!!!
de speakertjes zitten lekker knus ingepakt
250530 ingepakt voor luisterdag.jpg
Tot morgen, zin in! :D
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Pjotr »

dre schreef: vr 30 mei 2025, 19:13
Helaas.. .
Ik ga me voor morgen afmelden.. .
Het verbouwen zit wat tegen,dus ik heb mijn tijd hard nodig...
Dat is echt jammer André. Het wordt een mooie volle bak! Veel suc6 met de verbouwing. Ik vul de tijd wel op met Henkjan ;)
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door John P »

Niet vergeten de zonnecreme mee te nemen.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door hardbats »

In ieder geval mooi weer om buiten te socialiseren.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”