17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Sow, licht in de duisternis (ledjes) en de trafo's beter vastgezet. Nu istie af. Ook de laatste loodjes aan de Ear verzorgd. Ook die is klaar. Divider vastgezet, dc kabels door doorvoerrubbertjes en ook de trafo vastgeschroefd. Nou nog elpees kiezen en een Tidal selectie maken voor jullie. En wellicht nog een hondje regelen. We zitten toch op de begane grond geloof ik.
Laatst gewijzigd door TTS op wo 28 mei 2025, 21:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Nog tips voor muziek? Aangezien we ze moeten downloaden. En ik toch wel een uurtje muziek wil hebben.
Ik gebruik gewoon youtube op een laptop met een 3.5mm naar cinch.
Mogen best de standaard audiofiele nummers zijn, handig om te vergelijken. Helemaal draaien doe ik meestal niet.
Ik gebruik gewoon youtube op een laptop met een 3.5mm naar cinch.
Mogen best de standaard audiofiele nummers zijn, handig om te vergelijken. Helemaal draaien doe ik meestal niet.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Beady Bell, Dominique Fils-Aime, Nathalie Merchant.
Altijd lastig. Er is zoveel moois.
Ik download wel een playlist naar mijn tablet, die met usb C naar de dac. En ik heb lp's bij me. In een koffertje.
Kan voor de zekerheid nog wel een Daphile server, macmini, meenemen.
Altijd lastig. Er is zoveel moois.
Ik download wel een playlist naar mijn tablet, die met usb C naar de dac. En ik heb lp's bij me. In een koffertje.
Kan voor de zekerheid nog wel een Daphile server, macmini, meenemen.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Er is wifi die we kunnen gebruiken. Streamen is dus mogelijk.beijert schreef: ↑wo 28 mei 2025, 21:12Nog tips voor muziek? Aangezien we ze moeten downloaden. En ik toch wel een uurtje muziek wil hebben.
Ik gebruik gewoon youtube op een laptop met een 3.5mm naar cinch.
Mogen best de standaard audiofiele nummers zijn, handig om te vergelijken. Helemaal draaien doe ik meestal niet.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
En later dat er wel wifi te gebruiken is.
Alleen ben ik niet zeker of ik mijn Daphile server kan verbinden en op het netwerk vinden.
Iemand die precies weet hoe dat gaat, in praktische zin?
Alleen ben ik niet zeker of ik mijn Daphile server kan verbinden en op het netwerk vinden.
Iemand die precies weet hoe dat gaat, in praktische zin?
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Fijn! Daar wordt het alleen maar makkelijker van.
De filters vorderen. Mooi hoeft het niet, eerst maar geluid.
De filters vorderen. Mooi hoeft het niet, eerst maar geluid.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Gelukkig alleen maar kleine compacte componenten.
Ben benieuwd jouw OB weer te horen, beviel goed in Hengelo.
Ben benieuwd jouw OB weer te horen, beviel goed in Hengelo.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Nagenoeg alles is smd
Ik hoop het wat minder schreeuwt dan vorige keer, maar ik moet de boel natuurlijk niet om zeep helpen.
Ik hoop het wat minder schreeuwt dan vorige keer, maar ik moet de boel natuurlijk niet om zeep helpen.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Last minute nog ""even!!
"" 2 paar Sommer Elephant luidsprekerkabel in elkaar geflanst. Nou weet ik weer waarom ik er eerder tegenaan hikte. Het kostte me meer dan een halve dag. Maar 'Breda' was een goede motivator om dit toch op te pakken. Deze x adereindhulzen gebruikt. Werkt wel fijn(er) met 2 x 2,5 kwadraat. Past allemaal maar net in deze stekkers. Toch maar eens wat anders zoeken. Eens, want nu heb ik 3 paar in oplopende lengten.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Nog een vraagje: heeft iemand morgen een krachtige soldeerbout bij zich? Ik heb gisteren mijn 300b eindversterker afgerond. Maar ik heb een foutje gemaakt en moet de UGT’s loshalen. Daarvoor moet ik eerst de draden aan de luidsprekerkabels los-solderen. Maar mijn soldeerbout is daar niet krachtig genoeg voor. Ik kan nu een nieuwe bout bestellen, maar voordat die er is ben ik een weekend verder. Daar wil ik niet op wachten. Kan iemand mij morgen hierbij helpen?
Ik kijk uit naar morgen….
Ik kijk uit naar morgen….
- mistercountach
- Berichten: 28
- Lid geworden op: za 29 jan 2011, 14:55
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Goedemiddag Otto S,
Ik kan zonder moeite mijn soldeerbak/soldeerbout meenemen. Temperatuur instelbaar tot 480 ?! (Soldeer verbranden?).
Het is een velleman vtss4n set.
Laat maar horen of dit bruikbaar is (ik zorg ook voor afzuigkap en zilversoldeer).
En ook ik kijk uit naar morgen. Zin in !
Heb net de auto afgetopt....
Grtz, Reinout
Ik kan zonder moeite mijn soldeerbak/soldeerbout meenemen. Temperatuur instelbaar tot 480 ?! (Soldeer verbranden?).
Het is een velleman vtss4n set.
Laat maar horen of dit bruikbaar is (ik zorg ook voor afzuigkap en zilversoldeer).
En ook ik kijk uit naar morgen. Zin in !
Heb net de auto afgetopt....
Grtz, Reinout
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Hoi Reinout, als dat kan graag! Mijn soldeerstation haalt ook iets van 450 graden, maar heeft te weinig vermogen om de temperatuur hoog te houden. Ik neem ook wat gereedschap mee. Dan zie ik je morgen!rdv300b833 schreef: ↑vr 30 mei 2025, 14:41Goedemiddag Otto S,
Ik kan zonder moeite mijn soldeerbak/soldeerbout meenemen. Temperatuur instelbaar tot 480 ?! (Soldeer verbranden?).
Het is een velleman vtss4n set.
Laat maar horen of dit bruikbaar is (ik zorg ook voor afzuigkap en zilversoldeer).
En ook ik kijk uit naar morgen. Zin in !
Heb net de auto afgetopt....
Grtz, Reinout
Groet, Otto
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Ok. Staat al bij de verplaats-massa.....
En da's gelijk de juiste insteek/sfeer/doelstelling voor morgen: optimale sets/componenten/ideeën voor /door diy-audio.
Ben altijd blij verrast met waar iedereen mee bezig is. Zoooooo anders dan audio uit een doosje.
Zie je morgen.
Ik zal er vroeg zijn: "mijn" demoblok zit vroeg.
Tot pizza!
Grtz, Reinout
En da's gelijk de juiste insteek/sfeer/doelstelling voor morgen: optimale sets/componenten/ideeën voor /door diy-audio.
Ben altijd blij verrast met waar iedereen mee bezig is. Zoooooo anders dan audio uit een doosje.
Zie je morgen.
Ik zal er vroeg zijn: "mijn" demoblok zit vroeg.
Tot pizza!
Grtz, Reinout
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Nou, vanmiddag voor mijn zus een Android autoradio ingebouwd, met een inbouwframe dat niet lekker paste en draadjes die op de verkeerde plek in de stekkers zitten en een Pioneer zonder sleutels om hem te verwijderen. Na veel gepruts met een ijzerzaagje dat kreng losgekregen.
Dus moet nog last minute een hondje halen, eten en de boel testen voor de laatste x en klaarzetten. En muziek uitzoeken. En tanken... O ja en die SU-1 heeft maar 1 usb ingang, voor signaal EN voeding. Dus ik neem maar een Schitt Modi mee, die werkt in elk geval. Fijn dat ik dat ook nog net ontdekte.
Zie jullie morgen.
Dus moet nog last minute een hondje halen, eten en de boel testen voor de laatste x en klaarzetten. En muziek uitzoeken. En tanken... O ja en die SU-1 heeft maar 1 usb ingang, voor signaal EN voeding. Dus ik neem maar een Schitt Modi mee, die werkt in elk geval. Fijn dat ik dat ook nog net ontdekte.
Zie jullie morgen.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Helaas.. .
Ik ga me voor morgen afmelden.. .
Het verbouwen zit wat tegen,dus ik heb mijn tijd hard nodig...
Ik ga me voor morgen afmelden.. .
Het verbouwen zit wat tegen,dus ik heb mijn tijd hard nodig...
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Dre, succes met de verbouwing!
Bij mij staat er dat ik de speakers met scanspeak Discovery meeneem. Het is wat uitgebreid.
Ik ga op reis morgen en neem mee:
-Speakers met scanspeak discovery linkje naar bouwtopic
- Bouwhout sub met 2x Sb34 (12") gesloten impulsgecorrigeerd.komt voor bij in monitor topic
- Yamaha versterker
- minidsp
- meetsetje
- Laptop( om muziek af te spelen en misschien zelfs de boel in de regelen met rew/mso. Ik ga kijken wat er lukt.)
- kabels!!!
de speakertjes zitten lekker knus ingepakt Tot morgen, zin in!
Bij mij staat er dat ik de speakers met scanspeak Discovery meeneem. Het is wat uitgebreid.
Ik ga op reis morgen en neem mee:
-Speakers met scanspeak discovery linkje naar bouwtopic
- Bouwhout sub met 2x Sb34 (12") gesloten impulsgecorrigeerd.komt voor bij in monitor topic
- Yamaha versterker
- minidsp
- meetsetje
- Laptop( om muziek af te spelen en misschien zelfs de boel in de regelen met rew/mso. Ik ga kijken wat er lukt.)
- kabels!!!
de speakertjes zitten lekker knus ingepakt Tot morgen, zin in!
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
In ieder geval mooi weer om buiten te socialiseren.
