Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Moderator: Beheerdersteam
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Hallo,
Lang geleden dat ik een topic heb geopend, maar ik zie dat alle kennis hier nog steeds aanwezig is.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb in het verleden meegedaan aan de Daudio zelfbouw group buy en ze spelen hier nog steeds prachtig te spelen.
Ik heb een Yamaha A-S1000 versterker een CD-S1000 en een Yamaha streamer.
https://europe.yamaha.com/en/audio/home ... s/a-s1000/
Nu ben ik de kamer aan het verbouwen en deze units zijn echt te groot voor ieder tv meubel dat ik kan vinden. Dus ik wil downsizen. Maar uiteraard zonder in te leveren aan geluidskwaliteit en het liefst ook niet te veel aan geld.
Nu zat ik zelf te kijken naar deze jongen:
Denon CEOL RCD-N12DAB
https://www.hifiklubben.nl/denon-ceol-r ... LUQAvD_BwE
Die speelt cdtjes heeft phono ingang en kan streamen.
en omdat de open baffle speakers veel vermogen nodig hebben dacht ik om de audio out aan te sluiten op een eindversterker.
Ik zag zelf deze:
SoundImpress HY252-2CH Stereo Versterker | 250WPC | Ncore® | Powered by Hypex
https://www.soundimports.eu/nl/soundimp ... 78dV3MNhCj
Is dit wat? Of moet ik aan serieuzere hypex versterkers denken als ik er niet op achteruit wil gaan?
Ik sta ook open voor andere suggesties! Zolang de kwaliteit en vermogen vergelijkbaar is, maar wel compacter is.
Lang geleden dat ik een topic heb geopend, maar ik zie dat alle kennis hier nog steeds aanwezig is.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb in het verleden meegedaan aan de Daudio zelfbouw group buy en ze spelen hier nog steeds prachtig te spelen.
Ik heb een Yamaha A-S1000 versterker een CD-S1000 en een Yamaha streamer.
https://europe.yamaha.com/en/audio/home ... s/a-s1000/
Nu ben ik de kamer aan het verbouwen en deze units zijn echt te groot voor ieder tv meubel dat ik kan vinden. Dus ik wil downsizen. Maar uiteraard zonder in te leveren aan geluidskwaliteit en het liefst ook niet te veel aan geld.
Nu zat ik zelf te kijken naar deze jongen:
Denon CEOL RCD-N12DAB
https://www.hifiklubben.nl/denon-ceol-r ... LUQAvD_BwE
Die speelt cdtjes heeft phono ingang en kan streamen.
en omdat de open baffle speakers veel vermogen nodig hebben dacht ik om de audio out aan te sluiten op een eindversterker.
Ik zag zelf deze:
SoundImpress HY252-2CH Stereo Versterker | 250WPC | Ncore® | Powered by Hypex
https://www.soundimports.eu/nl/soundimp ... 78dV3MNhCj
Is dit wat? Of moet ik aan serieuzere hypex versterkers denken als ik er niet op achteruit wil gaan?
Ik sta ook open voor andere suggesties! Zolang de kwaliteit en vermogen vergelijkbaar is, maar wel compacter is.
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Hypex Nilai? Ik heb de 2 x de mono versie. Bevalt zeer goed. Afhankelijk van waar je huis woont kan je ze best een keer proberen.
Edit: Dordrecht - dat is wel een eindje uit de richting.
Edit: Dordrecht - dat is wel een eindje uit de richting.
Laatst gewijzigd door satefan op do 29 mei 2025, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Ik gebruik als eindversterker een Purifi EVAL1 eigentakt voor mijn C1 speakers en dat gaat prima.
https://www.soundimports.eu/nl/purifi-e ... 78dV3MNhCj
https://www.soundimports.eu/nl/purifi-e ... 78dV3MNhCj
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Hoeveel watt heb jij en stuur jij er ook open baffles mee aan?
Ik ben vooral benieuwd hoeveel watt ik minimaal nodig heb om genoeg "juice" te hebben.
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Ik stuurde mijn open baffles aan met Purifi 1ET400A versterkers. Dat beviel heel goed!
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Of de Topping PA3
https://shenzhenaudio.com/products/topp ... f126WQ_RKm
Stereo en goed getest op ASR;
https://www.audiosciencereview.com/foru ... ier.27079/
Of de Topping LA90 discrete versterker;
https://shenzhenaudio.com/products/topp ... 0182352115
Een test bij ASR;
https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.43756/
Die LA90 geeft wat meer headroom door z'n vermogen.
https://shenzhenaudio.com/products/topp ... f126WQ_RKm
Stereo en goed getest op ASR;
https://www.audiosciencereview.com/foru ... ier.27079/
Of de Topping LA90 discrete versterker;
https://shenzhenaudio.com/products/topp ... 0182352115
Een test bij ASR;
https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.43756/
Die LA90 geeft wat meer headroom door z'n vermogen.
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
2 x 500 watt. Voor een paar eenvoudige 2-weg monitoren.CoenvanDongen schreef: ↑do 29 mei 2025, 17:58Hoeveel watt heb jij en stuur jij er ook open baffles mee aan?
Ik ben vooral benieuwd hoeveel watt ik minimaal nodig heb om genoeg "juice" te hebben.
Iets op NCORE basis gaat ook gewoon heel goed. Beetje zelf knutselen met zoiets?
https://www.hypex.nl/products/amplifier ... re-family/
Maar ik lees dat de C1's niet zoveel sap nodig zouden hebben?
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Ja de meneer die mijn Visaton Vox speakers kocht had ze ook en was er erg blij mee!
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
De C1 heeft graag 2x100W aan 4 ohm van een solid state. Het rendement is niet hoog.
Deze zou prima voldoen: https://www.audiophonics.fr/en/power-am ... 14516.html
En met deze kan je alle kanten op: https://www.audiophonics.fr/en/power-am ... 14185.html
Deze zou prima voldoen: https://www.audiophonics.fr/en/power-am ... 14516.html
En met deze kan je alle kanten op: https://www.audiophonics.fr/en/power-am ... 14185.html
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
En we kunnen dat wel eens een keer uitproberen met een set zoals die er bij mij staat, niks mis mee.
De versterkers zijn minder moeilijk meenemen als de luidspreker, geef maar een seintje als je wat wilt proberen.
Heb hier de Topping A70 Pro staan, en een prototype van de CA amp met 2 x 125 W.
Ik hoor het wel, en het is niet zo ver.
https://www.audiophonics.fr/en/desktop- ... 17729.html
Ik denk dat je wel even verbaast zult zijn als je het hoort.
De versterkers zijn minder moeilijk meenemen als de luidspreker, geef maar een seintje als je wat wilt proberen.
Heb hier de Topping A70 Pro staan, en een prototype van de CA amp met 2 x 125 W.
Ik hoor het wel, en het is niet zo ver.
https://www.audiophonics.fr/en/desktop- ... 17729.html
Ik denk dat je wel even verbaast zult zijn als je het hoort.
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Toping A70 Pro is toch een hoofdtelefoonversterker?
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
En een Pre/voorversterker, met eventuele uitbreidingsmodule met een 3 tal XLR en 1 maal RCA.
https://www.audiophonics.fr/en/preampli ... 14965.html
Ik weet niet of Coen een losse DAC heeft.
https://www.audiophonics.fr/en/preampli ... 14965.html
Ik weet niet of Coen een losse DAC heeft.
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
De vraag is niet " voorversterker" Hans maar voor een versterker.. 
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Ach, superstom, niet goed ingelezen en halverwege begonnen met lezen en verkeerd begrepen, sorry allemaal.
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Echt mooie adviezen! dankjulliewel. Ik zie dat er veel te kiezen is.
Ik zet nog een fotootje van de set als ik gekozen en besteld heb.
Ik zet nog een fotootje van de set als ik gekozen en besteld heb.
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Nog even een vraag..
Bij die Audiophonics MPA-S250NC XLR staat de waarschuwing: "This amplifier's trigger needs to be used with a mono trigger cable (sold separately)."
Wat is dat? en heb ik dat nodig?
Bij die Audiophonics MPA-S250NC XLR staat de waarschuwing: "This amplifier's trigger needs to be used with a mono trigger cable (sold separately)."
Wat is dat? en heb ik dat nodig?
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Dat is om de versterker aan/uit te zetten met een 5 cq 12v signaal uit bijv. voorversterker. Dit staat erbij: Invoer/Uitvoer Trigger 5-12V DC
