Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.

Bericht door CoenvanDongen »

Hallo,

Lang geleden dat ik een topic heb geopend, maar ik zie dat alle kennis hier nog steeds aanwezig is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb in het verleden meegedaan aan de Daudio zelfbouw group buy en ze spelen hier nog steeds prachtig te spelen.
Ik heb een Yamaha A-S1000 versterker een CD-S1000 en een Yamaha streamer.
https://europe.yamaha.com/en/audio/home ... s/a-s1000/

Nu ben ik de kamer aan het verbouwen en deze units zijn echt te groot voor ieder tv meubel dat ik kan vinden. Dus ik wil downsizen. Maar uiteraard zonder in te leveren aan geluidskwaliteit en het liefst ook niet te veel aan geld.

Nu zat ik zelf te kijken naar deze jongen:
Denon CEOL RCD-N12DAB
https://www.hifiklubben.nl/denon-ceol-r ... LUQAvD_BwE
Die speelt cdtjes heeft phono ingang en kan streamen.
en omdat de open baffle speakers veel vermogen nodig hebben dacht ik om de audio out aan te sluiten op een eindversterker.

Ik zag zelf deze:
SoundImpress HY252-2CH Stereo Versterker | 250WPC | Ncore® | Powered by Hypex
https://www.soundimports.eu/nl/soundimp ... 78dV3MNhCj

Is dit wat? Of moet ik aan serieuzere hypex versterkers denken als ik er niet op achteruit wil gaan?

Ik sta ook open voor andere suggesties! Zolang de kwaliteit en vermogen vergelijkbaar is, maar wel compacter is.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.

Bericht door satefan »

Hypex Nilai? Ik heb de 2 x de mono versie. Bevalt zeer goed. Afhankelijk van waar je huis woont kan je ze best een keer proberen.

Edit: Dordrecht - dat is wel een eindje uit de richting.
Laatst gewijzigd door satefan op do 29 mei 2025, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.

Bericht door Zweitse »

Ik gebruik als eindversterker een Purifi EVAL1 eigentakt voor mijn C1 speakers en dat gaat prima.

https://www.soundimports.eu/nl/purifi-e ... 78dV3MNhCj
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.

Bericht door Walt »

Lyngdorf 1120 wellicht?
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.

Bericht door CoenvanDongen »

Walt schreef: do 29 mei 2025, 17:41
Lyngdorf 1120 wellicht?
Oef, heel mooi, maar dat is te veel geld voor mij.
Ik hoop eigenlijk voor de eindversterker onder de 800,- te blijven. Maar ik zie dat jullie allemaal hoger inzetten :roll:
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.

Bericht door CoenvanDongen »

satefan schreef: do 29 mei 2025, 17:20
Hypex Nilai? Ik heb de 2 x de mono versie. Bevalt zeer goed. Afhankelijk van waar je huis woont kan je ze best een keer proberen.

Edit: Dordrecht - dat is wel een eindje uit de richting.
Hoeveel watt heb jij en stuur jij er ook open baffles mee aan?

Ik ben vooral benieuwd hoeveel watt ik minimaal nodig heb om genoeg "juice" te hebben.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.

Bericht door Shadow »

Kijk eens naar de kleine klasse D van Fosi;

https://www.audiophonics.fr/en/power-am ... 19171.html
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.

Bericht door hardbats »

Ik stuurde mijn open baffles aan met Purifi 1ET400A versterkers. Dat beviel heel goed!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.

Bericht door Shadow »

Of de Topping PA3

https://shenzhenaudio.com/products/topp ... f126WQ_RKm

Stereo en goed getest op ASR;

https://www.audiosciencereview.com/foru ... ier.27079/

Of de Topping LA90 discrete versterker;

https://shenzhenaudio.com/products/topp ... 0182352115

Een test bij ASR;

https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.43756/

Die LA90 geeft wat meer headroom door z'n vermogen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.

Bericht door dre »

https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... -a30-1-mk2

Als het niet nieuw hoeft te zijn....
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.

Bericht door Shadow »

Maar niet echt compact...
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.

Bericht door dre »

Wel in de hoogte... :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.

Bericht door dre »

Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.

Bericht door satefan »

CoenvanDongen schreef: do 29 mei 2025, 17:58
satefan schreef: do 29 mei 2025, 17:20
Hypex Nilai? Ik heb de 2 x de mono versie. Bevalt zeer goed. Afhankelijk van waar je huis woont kan je ze best een keer proberen.

Edit: Dordrecht - dat is wel een eindje uit de richting.
Hoeveel watt heb jij en stuur jij er ook open baffles mee aan?

Ik ben vooral benieuwd hoeveel watt ik minimaal nodig heb om genoeg "juice" te hebben.
2 x 500 watt. Voor een paar eenvoudige 2-weg monitoren.

Iets op NCORE basis gaat ook gewoon heel goed. Beetje zelf knutselen met zoiets?

https://www.hypex.nl/products/amplifier ... re-family/

Maar ik lees dat de C1's niet zoveel sap nodig zouden hebben?
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.

Bericht door satefan »

Shadow schreef: do 29 mei 2025, 18:49
Kijk eens naar de kleine klasse D van Fosi;

https://www.audiophonics.fr/en/power-am ... 19171.html
Voor dat geld, zo'n goede review op ASR is gewoon echt knap. 'Best bang for the buck' zou je zeggen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.

Bericht door Shadow »

Ja de meneer die mijn Visaton Vox speakers kocht had ze ook en was er erg blij mee!
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.

Bericht door jeroen_d »

De C1 heeft graag 2x100W aan 4 ohm van een solid state. Het rendement is niet hoog.

Deze zou prima voldoen: https://www.audiophonics.fr/en/power-am ... 14516.html

En met deze kan je alle kanten op: https://www.audiophonics.fr/en/power-am ... 14185.html
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.

Bericht door hannesie »

En we kunnen dat wel eens een keer uitproberen met een set zoals die er bij mij staat, niks mis mee.

De versterkers zijn minder moeilijk meenemen als de luidspreker, geef maar een seintje als je wat wilt proberen.
Heb hier de Topping A70 Pro staan, en een prototype van de CA amp met 2 x 125 W.

Ik hoor het wel, en het is niet zo ver. :D

https://www.audiophonics.fr/en/desktop- ... 17729.html

Ik denk dat je wel even verbaast zult zijn als je het hoort.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.

Bericht door jeroen_d »

Toping A70 Pro is toch een hoofdtelefoonversterker?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.

Bericht door hannesie »

En een Pre/voorversterker, met eventuele uitbreidingsmodule met een 3 tal XLR en 1 maal RCA.

https://www.audiophonics.fr/en/preampli ... 14965.html


Ik weet niet of Coen een losse DAC heeft.
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.

Bericht door cool »

De vraag is niet " voorversterker" Hans maar voor een versterker.. =;
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.

Bericht door hannesie »

Ach, superstom, niet goed ingelezen en halverwege begonnen met lezen en verkeerd begrepen, sorry allemaal.
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.

Bericht door CoenvanDongen »

Echt mooie adviezen! dankjulliewel. Ik zie dat er veel te kiezen is.
Ik zet nog een fotootje van de set als ik gekozen en besteld heb.
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.

Bericht door CoenvanDongen »

Nog even een vraag..
Bij die Audiophonics MPA-S250NC XLR staat de waarschuwing: "This amplifier's trigger needs to be used with a mono trigger cable (sold separately)."

Wat is dat? en heb ik dat nodig?
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.

Bericht door cool »

Dat is om de versterker aan/uit te zetten met een 5 cq 12v signaal uit bijv. voorversterker. Dit staat erbij: Invoer/Uitvoer Trigger 5-12V DC
Plaats reactie