17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door pvanlingen »

Het zou mooi zijn als je toch nog (even) kan komen Mario.
Ik neem in ieder geval je trafo's mee.

Paul.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door asterduc »

Marp schreef: za 24 mei 2025, 16:49
Grappig Ed: vorig jaar tikte ik een setje VMPS Neopanels op de kop. Ergens kwamen ze me bekend voor, maar ik wist ze niet meer aan iemand te linken. Nu herinner ik me weer je planar ribbons, die ik destijds in Breda jammer genoeg niet had gehoord.
Goh, ik wist niet dat ik die ooit al eens had meegebracht. Dat moet dan toch minstens een jaar of 10 terug zijn geweest.
Misschien beter een andere set satelieten meebrengen :think: nee; die Ribbons zijn te bizar om niet te horen! :lol:
Ik heb een vermoeden dat ze bij de VMPS te laag zijn gefilterd, wat een heel naar en opdringerig middengebied geeft.
Hierbij enkele specs, zo kunnen jullie alvast starten met flink wat vooroordelen :rofl:
PL.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door hannesie »

Grappig, heb nog een paartje liggen. :hide:

Destijds in Breda niet gehoord, was te laat.
Kan het mij zeker wel herinneren.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door WrineX »

Pon-e schreef: za 03 mei 2025, 23:20
Super, veel zin in! Het zijn actieve speakers. Je moet ergens beginnen...
niks mis mee !! ben benieuwd !
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door WrineX »

hardbats schreef: za 10 mei 2025, 17:25
Net nog even op de locatie geweest om wat door te spreken.
We gebruiken de 4 ruimtes die grenzen aan de tuin. Hierdoor hoeven we niet in de keuken en de gang aan de achterkant te komen.

Hier wat fotos van de 4 ruimtes:

20250510_165555.jpg

20250510_170225.jpg

20250510_170303.jpg

20250510_170321.jpg

Zoals te zien genoeg variatie in formaat. Ik zal hier ook rekening mee houden in de planning.
Om 09:30 gaat de deur open zodat mensen die wat meebrengen op kunnen bouwen zodat we er om 10:00 klaar voor zijn.

Ik hoop op een leuke dag en een goede opkomst! :D
geen keuken :( haha was mijn fav plek , goede herinnering aan :)

maar foto 1 is de hele mooie ruimte, fijn dat die er weer is. was prachtig ! voor een medium systeem denk ik zo.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door WrineX »

hardbats schreef: za 17 mei 2025, 20:44
Alvast een voorlopige planning gemaakt. Het is maar om een leidraad te hebben, er wordt waarschijnlijk naar hartenlust van afgeweken :lol:
Opbouwen vanaf 09:30, de deuren sluiten om 17:00. Zoals te zien is er nog wel wat ruimte om te proberen, prutsen, wisselen etc.
Als ik iemand ben vergeten, je vind het tijdstip of de locatie niet handig, laat het even weten. Dan pas ik het aan :goedzo:

Planning luisterdag.jpg
Ik stal liever niet in de grote ruimte.... ik heb geen PA mee of 3 x 15 inches, of enorme panelen. zou het graag willen maar die krijg ik niet af in een week en passen niet in de auto :)
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door WrineX »

asterduc schreef: za 24 mei 2025, 10:59
het budget dsp setje, nouja budget, het gaat hier toch al snel richting 1000 € (speakers 350€, amps 400€, dsp 100€).
- Planar ribbon mid/hoog
- Peerless baby SLS'jes
- Klasse D, 4 x 125W
- T Tracks 4 kanaals dsp
- Projept iPod dock
- iPod Classic, valt na 20 jaar al onder de noemer 'vintage'.

Ik zal een kwartiertje nodig hebben om op te stellen.
Dan stel ik voor om de afstelling samen te doen met een paar mensen of in groep. Daar zijn we toch snel 15 tot 30 minuten mee zoet.
Meting kan met de ingebouwde Pink-Noice van de dsp of een testsignaal op de iPod en een tablet met meetmicrofoon en spectrum analyser app.

Daarna kan nog wat geluisterd worden.
Die Planar Ribbon klinkt heel bijzonder doch heeft zo zijn problemen in de opstelling en afregeling, maar daar komen jullie zaterdag vanzelf wel achter :lol:

zba2025.jpg
Aah de monsoon panelen :) ziet er gelikt uit !!
Laatst gewijzigd door WrineX op zo 25 mei 2025, 0:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door beijert »

Niemand met klik en klaar van odido?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door hannesie »

Ik heb Odido, en dat is dan al vanaf T-Mobile.

Gaat hier prima.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Marp »

asterduc schreef: za 24 mei 2025, 20:25
Goh, ik wist niet dat ik die ooit al eens had meegebracht. Dat moet dan toch minstens een jaar of 10 terug zijn geweest.
Inderdaad alweer 15 jaar terug: :D
- Terugblik op de ZBA dag 2011
- POLuno, eenvoudig dipool sateliet
asterduc schreef: za 24 mei 2025, 20:25
Ik heb een vermoeden dat ze bij de VMPS te laag zijn gefilterd, wat een heel naar en opdringerig middengebied geeft.
Voordat het Canadese Level 9 door Eastech werd opgekocht, heeft VMPS er 10.000 gemodificeerde versies laten fabriceren. Enerzijds om de lineariteit te verbeteren en af te rekenen met een vervelende resonantiepiek, anderzijds om ze beter op hun eigenzinnige toepassing af te stemmen. Deze zijn dus niet geheel identiek aan die van andere OEM-afnemers.

Afbeelding

Desondanks vind ook ik 280Hz (initiëel zelfs 220Hz) nogal laag, al gebruikte VMPS vaak een array of meerdere exemplaren. Zelf zou ik eerder denken aan 400 á 600Hz met bijv. een ultralichte, maar stijve Alpair 10 eronder. Ik heb een tijdje gespeeld met zo'n Alpair in een BR-kastje van Dali eronder, waarbij de overnamefrequentie weliswaar hoger lag. Het was bizar met hoeveel precisie en dynamiek deze combi basgitaren en grote strijkers wist weer te geven. Of met hoeveel impact een stevige klap op slagwerk kon binnenkomen, terwijl ook erg subtiele geluiden goed te onderscheiden bleven.

Dat even zijdelings, want ik geraak nogal offtopic. In ieder geval ben ik ervan overtuigd dat deze planars heel wat te bieden kunnen hebben, zeker als breedbandige middentoner.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Marp »

pvanlingen schreef: za 24 mei 2025, 17:49
Het zou mooi zijn als je toch nog (even) kan komen Mario.
Ik neem in ieder geval je trafo's mee.

Paul.
Dat hoop ik Paul, maar met een vorderende hersentumor ga ik er niet echt meer van uit de hond nog voldoende herstelt. En dan bedenk ik dat ook de auto nog goedgekeurd moet zijn. Door de intensieve zorg heb ik een eerdere keuringsafspraak moeten cancelen. We gaan het zien...
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door TTS »

Het ligt natuurlijk in de lijn der verwachting om, nu mijn Gainclone (bijna) klaar is ( hij werkt al wel ), deze ook mee te nemen naar Breda.
Ik heb hem nu al een paar uur draaiende met mijn Fostex hoorns en dat gaat prima. Dik tevreden zo.

Ik ga dus de Musical Paradise en de La Petites thuis laten en heb dan nog steeds voldoende projecten om te laten horen, toch? ( Hoorns, Gainclone, Ear 834p clone.. )
IMG_20250525_222248.jpg
trambambula
Berichten: 12
Lid geworden op: di 25 jun 2019, 6:41

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door trambambula »

Mijn Purifi en Bliesma zijn klaar. Ik neemt me samen met eindtrap van Pass Labs F5 en preamp Korg Nutube B1 ook project van Nelson Pass. Zaterdag kan fijne dag zijn, veel mooie projecten, ik ben benieuwd:-)
Bijlagen
IMG-20240608-WA0005.jpeg
20250526_084706.jpg
20250526_084654.jpg
17482422003587315180234987435292.jpg
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door asterduc »

Purify, Bliesma, Pass lab en Nutube, da's de créme de la crème van zelfbouw.
Gebruikersavatar
FredM
Berichten: 116
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 8:41

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door FredM »

Ik kom zaterdag ook en neem nog 2 leden mee, Rene en Gerard.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Henkjan »

zo, veel mooie projecten hoor. dat wordt weer smullen
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door hardbats »

De "planning" heeft nog een update gekregen.
Voel je vrij om onderling ander te bepalen maar houdt het vriendelijk en respecteer elkaar.
Er is speling na 17:00 maar begin dan wel met opruimen aub.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Wowly »

Wowly schreef: wo 09 apr 2025, 19:41
Jaaaaaaa goed he! Ik ga zeker proberen te komen. even kijken op mijn werk of ik het vrij kan maken!
Ik kan er bij zijn, heb een weekenddienst kunnen omruilen. Heb er ongelofelijk veel zin in.

Iemand die wil meerijden vanaf Budel/weert/Eindhoven?
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door beijert »

hardbats schreef: ma 26 mei 2025, 20:01
De "planning" heeft nog een update gekregen.
Voel je vrij om onderling ander te bepalen maar houdt het vriendelijk en respecteer elkaar.
Er is speling na 17:00 maar begin dan wel met opruimen aub.

De pauze is een mooi moment om mjn versterker weg te pakken. Mocht iemand die nodig hebben moeten we even kijken in planning.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door satefan »

Er is een verzoek om wat speakers te meten, kunnen we dat nog ergens een beetje inplannen? Kan eventueel ook op de dag zelf wel ingepland worden denk ik. Als t mooi weer is dan doen we dat gewoon buiten :-)
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door hardbats »

Einde van de dag, grote zaal en kantoor?
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door WrineX »

Ik vond alles wat ik getest had poep, dus ben nu met iets bezig maar.... kan zijn dat ik het niet af krijg :( gaan het zien.

ik haat dat het elke keer last minute is :( maarja
Joos
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 23 sep 2024, 16:46

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Joos »

Zaterdag hoop ik er ook te zijn en met Satefan metingen te doen op mijn luidsprekers.
Hopelijk is er daar tijd en ruimte voor.
eQuanD
Berichten: 145
Lid geworden op: do 24 mar 2011, 21:20

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door eQuanD »

Ik zie dat Satefan en ikzelf in dezelfde ruimte zitten, en aansluitend. We kunnen misschien afspreken hoe we de 2 intervallen verdelen, want ik denk niet dat ik het volledige interval nodig zal hebben om eventueel een korte info te geven en enkele muziekfragmenten te laten horen. Bij interesse kan ik altijd info geven buiten de ruimte.

Groeten,
Dries
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door satefan »

eQuanD schreef: wo 28 mei 2025, 7:56
k zie dat Satefan en ikzelf in dezelfde ruimte zitten, en aansluitend. We kunnen misschien afspreken hoe we de 2 intervallen verdelen, want ik denk niet dat ik het volledige interval nodig zal hebben om eventueel een korte info te geven en enkele muziekfragmenten te laten horen. Bij interesse kan ik altijd info geven buiten de ruimte.

Groeten,
Dries
Komt vast goed!

Wat een geweldige projecten komen er naar Breda, en interesse is er. Het wordt een geweldige dag. Ik heb er zin an!
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”