17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
In dat kader wellicht ook interessant: Odido verkoopt 1 dags databonnementen zonder limiet voor €2,50/dag. Zelf nog geen ervaring mee en het werkt alleen met een eSIM begrijp ik: https://www.odido.nl/simwallethardbats schreef: ↑zo 18 mei 2025, 21:57Nee we gebruiken de WiFi niet van het gebouw. Ik doe het al jaren via een hotspot op een 2de telefoon, daarmee zet ik mijn eigen wifi netwerk op en dat werkt nagenoeg perfect.trambambula schreef: ↑zo 18 mei 2025, 20:29WiFi verbinding is beschikbaar voor music spelen van stremming?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Lekkere volle bak met de demo aanmeldingen, iedereen veel plezier gewenst!
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Tof!asterduc schreef: ↑di 20 mei 2025, 8:2813:00 gaat mij net lukken denk ik.
Ik breng mee:
- een setje satelieten, 2 woofertjes, dsp, 4 kanaals klasse D amp.
Is er in die ruimte (kantoor) nog een bron en voorversterker aanwezig? (analoge uitgang)
- aangezien ik rechtstreeks van een repetitie kom heb ik basgitaar en versterking in de auto liggen, alles zelfbouw uiteraard.
Die stel ik graag op voor een korte presentatie (15 min).
Gelijk een vraag:
Ik ben niet in bezit van luidspreker standaards.(al mijn speakers zijn vloerstaande of hangend aan een muur) zou ik die kunnen lenen van een van de aanwezigen?
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Is er een ervaren buizenbouwer aanwezig en bereid om mijn Clone Ear PhonoPre aan een kritische blik te onderwerpen, eventueel door te meten, voordat ik hem daar en plein publique inschakel? Hij werkt prima, met een beetje brom wanneer geen muziek speelt. Ik heb hier in mijn omgeving niemand die kennis heeft van buizenversterkers en daarom geen dubbelcheck uitgevoerd. Zijn er geaarde stopcontacten aanwezig? ( Voor de zekerheid..... )
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
correct. moeten nog wel in elkaar gezet worden, @pappaleo: weet wel hoe dat moet
verder heb ik de keuze gemaakt wat ik mee neem: de Accuton/Sea monitors, met kleine aanpassing aan het filter in vergelijk met Hengelo. Ook ncore nc400 versterker, daudio voorversterker, CD speler, en SB Touch komen mee. op verzoek zou ik ook de B77 mee kunnen slepen
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Yup, die neem ik wel mee. Een HP800 micro PC'tje met Daphile er op + een Topping D30Pro USB DAC. Zowel gebalanceerd als cinch uit. Maar de Touch kan daar natuurlijk ook vrolijk aan. Moeten even kijken met wiens hotspot dan. WiFi kennen ze daar niet begrijp ik
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Ik heb het nog even gehad over de Wi-Fi. Die is aanwezig en te gebruiken. Ze zetten bordjes neer met het wachtwoord.
Ik zal maandag de planning nog wat aanpassen, dan zijn we er klaar voor!
Ik zal maandag de planning nog wat aanpassen, dan zijn we er klaar voor!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Er staat niet heel veel op, van alles wat. Weinig audiofiels
Maar als er WiFi beschikbaar is dan is Qobuz ook naar hartenlust beschikbaar 
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Het was nog niet zeker of ik kon komen, maar bij deze meld ik mij aan voor de luisterdag in Breda.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Mijn eerste zelfbouw speakers zijn gereed voor Breda!
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Er staat mij een foto bij dat jij druk aan een filter zat te solderen in de morgen op een luisterdag.
Je bent het dus wel gewend om wat te doen te hebben
Laatst gewijzigd door ray5150 op vr 23 mei 2025, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Dat was het filter van de desktop drieweg van HJ tbv de eerste ontwerpwedstrijd.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Ah te vroeg, veel plezier allemaal volgende week.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
het budget dsp setje, nouja budget, het gaat hier toch al snel richting 1000 € (speakers 350€, amps 400€, dsp 100€).
- Planar ribbon mid/hoog
- Peerless baby SLS'jes
- Klasse D, 4 x 125W
- T Tracks 4 kanaals dsp
- Projept iPod dock
- iPod Classic, valt na 20 jaar al onder de noemer 'vintage'.
Ik zal een kwartiertje nodig hebben om op te stellen.
Dan stel ik voor om de afstelling samen te doen met een paar mensen of in groep. Daar zijn we toch snel 15 tot 30 minuten mee zoet.
Meting kan met de ingebouwde Pink-Noice van de dsp of een testsignaal op de iPod en een tablet met meetmicrofoon en spectrum analyser app.
Daarna kan nog wat geluisterd worden.
Die Planar Ribbon klinkt heel bijzonder doch heeft zo zijn problemen in de opstelling en afregeling, maar daar komen jullie zaterdag vanzelf wel achter
- Planar ribbon mid/hoog
- Peerless baby SLS'jes
- Klasse D, 4 x 125W
- T Tracks 4 kanaals dsp
- Projept iPod dock
- iPod Classic, valt na 20 jaar al onder de noemer 'vintage'.
Ik zal een kwartiertje nodig hebben om op te stellen.
Dan stel ik voor om de afstelling samen te doen met een paar mensen of in groep. Daar zijn we toch snel 15 tot 30 minuten mee zoet.
Meting kan met de ingebouwde Pink-Noice van de dsp of een testsignaal op de iPod en een tablet met meetmicrofoon en spectrum analyser app.
Daarna kan nog wat geluisterd worden.
Die Planar Ribbon klinkt heel bijzonder doch heeft zo zijn problemen in de opstelling en afregeling, maar daar komen jullie zaterdag vanzelf wel achter
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Grappig Ed: vorig jaar tikte ik een setje VMPS Neopanels op de kop. Ergens kwamen ze me bekend voor, maar ik wist ze niet meer aan iemand te linken. Nu herinner ik me weer je planar ribbons, die ik destijds in Breda jammer genoeg niet had gehoord.
Volgende week wilde ik naar Breda komen, maar met een aftakelende hond vrees ik dat ik deze dag voorbij moet laten gaan. Héél misschien, als haar (en mijn) gesteldheid het toelaat op die dag, kan ik kijken of ik haar een uurtje kan meenemen en dicht in de buurt kan parkeren. Dan kom ik sowieso niet om apparatuur te beluisteren, maar hoop ik toch van jouw set wat klanken te mogen meekrijgen. Ik ben daar erg nieuwsgierig naar.
Volgende week wilde ik naar Breda komen, maar met een aftakelende hond vrees ik dat ik deze dag voorbij moet laten gaan. Héél misschien, als haar (en mijn) gesteldheid het toelaat op die dag, kan ik kijken of ik haar een uurtje kan meenemen en dicht in de buurt kan parkeren. Dan kom ik sowieso niet om apparatuur te beluisteren, maar hoop ik toch van jouw set wat klanken te mogen meekrijgen. Ik ben daar erg nieuwsgierig naar.
