Vraag over incidentele plof in mijn versterker
Moderator: Beheerdersteam
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker
Op een gegeven moment moet je er een punt achter zetten, dat begrijp ik. Heel spijtig.
Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker
Met alle respect, maar alles is te vinden en dit soort fouten vind je niet door een apparaat een maand op de plank te laten staan en het af en toe te proberen. Dit moet je provoceren. Met temperatuur wisselingen, mechanische belasting, netspanning variëren, luchtvochtigheid etc etc. Negen van de tien keer slechte solderingen of contacten. De rest een component die stuk aan het gaan is. Meestal een weerstand, heel soms een halfgeleider of condensator.
Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker
Dus deze komt in de verkoop? Er saat een mooie pma2000ae op marktplaats, die wil em vast wel als inruiler 
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker
Inderdaad, alles is te vinden maar voor welke prijs. Het uurloon van een technicus is tegenwoordig al gauw90000006 schreef: ↑za 08 mar 2025, 14:55Met alle respect, maar alles is te vinden en dit soort fouten vind je niet door een apparaat een maand op de plank te laten staan en het af en toe te proberen. Dit moet je provoceren. Met temperatuur wisselingen, mechanische belasting, netspanning variëren, luchtvochtigheid etc etc. Negen van de tien keer slechte solderingen of contacten. De rest een component die stuk aan het gaan is. Meestal een weerstand, heel soms een halfgeleider of condensator.
€ 100 per uur.
Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker
Ik ging er van uit dat Audioservice dat zou kunnen.Misschien ligt het gecompliceerder.90000006 schreef: ↑za 08 mar 2025, 14:55Met alle respect, maar alles is te vinden en dit soort fouten vind je niet door een apparaat een maand op de plank te laten staan en het af en toe te proberen. Dit moet je provoceren. Met temperatuur wisselingen, mechanische belasting, netspanning variëren, luchtvochtigheid etc etc. Negen van de tien keer slechte solderingen of contacten. De rest een component die stuk aan het gaan is. Meestal een weerstand, heel soms een halfgeleider of condensator.
Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker
Nou .Blijft het doen.
Blauwe ledje blijft dan flikkeren.
Blauwe ledje blijft dan flikkeren.
Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker
Het fijne van intermitterende fouten is dat ze meestal vroeg of laat erger worden. Kan je ze een stuk beter vinden.
Probeer het morgen ochtend nog eens, als het kouder is. Kan best dat het alleen optreedt in een klein temperatuur gebiedje.
Probeer het morgen ochtend nog eens, als het kouder is. Kan best dat het alleen optreedt in een klein temperatuur gebiedje.
Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker
Audioservice nog eens gecontacteerd.
Ze kunnen er niks mee.Een storing die incidenteel optreedt is voor hun te moeilijk om op te sporen zeggen ze.
Ze kunnen er niks mee.Een storing die incidenteel optreedt is voor hun te moeilijk om op te sporen zeggen ze.
Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker
Tsja, lastig. zegt dat iets over het bedrijf Audioservice ?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker
Exact dat. Heb erg lang geleden (in de tijd van de crt televisies90000006 schreef: ↑za 08 mar 2025, 14:55Met alle respect, maar alles is te vinden en dit soort fouten vind je niet door een apparaat een maand op de plank te laten staan en het af en toe te proberen. Dit moet je provoceren. Met temperatuur wisselingen, mechanische belasting, netspanning variëren, luchtvochtigheid etc etc. Negen van de tien keer slechte solderingen of contacten. De rest een component die stuk aan het gaan is. Meestal een weerstand, heel soms een halfgeleider of condensator.
Het zijn lastige fouten, maar door provoceren moet je het kunnen vinden. Is natuurlijk voor een werkplaats minder interessant dan een snelle fix als een component vervangen.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker
Goedemorgen Wim.
Dat is een mooie versterker die je daar hebt, Ik kan me voorstellen dat je deze graag weer in orde zou willen hebben, ook het feit dat je deze destijds zelf nieuw hebt gekocht geeft uiteraard ook een stukje meerwaarde aan het toestel.
Vanuit mijn ervaring als audio/video monteur sluit ik mij geheel aan bij de bijdragen van de andere forum genoten, Ik heb jarenlang een werkplaats gehad, en inderdaad zijn sporadisch voorkomende klachten uiteraard lastiger dan klachten die continue aanwezig zijn en dus uitgemeten kunnen worden.
Ik deel de ervaring dat dit vaak veroorzaakt wordt door zwakke soldeerverbindingen of andere slechte contacten. Transport van een toestel kan er inderdaad voor zorgen dat een klacht weer even weg blijft, maar uiteindelijk keert de klacht uiteraard ook weer terug.
Ik denk dat er niet zo veel mis is met je toestel, en ik ben zeker van mening dat het de moeite loont om deze te herstellen, alleen is het lastig om dit door een bedrijf te laten doen in verband met de extravagante uurlonen van vandaag de dag.
Ik wil dan ook aanbieden om het toestel voor je na te kijken, en zit niet in over de kosten, het gaat bij mij om de gezamenlijke liefhebberij en het kunnen helpen van mede audio liefhebbers.
Eventuele kosten voor onderdelen doen we in overleg, maar eerlijk gezegd verwacht ik in die hoek niet veel kosten te hoeven maken.
Kijk maar even of je het wat vindt, dan maken we eventueel een afspraak.
Dat is een mooie versterker die je daar hebt, Ik kan me voorstellen dat je deze graag weer in orde zou willen hebben, ook het feit dat je deze destijds zelf nieuw hebt gekocht geeft uiteraard ook een stukje meerwaarde aan het toestel.
Vanuit mijn ervaring als audio/video monteur sluit ik mij geheel aan bij de bijdragen van de andere forum genoten, Ik heb jarenlang een werkplaats gehad, en inderdaad zijn sporadisch voorkomende klachten uiteraard lastiger dan klachten die continue aanwezig zijn en dus uitgemeten kunnen worden.
Ik deel de ervaring dat dit vaak veroorzaakt wordt door zwakke soldeerverbindingen of andere slechte contacten. Transport van een toestel kan er inderdaad voor zorgen dat een klacht weer even weg blijft, maar uiteindelijk keert de klacht uiteraard ook weer terug.
Ik denk dat er niet zo veel mis is met je toestel, en ik ben zeker van mening dat het de moeite loont om deze te herstellen, alleen is het lastig om dit door een bedrijf te laten doen in verband met de extravagante uurlonen van vandaag de dag.
Ik wil dan ook aanbieden om het toestel voor je na te kijken, en zit niet in over de kosten, het gaat bij mij om de gezamenlijke liefhebberij en het kunnen helpen van mede audio liefhebbers.
Eventuele kosten voor onderdelen doen we in overleg, maar eerlijk gezegd verwacht ik in die hoek niet veel kosten te hoeven maken.
Kijk maar even of je het wat vindt, dan maken we eventueel een afspraak.
Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker
Absoluut top gebaar dit van Olaf! Dit is de mooiste oplossing die er kan zijn voor dit soort gevallen.
(Ik had hetzelfde aanbod ook overwogen, maar de gezondheid laat het even niet zo toe en ik wilde geen dingen gaan beloven die ik mogelijk niet waar kan maken).
(Ik had hetzelfde aanbod ook overwogen, maar de gezondheid laat het even niet zo toe en ik wilde geen dingen gaan beloven die ik mogelijk niet waar kan maken).
Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker
De versterker staat inmiddels bij Olaf.Heb nog even genoten van zijn geweldige setup .
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker
We zijn allemaal benieuwd naar oorzaak en oplossing!
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker
NB: is er verschil wanneer je de source-direct schakelaar ingedrukt hebt?
Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker
Probleem zat in een printplaat achter het front.
Bij beweging kon de storing worden geforceerd.Olaf heeft vier twijfelachtige condensatoren vervangen.
De versterker speelt weer.Gezien de aard van de storing zal duurtest 100% zekerheid moeten geven.
Dank aan Olaf voor zijn aanbod en werkzaamheden.
Bij beweging kon de storing worden geforceerd.Olaf heeft vier twijfelachtige condensatoren vervangen.
De versterker speelt weer.Gezien de aard van de storing zal duurtest 100% zekerheid moeten geven.
Dank aan Olaf voor zijn aanbod en werkzaamheden.
Laatst gewijzigd door Wimpie2 op vr 16 mei 2025, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker
Heel netjes dat dit alsnog naar tevredenheid opgelost kon worden. 
Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker
Dat is het mooie van diy techneuten , geven niet op en gaan tot op het bot . Toppie Olaf .
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker
We zijn inmiddels een jaar verder en ik heb van de eigenaar het positieve nieuws ontvangen dat de duurtest van een jaar een succes was, het toestel is keurig netjes gebleven en de eigenaar heeft er volop plezier van.
Ik wens de eigenaar dan ook nog jaren luisterplezier toe
