Driekwartgeleider schreef: ↑ma 05 mei 2025, 16:39Recenter is het Elektor artikel, Electrolytic capacitors in audio circuits, van oktober 2010. maar dit nummer heb ik niet.
Het gebruik van een kleine bypass condensator
Moderator: Beheerdersteam
Re: Het gebruik van een kleine bypass condensator
En hier het genoemde artikel, is allemaal te vinden met google in een seconde of 10.Driekwartgeleider schreef: ↑ma 05 mei 2025, 16:39In Elektor Electronics USA 02-1992 staat een artikel over condensatorvervorming, dat besluit met een alinea over samenstellingen. Komt er op neer dat als het MKT aandeel toeneemt het zich meer als MKT gedraagt, en vice versa.
-
Driekwartgeleider
Bedankt voor het posten Ray.
Elektuur artikel komt grosso modo overeen met de bevindingen van Douglas Self; overbemeten elektrolytische condensatoren in bipolaire configuratie produceren op laag signaal niveau geen of nauwelijks meetbare vervorming.
Een zekere Canadees gekend van het oppoetsen van Texas Instruments Overture chips had ook al eens een Nichicon Muse UES gemeten op zijn Audio Precision APx525 en kwam niet voorbij de ruisvloer.
Parallel Ctje is krokodil op brood, smaakt niet bijt wel.
Daar denken sommige dus anders overParallel Ctje is krokodil op brood, smaakt niet bijt wel.
Ben nog aan het kijken welke bypass condensator. De Cornell Dubilier 940C die ik op het oog had is moeilijk verkrijgbaar (lange levertijd).
Hiervoor kun je het beste dan Wima polypropyleen nemen en dan de FKP1 of FKP2 serie. Of de bruine Panasonic polypropyleen. Barry bestelt regelmatig bij Mouser, wellicht dat je mee kunt liften?
Valt wel mee, hoor. een tientje of 2 per maand gemiddeld.
Als die daar een zaak op moeten laten drijven...
Als die daar een zaak op moeten laten drijven...
Beetje late reactie,
Voor relatief laagvolt amp,s of dac,s gebruik ik Rus. PIO,s. als bypasse op de voedings elco,s.
Maken de elco sound Smoood.
Wil je wat proberen PB me maar,heb nog wel wat liggen van deze 
Voor relatief laagvolt amp,s of dac,s gebruik ik Rus. PIO,s. als bypasse op de voedings elco,s.
Maken de elco sound Smoood.
-
Driekwartgeleider
Dat is een totaal andere toepassing, ontkoppelcondensatoren in voedingsleidingen zijn nuttig, veelal noodzakelijk en aantoonbaar werkzaam.