WiiM

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: WiiM

Bericht door pappaleo »

John P schreef: za 03 mei 2025, 1:37
Had Leo niet een heel speelse hond?
Ja, maar zijn RC werkt nog goed. Zolang het in zijn agenda past, tenminste.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: WiiM

Bericht door pappaleo »

pappaleo schreef: vr 02 mei 2025, 23:42
Verder is vanmiddag mijn RC er mee gestopt en is niet meer te "pairen". Nu had ik er een paar goedkope batterijtjes is, maar kom op zeg. Hij speelt pas een paar dagen.
Dit probleem bestaat niet meer. De AAA's van de appie (ze hadden geen Duracell of Panasonic) zijn van bedenkelijke kwaliteit (leeg dus).

Blijft de delay op de optische ingang. Vind het toch een beetje raar. Waarom verzint dat ding er elke keer een delay bij? Als die op 0ms gezet wordt is het geluid prima in sync.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: WiiM

Bericht door Shadow »

bijzonder idd, is de HDMI ARC een optie voor je?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: WiiM

Bericht door richard »

pappaleo schreef: ma 05 mei 2025, 17:05
ze hadden geen Duracell...
Lekkers. Amerikaanse rotzooi.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: WiiM

Bericht door pappaleo »

Dat is dan voor het eerst dat er lekkers uit Amerika komt.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: WiiM

Bericht door Pjotr »

Komt ook gewoon uit China of ander willekeurig lage lonen productieland. We verbruiken hier best wat AA en AAA: Muizen, keukenweegschaal, wekker enz. en eigenlijk maakt het allemaal heel weinig uit. 'Tis bij Appie batterijen gewoon net als met de "verse" groente daar: Maar 1 dag houdbaar!
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: WiiM

Bericht door richard »

Heeft de al dan niet Chinese meuk van Duracell me al veel te veel gekost aan verrotte batterijhouders. Heb ik de indruk dat de al dan niet Chinese of Japanse meuk van Varta of GP mij veel minder problemen heeft gegeven.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: WiiM

Bericht door pappaleo »

Niet helemaal wat ik bedoel met lekkers :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: WiiM

Bericht door Pjotr »

richard schreef: ma 05 mei 2025, 21:11
Heeft de al dan niet Chinese meuk van Duracell me al veel te veel gekost aan verrotte batterijhouders. Heb ik de indruk dat de al dan niet Chinese of Japanse meuk van Varta of GP mij veel minder problemen heeft gegeven.
Dat zegt helemaal niks. Batterijen gaan pas lekken als je ze leeg zijn! Dat doen ze allemaal. Varta en GP en noem maar op net zo hard als je ze leeg voor langere tijd in een apparaat laat zitten. Daarom moet je ze er ook altijd uit halen als je een apparaat voor langere tijd opbergt: Batterijen raken ook door eigen lekstroom leeg.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: WiiM

Bericht door Shadow »

Nu ook Qobuz connect direct vanuit hun app je streamer bedienen :yeah:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: WiiM

Bericht door Barry2001 »

Dan wordt het wel heel lastig niet over te gaan :mrgreen:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: WiiM

Bericht door FR_Aad »

Ik lees net dat ik er ook een “moet” :lol:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: WiiM

Bericht door Barry2001 »

Krijg via de Qobuz mailinglist ook de Qobuz connect aankondiging. Als je dan kijkt bij streamers die ondersteund worden, grote namen in streaming land staan er allemaal, Yamaha niet . Gemiste kans :?
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: WiiM

Bericht door toetertje »

Shadow schreef: do 15 mei 2025, 16:37
Nu ook Qobuz connect direct vanuit hun app je streamer bedienen :yeah:
Is er al bekend wanneer Wiim de conect update krijgt?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: WiiM

Bericht door Shadow »

Vandaag gehad, net getest, werkt :yeah:
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: WiiM

Bericht door toetertje »

Inderdaad, hier nu ook. Ik grote blij.

Ook de Denon receiver. :goeie:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: WiiM

Bericht door pappaleo »

Vandaag mijn netwerk ge-upgrade. Nieuwe access points, nieuwe Ssid erbij, wachtwoorden gewijzigd.

Ja, dan doet de WiiM het niet meer. Probeer die maar weer eens san de praat te krijgen. Netwerk instellingen wijzigen doe je met de app, maar dan moet die wel met het netwerk verbonden zijn. Hij kwam in een soort loop terecht waarbij hij maar bleef proberen te connecteren, zelfs aan mijn vorige Ssid, dat had ie stiekem dus ook onthouden.

Achteraf gezien had ik reset naar fabrieksinstellingen kunnen doen, maar dan begin je echt van voren af aan.

Uiteindelijk maar opgelost door een andere telefoon als accesspoint te gebruiken met de oude Ssid en wachtwoord. Toen kon ik er bij. Dit had ik qua volgorde wat handiger aan kunnen pakken dus.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: WiiM

Bericht door Pjotr »

Snappikniet. Heeft dat ding dan geen default vast IP adres waar je het wepinterfeest altijd op kan bereiken? Ongeacht wat je later zelf in stelt? Of moest je hem daarvoor eerst resetten?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: WiiM

Bericht door pappaleo »

Ja, vast wel. Maar als ie niet aan een netwerk zit, dan heb je aan zijn IP adres ook niet veel.

Met de initialisatieprocedure lukt het wel, dan connecteer je je telefoon aan de WiiM zelf en stelt dan de uiteindelijke Wifi config in. Dan connecteert het ding aan dat netwerk (en jij je foon ook) en bob's your uncle.

Maar als hij al een Wifi config heeft komt ie niet in de initialisatieprocedure. Het lang indrukken van de enige knop die het ding rijk is zet hem naar fabrieksinstellingen en begin je helemaal van voor af aan met alle instellingen.

De truc is natuurlijk om je Wifi config te wissen voordat je je netwerkwijzigingen doorvooert. Zet je hem dan aan, dan komt ie wel in de initialisatieprocedure. Blijft een beetje omslachtig voor het wijzigen van een Wifi password.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: WiiM

Bericht door Shadow »

Als het goed is krijg ik morgen een Wiim Pro Plus binnen, Hengelo was een mooi excuus om er een te bestellen maar door de manier van voorraadbeheer was het even lastig er één te bemachtigen...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: WiiM

Bericht door Shadow »

20260116_212819.jpg
Ik loop het risico dat we er nog 1 binnen krijgen maar dat is beter dan geen ](*,)
Precies als ik zo'n ding bestel - begin van de maand al - zijn ze overal op en het is nog geen Chinees nieuw jaar :-"
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: WiiM

Bericht door Zweitse »

Leuk apparaten, bij mij leukt alleen het koppelen van de AB nog niet, daar moet ik nog even induiken.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: WiiM

Bericht door Shadow »

Screenshot_20260117_152143_Firefox.jpg
Zo toch?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: WiiM

Bericht door Zweitse »

Ja, maar dat doet hij dus niet. Las net ook het stukje van Leo over het vervangen van de batterijen, dat maar eens proberen.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: WiiM

Bericht door pappaleo »

Hij (de ultra) doet het alweer een tijdje goed. Maar hij is in het verleden al wel 2 keer zijn pairing met de remote kwijt geweest en verdomt het dan om weer te pairen.
Doet het gewoon niet.
Na een hele tijd rommelen met de configuratie (op een andere wifi SID zetten bijvoorbeeld) en een rustpauze van een half uur (van de stroom af) wil hij wel weer. Wat dat nu is weet ik niet, maar hij heeft net zo'n eigenwijs trekje als mijn hond.

Maar zoals gezegd, hij doet het alweer een hele tijd probleemloos.
Plaats reactie