Ja, maar zijn RC werkt nog goed. Zolang het in zijn agenda past, tenminste.
WiiM
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: WiiM
Dit probleem bestaat niet meer. De AAA's van de appie (ze hadden geen Duracell of Panasonic) zijn van bedenkelijke kwaliteit (leeg dus).
Blijft de delay op de optische ingang. Vind het toch een beetje raar. Waarom verzint dat ding er elke keer een delay bij? Als die op 0ms gezet wordt is het geluid prima in sync.
Re: WiiM
Komt ook gewoon uit China of ander willekeurig lage lonen productieland. We verbruiken hier best wat AA en AAA: Muizen, keukenweegschaal, wekker enz. en eigenlijk maakt het allemaal heel weinig uit. 'Tis bij Appie batterijen gewoon net als met de "verse" groente daar: Maar 1 dag houdbaar!
Re: WiiM
Dat zegt helemaal niks. Batterijen gaan pas lekken als je ze leeg zijn! Dat doen ze allemaal. Varta en GP en noem maar op net zo hard als je ze leeg voor langere tijd in een apparaat laat zitten. Daarom moet je ze er ook altijd uit halen als je een apparaat voor langere tijd opbergt: Batterijen raken ook door eigen lekstroom leeg.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: WiiM
Krijg via de Qobuz mailinglist ook de Qobuz connect aankondiging. Als je dan kijkt bij streamers die ondersteund worden, grote namen in streaming land staan er allemaal, Yamaha niet . Gemiste kans 
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: WiiM
Vandaag mijn netwerk ge-upgrade. Nieuwe access points, nieuwe Ssid erbij, wachtwoorden gewijzigd.
Ja, dan doet de WiiM het niet meer. Probeer die maar weer eens san de praat te krijgen. Netwerk instellingen wijzigen doe je met de app, maar dan moet die wel met het netwerk verbonden zijn. Hij kwam in een soort loop terecht waarbij hij maar bleef proberen te connecteren, zelfs aan mijn vorige Ssid, dat had ie stiekem dus ook onthouden.
Achteraf gezien had ik reset naar fabrieksinstellingen kunnen doen, maar dan begin je echt van voren af aan.
Uiteindelijk maar opgelost door een andere telefoon als accesspoint te gebruiken met de oude Ssid en wachtwoord. Toen kon ik er bij. Dit had ik qua volgorde wat handiger aan kunnen pakken dus.
Ja, dan doet de WiiM het niet meer. Probeer die maar weer eens san de praat te krijgen. Netwerk instellingen wijzigen doe je met de app, maar dan moet die wel met het netwerk verbonden zijn. Hij kwam in een soort loop terecht waarbij hij maar bleef proberen te connecteren, zelfs aan mijn vorige Ssid, dat had ie stiekem dus ook onthouden.
Achteraf gezien had ik reset naar fabrieksinstellingen kunnen doen, maar dan begin je echt van voren af aan.
Uiteindelijk maar opgelost door een andere telefoon als accesspoint te gebruiken met de oude Ssid en wachtwoord. Toen kon ik er bij. Dit had ik qua volgorde wat handiger aan kunnen pakken dus.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: WiiM
Ja, vast wel. Maar als ie niet aan een netwerk zit, dan heb je aan zijn IP adres ook niet veel.
Met de initialisatieprocedure lukt het wel, dan connecteer je je telefoon aan de WiiM zelf en stelt dan de uiteindelijke Wifi config in. Dan connecteert het ding aan dat netwerk (en jij je foon ook) en bob's your uncle.
Maar als hij al een Wifi config heeft komt ie niet in de initialisatieprocedure. Het lang indrukken van de enige knop die het ding rijk is zet hem naar fabrieksinstellingen en begin je helemaal van voor af aan met alle instellingen.
De truc is natuurlijk om je Wifi config te wissen voordat je je netwerkwijzigingen doorvooert. Zet je hem dan aan, dan komt ie wel in de initialisatieprocedure. Blijft een beetje omslachtig voor het wijzigen van een Wifi password.
Met de initialisatieprocedure lukt het wel, dan connecteer je je telefoon aan de WiiM zelf en stelt dan de uiteindelijke Wifi config in. Dan connecteert het ding aan dat netwerk (en jij je foon ook) en bob's your uncle.
Maar als hij al een Wifi config heeft komt ie niet in de initialisatieprocedure. Het lang indrukken van de enige knop die het ding rijk is zet hem naar fabrieksinstellingen en begin je helemaal van voor af aan met alle instellingen.
De truc is natuurlijk om je Wifi config te wissen voordat je je netwerkwijzigingen doorvooert. Zet je hem dan aan, dan komt ie wel in de initialisatieprocedure. Blijft een beetje omslachtig voor het wijzigen van een Wifi password.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: WiiM
Hij (de ultra) doet het alweer een tijdje goed. Maar hij is in het verleden al wel 2 keer zijn pairing met de remote kwijt geweest en verdomt het dan om weer te pairen.
Doet het gewoon niet.
Na een hele tijd rommelen met de configuratie (op een andere wifi SID zetten bijvoorbeeld) en een rustpauze van een half uur (van de stroom af) wil hij wel weer. Wat dat nu is weet ik niet, maar hij heeft net zo'n eigenwijs trekje als mijn hond.
Maar zoals gezegd, hij doet het alweer een hele tijd probleemloos.
Doet het gewoon niet.
Na een hele tijd rommelen met de configuratie (op een andere wifi SID zetten bijvoorbeeld) en een rustpauze van een half uur (van de stroom af) wil hij wel weer. Wat dat nu is weet ik niet, maar hij heeft net zo'n eigenwijs trekje als mijn hond.
Maar zoals gezegd, hij doet het alweer een hele tijd probleemloos.
