Walter zijn tweaks en andere fratsen

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Ik zal eens binnen en buiten vergelijken, ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Kappa7 »

Walt schreef: za 26 apr 2025, 12:54
De ringen van Koilon hebben een opening, die opening moet richting het zuiden worden georiënteerd. We hadden niet eens een speelgoed kompas in huis, dus ik was al even aan het kijken, maar zo’n Plastimo Iris 50 is soort van industrie standaard, echt op de graad precies. Er zit ook een prisma op, echt super handig voor outdoors ook.

Groetjes Walter
https://wandelpunt.be/navigeren/magnetische-declinatie/
Misschien beter even een app of een kaart gebruiken in huis.
Het kompas gaat niet werken.
En dan nog is de vraag welk noorden aan te houden het magnetische of het echte.

Verder is het belangrijk dat je de ringen natuurlijk van verse energie voorziet, deze houden de werking niet vast.
Van tijd tot tijd even vast houden en van nieuwe energie voorzien.
Bedenk wel dit gaat ten koste van je eigen energie en is niet ongevaarlijk!
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door richard »

Blijft als purist ook de vraag of je het optimale resultaat bereikt door de opening in de ring te richten op het geografische zuiden (meetkundig), het magnetische zuiden (met variatie) of het plaatselijke zuiden (met deviatie). Dat kan aanzienlijk verschillen; zeker in een gemiddelde luisterkamer.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Oef, mooi, nieuwste van Anouar Brahem:
Bijlagen
IMG_0583.jpeg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

2x 2 meter Ludic Silenos voor het laag gemaakt:
Bijlagen
IMG_0584.jpeg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Henkjan »

id die vdH approved?
ik lees op hun site iets over structuur van de informatie?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36755
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

Eerlijk gezegd is er weinig structuur in de informatie over v.d.Heide te vinden. En Walt heeft zo te lezen ook zijn eigen informatie structuur. Als die kabels dan daarmee goed matchen? Prima toch?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Ha Henkjan,

Volgens mij al wel eerder in dit topic besproken, maar inderdaad, deze kabel heeft een koolstof mantel die is behandeld volgens inzichten Paul, 1 van de mannen van het eerste uur in de Van der Heide doorontwikkelingen (Paul = B. Gehakt op audiofreaks).

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Op MP voor 25 euro per meter, dat is een koopje gezien de geboden kwaliteit.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door richard »

Walt schreef: ma 28 apr 2025, 18:55
dat is een koopje gezien de geboden kwaliteit.
Dat maken we zelf wel uit.

Maar als je denkt er de absolutie door VdH mee denkt te kopen...
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Om te beoordelen of het een koopje is, moet je de kabel inderdaad zelf proberen. Dat laatste lijkt toch lastig voor de meeste hier.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door richard »

Is jouw zoektocht naar het audio Nirvana ook zonder einde.

Tientallen stekkers, stekkerdozen, onderzetters, kabels, kabel-omhooghouders, smeersels en schijfjes verder blijf je maar onrustig naar de volgende tweak voor de ultieme weergave zoeken.

Welhaast een godsdienst geïnspireerd door een overleden audio messias en geleid door een aantal zelfbenoemde priesters.
Dat niet iedereen bereid is dezelfde weg te volgen zou je toch moeten begrijpen.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door satefan »

De reis is interessanter dan het doel. Stel dat je ooit op de bestemming aan komt. Dan is alle hoop en zin verloren.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door richard »

Tsja, dat is dan ook weer weer een levenswijsheid.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door rikpost »

Walt schreef: ma 28 apr 2025, 21:32
Om te beoordelen of het een koopje is, moet je de kabel inderdaad zelf proberen. Dat laatste lijkt toch lastig voor de meeste hier.

Groetjes Walter
Beetje Elektro techneut scheidt het kaft van het koren inderdaad.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36755
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

satefan schreef: ma 28 apr 2025, 23:17
De reis is interessanter dan het doel. Stel dat je ooit op de bestemming aan komt. Dan is alle hoop en zin verloren.
'Tis net als postzegels verzamelen. Die plak je ook nooit op een brief en bereiken derhalve nooit hun doel.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Inmiddels wat kunnen luisteren met de Silenos nu ook op het laag, verschil met de Furutech FS Alpha op het laag is niet groot. Misschien met langer luisteren ontdekt ik wel wat verschillen. De Silenos kost echter ongeveer 1/4 van de Furutech, dus ook in deze toepassing geeft de Silenos weer een zeer goede prijs/prestatie.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Al een paar jaar tevreden gebruiker van de Sun Eclipse warmte wering voor binnen. Scheelt gevoelsmatig toch een paar graden in de zomer. Echter de zuignappen om het screen aan het raam te maken gaan toch regelmatig los. Kwam een keer thuis van vakantie lag het hele screen op de grond, als de eerste zuignap gaat, kun je een ketting effect krijgen. Vandaar nu een meer permanente oplossing met touw, kijken of dit beter gaat. Normaal haal je de screens weg in de winter, dan kan je dit zo niet doen, in mijn geval hangen ze het hele jaar, dus geen bezwaar.
Bijlagen
IMG_1076.jpeg
Ericq
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 10 mar 2025, 21:14

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Ericq »

Als je echte warmte wil buitenhouden kun je het veel beter aan de buitzenzijde monteren
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Weet ik, maar dat wilden we bewust niet. Toch scheelt het ook met de screens aan de binnenzijde al behoorlijk.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Leuk, een nieuwe referentie in dacs, opvolger van de oudere Merging NADAC:

https://hifi.nl/artikel/35231/Master-Fi ... ersie.html
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door richard »

Philips introduceerde al in de jaren tachtig de single bit techniek als antwoord op problemen met multibit. Single bit biedt grote voordelen ten opzichte van multibit,
Waren die grote voordelen in eerste instantie vooral van financiële aard. Een goede multibitter was moeilijker/kostbaarder om te produceren.
Naar mijn mening was de multibitter, zeker in de begintijd, klankmatig superieur.

Verder is dit niet mijn doelgroep. En gezien het artikel is dat wederzijds.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36755
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

Ja die Jonker zwamt er weer lekker op los. Maar gelukkig, hij is nu helemaal verpletterd onder een Nadac. En hier weten we toch allang dat DSD dac's de Holy 1-bitter Grail zijn?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

De oude Nadac was al bizar goed, als deze nieuwe Master Fidelity flink verder gaat, zal het me niet verbazen als die de hier bekende DSD dac en de Grimm MU2 weg zal spelen. Wat Merging mijns inziens had kunnen verbeteren bij de oude Nadac was de component keuze, meer aandacht aan de clock, voeding (even los gezien van de dure externe voeding en clock) etc. De Master Fidelity schijnt wel volgens alle high end inzichten te zijn opgebouwd, ipv studio techniek...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36755
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

Helaas, helaas, helaas, met al die fratsen blijft slechte muziek, slechte muziek :D
Plaats reactie