Het is weer tijd voor een nieuw project, mijn vorrige was ontzettend geholpen door de vriendelijke hulp van de mensen op dit forum (viewtopic.php?t=32513). Ik heb heel veel geleerd van mijn eerste (en stiekem 2e kast bouwen) en nu is het tijd voor een tweede project. Ik heb online deze driver gevonden en die vond ik er tof uit zien: SB Acoustics SB15CAC30-8 Bass-midwoofer. (link: https://www.soundimports.eu/nl/sb-acous ... NzcwNjc0MQ..)
Ik heb deze in winISD gestopt en daar kwam uit dat ik een kast van 12 L het beste zou zijn. Daarnaast zou ik een vent van 2x20cm moeten hebben van 52 cm lang.
Ik heb besloten om eerst een prototype te maken en de kast 13 L te maken zodat de speaker en de constructie materialen van de vent niet de kast te klein maken. Dit is de binnenkant met de port. Ik zit nu te denken dat ik de port in de uiteindelijke versie iets anders ga maken zodat ik de speaker kabels wel aan de achterkant van de speaker kan stoppen
Dit is de voorkant: (Ja alles zit dicht gelijmd en niet alleen met schroeven vast)
Ook heb ik meetingen gedaan:
Woofer: Tweeter: Die komen dan samen in: Als ik dit goed lees zou de ideale crossover voor deze twee drivers op 1875 Hz zijn. Toch?
De tweeter had ik oorspronkelijk gekocht als een upgrade voor mijn eerdere gemaakte speakers maar ik dacht ik kan ze net zo goed proberen op deze speakers. Tenzij iemand natuurlijk een super goede aanrader heeft voor een tweeter die heel mooi zou matchen met deze woofer. Daar bouw ik de speakers omheen. Ik heb al wat muziek over alleen de woofer gespeelt zonder de tweeter en het geluid is significant beter dan mijn vorrige project dus dat is een win
Ik wilde eerst een prototype bouwen en meetingen doen om informatie te verzamelen (en kijken of ik de woofer uberhoupt wel mooi vond klinken) en daarna als het resultaat bevredigde de rest van de onderdelen bestellen en een mooi paar speakers maken. Dus ja heeft iemand ideeën over hoe ik dit zou kunnen verbeteren, (misschien de vorm van de vent, vorm van de speaker, tweeter etc.) ik ben nog steeds hardstikke nieuw in het maken van speakers maar super enthousiast en ben benieuwd wat jullie hier op aan te merken hebben (vast een boel
Alvast hardstikke bedankt.