17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Meerdere laagjes apart gefreesd en vervolgens op elkaar gelijmd?
Ziet er heel fraai uit.
Ziet er heel fraai uit.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Ik hoor niet veel voor animo dsp met sub etc. Is ook best even een klus om goed af te stemmen op de ruimte. Ik denk dat ik dat dus thuis ga laten. (tenzij dat er nog een aantal mensen zich melden)asterduc schreef: ↑zo 13 apr 2025, 17:00@ rodi
als het zelfbouw is, dan graag, maar anders heeft het weinig toegevoegde waarde denk ik.
@ iedereen
Het zou fijn zijn als er zich nog andere muzikanten melden (piano, gitaar, zang, drum, blaasinstrumrnt) dan zouden we een heel korte live opvoering kunnen doen van een paar songs.
Ik ga deze wel probeer mee te nemen. Veel minder deftig als al dat moois wat voorbij komt met bliesma etc, maar is dit leuk?
viewtopic.php?t=31841
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Ah ik zie het al, niet de Lii-Audio/Lii-Song maar hun oude partner die alleen in China opereert. Dit is een oud model AL-4 wat hij anders noemt.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Bij de geprinte variant werd daar wel over gepraat en dat plastic is stijver van hout .
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Dit is em:
Fabrikant informatie:
Naam:Shenzhen Haobang Precision Technology Co. Limited
Adres:505,Securities Building. No 13,Liankang 1st road,Longhua Commuity, Longhua Street, Longhua District, Shenzhen.
E-mailadres:3334973084@qq.com
Telefoon:13923893548
Is die AL-4 een driver met een Aluminium konus? Deze Crystal-4 heeft een papieren konus.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
tegenwoordig is de AL-4 een alu conus en een kunststof frame. De eerste versies waren gestanste frames en papieren conussen. Maar dit is een gesprek voor een ander topic denk ik.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
WOW ... aan mooie projecten zeker geen tekort ... ik kijk ernaar uit.
Als er geen medemuzikanten zijn voor een korte live act dan probeer ik een eenvoudige low-budget dsp opstelling met volgende componenten klaar te maken:
t.racks dsp, icepower 4kanaals amp, dipool planar ribbon tweeter en een paar peerless woofertjes.
Als er geen medemuzikanten zijn voor een korte live act dan probeer ik een eenvoudige low-budget dsp opstelling met volgende componenten klaar te maken:
t.racks dsp, icepower 4kanaals amp, dipool planar ribbon tweeter en een paar peerless woofertjes.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
wat een prachtig notelaare kastje, en met erg veel grote gaten
Weet niet welke afwerking je in gedachte had maar zelf zou ik er een laagje verbeterde deense olie van de Cokerije of de monocoat van Rubio er op zetten.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
monocoat van Rubio staat bovenaan het lijstje. De Charcoal denk ik.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Goeie tip, ben benieuwd! Maar weer zwart? Zou je niet eens wat anders doen, Berken wit of zo 
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Ach zoveel andere keuzen: Mahonie, Kersen enz. ook al mogen we er in Breda tegenaan kijken, meer iets voor je eigen topic 
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Niet alles natuurlijkPjotr schreef: ↑do 17 apr 2025, 12:03Ho, ho: viewtopic.php?t=32770 Lijken mij vrij unieke woefers en tweeters te gaan worden als het lukt dat op tijd spelend te krijgen![]()
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Ik ga als mogelijk voor .... brute force
goedkope drivers (relatief) die ik gekregen heb, eerst maar eens met de helft. Bedankt Martin voor de drivers !!
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Zoals het er nu uitziet kom ik met een paar backloaded horns met de FE103e's uit de La Petites er in. Deze kasten zijn ontworpen voor die drivers en ze werken er beter in. Konusuitslag is minder, dus belastbaarheid hoger en output ook beter. Bassen nog lager en volumineuzer dan de Petites. Dit probleem met de belastbaarheid is een van de redenen dat ik andere ( de Lii's b.v. ) wilde proberen in de Petite kasten. Lii's zijn onderweg, maar staan al weken vast op een Chinees vliegveld, dus het is maar de vraag of ik nog op tijd zal zijn met mijn La Petite met Lii. Maar goed, in elk geval kan ik de BLH's laten horen. Kom met een volledig systeempje, met bron, dac en TubeAmp.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Versterking is geregeld voor de open baffles. En eventueel andere liefhebbers.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Die zou ik wel eens op mijn monitoren willen beluisteren 
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Goed idee, even kijken hoe de planning gaat worden tzt.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Enkele jaren geleden heb ik de luisterdag in Breda bijgewoond. Het was een aangename dag, met enthousiaste zelfbouwers. Ook de inzet om zo’n luisterdag voor elkaar te krijgen is bewonderenswaardig, en bewijst de gedrevenheid van mensen met een visie en een hart voor audio-zelfbouw.
Aldus had ik graag deze 17de editie in Breda weer eens bezocht. Er zijn tal van projecten die me interesseren.
Iets meer dan een jaar geleden werd me gevraagd een luidsprekerkast te bouwen om het geluid van een flat-screen TV te verbeteren. Het werd een soort soundbar met ingebouwde lagetonenluidspreker. Daarin een 2.1 digitale versterker aangestuurd via bluetooth of via de RCA ingang. Deze soundbar kan gewoon op een kast of in een wandrack geplaatst worden met erboven het TV-scherm, of kan ook gebruikt worden als een soort bijzettafel in het salon of woonkamer, gezien er ook pootjes onder kunnen geschroefd worden van zo’n 40 cm hoogte. (Hier mag dan wél een bloempot of vaas op geplaatst worden ).
Het geheel is interessant omdat het een compact audiosysteem is om zonder bedrading TuneIn of Spotify, alsook TV te beluisteren met een behoorlijke geluidskwaliteit en door iedereen gebouwd kan worden. De kosten om dit te bouwen kunnen vrij laag gehouden worden. Is natuurlijk afhankelijk van de gewenste geluidskwaliteit. De 2.1 digitale versterker bevalt me echt wel, waardoor de betere luidsprekerunits zeker de meerkost waard zijn.
Ondertussen heb ik er reeds 2 bij moeten maken, en ook één voor mijzelf die gebruikt wordt in de werkkamer of om een tijdje bij mensen thuis te plaatsen als test. Indien er interesse is om dit eens te bekijken, wil ik deze graag meenemen naar Breda. Het is tenslotte ook een zelfbouw audio. Het hoeft echt niet altijd duur en high-end kwaliteit zijn om zeer aangenaam te klinken.
Aldus had ik graag deze 17de editie in Breda weer eens bezocht. Er zijn tal van projecten die me interesseren.
Iets meer dan een jaar geleden werd me gevraagd een luidsprekerkast te bouwen om het geluid van een flat-screen TV te verbeteren. Het werd een soort soundbar met ingebouwde lagetonenluidspreker. Daarin een 2.1 digitale versterker aangestuurd via bluetooth of via de RCA ingang. Deze soundbar kan gewoon op een kast of in een wandrack geplaatst worden met erboven het TV-scherm, of kan ook gebruikt worden als een soort bijzettafel in het salon of woonkamer, gezien er ook pootjes onder kunnen geschroefd worden van zo’n 40 cm hoogte. (Hier mag dan wél een bloempot of vaas op geplaatst worden ).
Het geheel is interessant omdat het een compact audiosysteem is om zonder bedrading TuneIn of Spotify, alsook TV te beluisteren met een behoorlijke geluidskwaliteit en door iedereen gebouwd kan worden. De kosten om dit te bouwen kunnen vrij laag gehouden worden. Is natuurlijk afhankelijk van de gewenste geluidskwaliteit. De 2.1 digitale versterker bevalt me echt wel, waardoor de betere luidsprekerunits zeker de meerkost waard zijn.
Ondertussen heb ik er reeds 2 bij moeten maken, en ook één voor mijzelf die gebruikt wordt in de werkkamer of om een tijdje bij mensen thuis te plaatsen als test. Indien er interesse is om dit eens te bekijken, wil ik deze graag meenemen naar Breda. Het is tenslotte ook een zelfbouw audio. Het hoeft echt niet altijd duur en high-end kwaliteit zijn om zeer aangenaam te klinken.
