17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door pappaleo »

Meerdere laagjes apart gefreesd en vervolgens op elkaar gelijmd?
Ziet er heel fraai uit.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door hardbats »

satefan schreef: do 17 apr 2025, 14:10
Sneak preview van mijn nieuwe kasten. Nog genoeg tijd om te schuren en te lakken voor Breda. \:D/

WhatsApp Image 2025-04-17 at 13.58.59.jpeg
Dat is een heel sjiek kastje!
Hoe ga je de bracing nu doen? Of is dat er in gefreesd?
Gebruikersavatar
rodi
Berichten: 503
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 20:39

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door rodi »

asterduc schreef: zo 13 apr 2025, 17:00
@ rodi
als het zelfbouw is, dan graag, maar anders heeft het weinig toegevoegde waarde denk ik.

@ iedereen
Het zou fijn zijn als er zich nog andere muzikanten melden (piano, gitaar, zang, drum, blaasinstrumrnt) dan zouden we een heel korte live opvoering kunnen doen van een paar songs.
Ik hoor niet veel voor animo dsp met sub etc. Is ook best even een klus om goed af te stemmen op de ruimte. Ik denk dat ik dat dus thuis ga laten. (tenzij dat er nog een aantal mensen zich melden)

Ik ga deze wel probeer mee te nemen. Veel minder deftig als al dat moois wat voorbij komt met bliesma etc, maar is dit leuk?

Afbeelding

viewtopic.php?t=31841
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Pjotr »

hardbats schreef: do 17 apr 2025, 16:07
satefan schreef: do 17 apr 2025, 14:10
Sneak preview van mijn nieuwe kasten. Nog genoeg tijd om te schuren en te lakken voor Breda. \:D/

WhatsApp Image 2025-04-17 at 13.58.59.jpeg
Dat is een heel sjiek kastje!
Hoe ga je de bracing nu doen? Of is dat er in gefreesd?
Waar zou je bracing nog nodig voor hebben? Basismateriaal lijkt mij erg dik en met die afrondingen heb je a.h.w. inbouwde bracing denk ik zo.

Erg fraai weer Stefan! :rock:
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door TTS »

hardbats schreef: do 17 apr 2025, 11:49
Lii-Audio Crystal 4inch? De enige 4inch die ze hebben is toch de AL-4?
Nope....
Screenshot 2025-04-17 at 16-22-03 Lii Audio 4-inch luidspreker met volledige frequentie LII AUDIO CRYSTAL-4 tafelblad - AliExpress 44.png
Screenshot 2025-04-17 at 16-21-52 Lii Audio 4-inch luidspreker met volledige frequentie LII AUDIO CRYSTAL-4 tafelblad - AliExpress 44.png
Nieuw.. in het assortiment.

81.641 Hz
VAS 4.2 4.2 Liters
RE 7,66 Ohm 7.2 Ω Ohm
QMS 4.306
QES 0.872
QTS 0.725
dB SPL 93.5 Db
SD 56,7 cm²
CMS 0.927 mm/N
MMS 3.2 g
MMD 1.985 g
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door hardbats »

Ah ik zie het al, niet de Lii-Audio/Lii-Song maar hun oude partner die alleen in China opereert. Dit is een oud model AL-4 wat hij anders noemt.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door hardbats »

Pjotr schreef: do 17 apr 2025, 16:22
hardbats schreef: do 17 apr 2025, 16:07
satefan schreef: do 17 apr 2025, 14:10
Sneak preview van mijn nieuwe kasten. Nog genoeg tijd om te schuren en te lakken voor Breda. \:D/

WhatsApp Image 2025-04-17 at 13.58.59.jpeg
Dat is een heel sjiek kastje!
Hoe ga je de bracing nu doen? Of is dat er in gefreesd?
Waar zou je bracing nog nodig voor hebben? Basismateriaal lijkt mij erg dik en met die afrondingen heb je a.h.w. inbouwde bracing denk ik zo.

Erg fraai weer Stefan! :rock:
Bij de geprinte variant werd daar wel over gepraat en dat plastic is stijver van hout .
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door TTS »

hardbats schreef: do 17 apr 2025, 16:37
Ah ik zie het al, niet de Lii-Audio/Lii-Song maar hun oude partner die alleen in China opereert. Dit is een oud model AL-4 wat hij anders noemt.
Dit is em:

Fabrikant informatie:
Naam:Shenzhen Haobang Precision Technology Co. Limited
Adres:505,Securities Building. No 13,Liankang 1st road,Longhua Commuity, Longhua Street, Longhua District, Shenzhen.
E-mailadres:3334973084@qq.com
Telefoon:13923893548

Is die AL-4 een driver met een Aluminium konus? Deze Crystal-4 heeft een papieren konus.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door hardbats »

tegenwoordig is de AL-4 een alu conus en een kunststof frame. De eerste versies waren gestanste frames en papieren conussen. Maar dit is een gesprek voor een ander topic denk ik.
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door cool »

Mooi Stefan =D>
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door ray5150 »

satefan schreef: do 17 apr 2025, 14:26
pappaleo schreef: do 17 apr 2025, 14:16
Wat nâh? Eg hâht ?
nautehâht
Erg netjes gedaan zo. bij de AF wezen shoppen voor het hout ?
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door asterduc »

WOW ... aan mooie projecten zeker geen tekort ... ik kijk ernaar uit.

Als er geen medemuzikanten zijn voor een korte live act dan probeer ik een eenvoudige low-budget dsp opstelling met volgende componenten klaar te maken:
t.racks dsp, icepower 4kanaals amp, dipool planar ribbon tweeter en een paar peerless woofertjes.
dsp.jpg
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door asterduc »

satefan schreef: do 17 apr 2025, 14:10
Sneak preview van mijn nieuwe kasten. Nog genoeg tijd om te schuren en te lakken voor Breda. \:D/
wat een prachtig notelaare kastje, en met erg veel grote gaten :lol: ben benieuwd.
Weet niet welke afwerking je in gedachte had maar zelf zou ik er een laagje verbeterde deense olie van de Cokerije of de monocoat van Rubio er op zetten.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door satefan »

monocoat van Rubio staat bovenaan het lijstje. De Charcoal denk ik.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Pjotr »

Goeie tip, ben benieuwd! Maar weer zwart? Zou je niet eens wat anders doen, Berken wit of zo :mrgreen:
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door satefan »

Pjotr schreef: vr 18 apr 2025, 14:16
Maar weer zwart?
Nou, maar dan met een mooie houtnerf er door. Berkenwit wordt het zeker niet ;-)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Pjotr »

Ach zoveel andere keuzen: Mahonie, Kersen enz. ook al mogen we er in Breda tegenaan kijken, meer iets voor je eigen topic ;)
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door WrineX »

Pjotr schreef: do 17 apr 2025, 12:03
WrineX schreef: do 17 apr 2025, 1:13
ojee hebben we straks 3 sets met de zelfde drivers , gaan we de looks en cross-over beoordelen :) tijd voor een bouw iets leuks voor .... bedrag. anders hebben, we straks alleen maar purify woofertjes etc
Ho, ho: viewtopic.php?t=32770 Lijken mij vrij unieke woefers en tweeters te gaan worden als het lukt dat op tijd spelend te krijgen :sure:
Niet alles natuurlijk :) was ook maar een grapje, maar er zijn er 3 met de zelfde drivers :)
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door WrineX »

satefan schreef: do 17 apr 2025, 14:10
Sneak preview van mijn nieuwe kasten. Nog genoeg tijd om te schuren en te lakken voor Breda. \:D/

WhatsApp Image 2025-04-17 at 13.58.59.jpeg
woei ziet er mooi uit !!! jesus
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door WrineX »

Ik ga als mogelijk voor .... brute force :) goedkope drivers (relatief) die ik gekregen heb, eerst maar eens met de helft. Bedankt Martin voor de drivers !!
Bijlagen
IMG_20250418_214249981_HDR.jpg
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door TTS »

Zoals het er nu uitziet kom ik met een paar backloaded horns met de FE103e's uit de La Petites er in. Deze kasten zijn ontworpen voor die drivers en ze werken er beter in. Konusuitslag is minder, dus belastbaarheid hoger en output ook beter. Bassen nog lager en volumineuzer dan de Petites. Dit probleem met de belastbaarheid is een van de redenen dat ik andere ( de Lii's b.v. ) wilde proberen in de Petite kasten. Lii's zijn onderweg, maar staan al weken vast op een Chinees vliegveld, dus het is maar de vraag of ik nog op tijd zal zijn met mijn La Petite met Lii. Maar goed, in elk geval kan ik de BLH's laten horen. Kom met een volledig systeempje, met bron, dac en TubeAmp.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door beijert »

Versterking is geregeld voor de open baffles. En eventueel andere liefhebbers.
IMG_20250421_204833.jpg
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door satefan »

Die zou ik wel eens op mijn monitoren willen beluisteren :kwijl:
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door beijert »

Goed idee, even kijken hoe de planning gaat worden tzt.
eQuanD
Berichten: 145
Lid geworden op: do 24 mar 2011, 21:20

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door eQuanD »

Enkele jaren geleden heb ik de luisterdag in Breda bijgewoond. Het was een aangename dag, met enthousiaste zelfbouwers. Ook de inzet om zo’n luisterdag voor elkaar te krijgen is bewonderenswaardig, en bewijst de gedrevenheid van mensen met een visie en een hart voor audio-zelfbouw.
Aldus had ik graag deze 17de editie in Breda weer eens bezocht. Er zijn tal van projecten die me interesseren.

Iets meer dan een jaar geleden werd me gevraagd een luidsprekerkast te bouwen om het geluid van een flat-screen TV te verbeteren. Het werd een soort soundbar met ingebouwde lagetonenluidspreker. Daarin een 2.1 digitale versterker aangestuurd via bluetooth of via de RCA ingang. Deze soundbar kan gewoon op een kast of in een wandrack geplaatst worden met erboven het TV-scherm, of kan ook gebruikt worden als een soort bijzettafel in het salon of woonkamer, gezien er ook pootjes onder kunnen geschroefd worden van zo’n 40 cm hoogte. (Hier mag dan wél een bloempot of vaas op geplaatst worden ).
Het geheel is interessant omdat het een compact audiosysteem is om zonder bedrading TuneIn of Spotify, alsook TV te beluisteren met een behoorlijke geluidskwaliteit en door iedereen gebouwd kan worden. De kosten om dit te bouwen kunnen vrij laag gehouden worden. Is natuurlijk afhankelijk van de gewenste geluidskwaliteit. De 2.1 digitale versterker bevalt me echt wel, waardoor de betere luidsprekerunits zeker de meerkost waard zijn.
Ondertussen heb ik er reeds 2 bij moeten maken, en ook één voor mijzelf die gebruikt wordt in de werkkamer of om een tijdje bij mensen thuis te plaatsen als test. Indien er interesse is om dit eens te bekijken, wil ik deze graag meenemen naar Breda. Het is tenslotte ook een zelfbouw audio. Het hoeft echt niet altijd duur en high-end kwaliteit zijn om zeer aangenaam te klinken.
Bijlagen
20240905_133009.jpg
20240905_133226.jpg
20240905_133332.jpg
F3E3B276-6E46-4D14-9A16-8DD709F5B02E.JPG
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”