Rechte groeffrees gezocht 3.3mm
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Rechte groeffrees gezocht 3.3mm
Ik zoek een rechte groeffrees (voor hout) met een diameter van 3.3mm. 3.0 en 3.2mm heb ik gevonden, maar ik zoek 3.3mm. Lengte maakt me niet zoveel uit, schacht niet al te dik, iets van 3mm bv.
Heeft iemand een idee waar ik dit kan kopen?
Heeft iemand een idee waar ik dit kan kopen?
Re: Rechte groeffrees gezocht 3.3mm
Met dat soort afmetingen zou ik eens in de Proxxon en Dremel hoek gaan zoeken.
Ja vergeet het maar, 1/8 is 3,18mm wat ze vrolijk als 3,2 verkopen en daarna blijft het stil
Yep, ook alleen maar de maat 1/8 inch. Maar sowieso hout nauwkeuriger dan 0,1mm
Zou ook doen wat Dre voorstelt en voor de 2e gang extra tape op het werkstuk voor die 0,1mm.
Grote kans dat met een dergelijke diameter het freesje al wat naar links zal trekken.
Bij de 2e gang zal je dan waarschijnlijk alleen rechts wat weg halen en is waarschijnlijk precies die 0.1mm die je nodig hebt.
Bij de 2e gang zal je dan waarschijnlijk alleen rechts wat weg halen en is waarschijnlijk precies die 0.1mm die je nodig hebt.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Dat vermoed ik inmiddels ook
100 jaar geleden had ik een bijbaantje in een electronica onderdelen winkel. Daar heb ik wel afgeleerd om te zeggen ‘dat bestaat niet’ als iemand iets aparts wilde hebben. Bleek het soms toch te bestaan
Internet kwam net op, zoeken was niet altijd even makkelijk.
Maar ik heb m’n freestafeltje iets verbouwd inmiddels zodat ik minder afhankelijk ben van de exacte diameter vd frees.
Alle reageerders bedankt voor de moeite
Maar ik heb m’n freestafeltje iets verbouwd inmiddels zodat ik minder afhankelijk ben van de exacte diameter vd frees.
Alle reageerders bedankt voor de moeite