Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Hout en/of kit verwarmen. Benieuwd of daar nog dampen en gassen bij vrijkomen.
Jammer, geen nuttige tips dus. Maakt niet uit, ik ga het zelf wel uitpuzzelen.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Tja, w.d.b. kun je het net zo goed aan de vakkenvuller bij de AH vragen. De meeste mensen zullen hun buizenversterker ook niet op zijn kant zetten. Zou Shun Mook toch eens mailen of ze niet ook speciale Shun Mook buizendemperkit verkopen.
Ik ga het eens bij Shun Mook vragen inderdaad, meestal weet Peter alles, maar dit is blijkbaar echt een lastig vraagstuk.
Ik heb al antwoord:
6SN7 is a medium size glass tube and the small tube cap like to slide off. DO NOT use Blue Tag, very bad for sound. If you can buy some adhesive transfer tape 3M-924 (1/2" wide) or even 1/4" wide and us a small bit on one side it will hold the tube and also most of the ebony would touch the glass. Or use the 3M transparent ordinary Scotch tape (green box) tear a short piece like 3/4" long and use half to stick to the tube and the other half stick to the side of the VR.
Best regards,
Bill Ying
6SN7 is a medium size glass tube and the small tube cap like to slide off. DO NOT use Blue Tag, very bad for sound. If you can buy some adhesive transfer tape 3M-924 (1/2" wide) or even 1/4" wide and us a small bit on one side it will hold the tube and also most of the ebony would touch the glass. Or use the 3M transparent ordinary Scotch tape (green box) tear a short piece like 3/4" long and use half to stick to the tube and the other half stick to the side of the VR.
Best regards,
Bill Ying
Ik ga de 4 staanders nog aanpassen, ik heb de MPingo discs vast gezet met wat Blu tack achtig spul van Bison. Volgens Bill Ying kun je ook hier beter dubbelzijdige foto tape pakken, dus iets met heel weinig massa en flexibiliteit. Naderhand gezien klinkt dit wel logisch, Blu tack achtig spul dempt denk ik de MPingo disc, wat je juist niet wilt… Althans zo kijk ik er nu tegenaan.
Gisteren lekker geluisterd, klonk echt zeer fraai. Kom ik bij het afsluiten van de set erachter dat de audiolamp uit stond... blijkbaar hoor ik het effect ervan dus echt niet, of hij doet in mijn set verder niks positiefs. Maar prima opzich, kan deze dus weg.
Verrast mij dan weer niet. Ik heb het ook echt niet gehoord bij Theo. En als het ergens zou moeten werken.
Maar zal het vooral aan mijn mindset hebben gelegen. Of mijn ongevoeligheid voor bepaalde niet nader gedefinieerde invloeden.
Voorheen hoorde je wel een verschil ,dat geeft toch te denken , zou je denken 
Wellicht met het Shun Mook spul in de set nu, voegt de lamp weinig meer toe.
Misschien moet je die Mpingo's onder je lamp proberen zodat ze bij elkaar optellen. Zo als je het nu gedaan hebt middelen ze elkaar vast uit.
Ik ga de stands aanpassen, de disc houders nu uit 9mm grenen, dit schijnt een meer open geluid te geven volgens Bill (Shun Mook) deze nieuwe disc houders komen los op de bestaande stands.
Prachtig toch dat je gewoon meerdere goede technische adviezen krijgt van de grote man achter Shun Mook, echt mooi dat hij zijn kennis gewoon deelt. Ben benieuwd of er inderdaad een verschil hoorbaar gaat zijn.
De audiolamp staat te koop, zie audiofreaks en highend forum. Bij intresse stuur maar een PB.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
je kan zeggen wat je wil, maar die schijven hebben echt een groot effect .... op dit topic dan in elk geval.
er wordt ineens weer lekker gebouwd.
en er was een blinde test gedaan.

er wordt ineens weer lekker gebouwd.
en er was een blinde test gedaan.
- Leeuwarden
Ik heb wel eens een test met een bami-schijf gedaan, uit de muur van Den Haag Centraal. Gaf ook een heel vloeibaar effect…
Je bedoelt eigenlijk dat die Ebben sjoelschijven op een grenen onderzetter is als "Een vlag op een modderschuit"? Och de mooiste bloemen gedijen toch ook prachtig op een vuilnisbelt?