Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- pappaleo
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Maar een goede investering is het waarschijnlijk wel.
Door de steeds verder doorgevoerde bezuinigingen op de GGZ groeit de groep van potentiele afnemers gestaag.
Door de steeds verder doorgevoerde bezuinigingen op de GGZ groeit de groep van potentiele afnemers gestaag.
Hoe dat zo? Beukenhout is een van de houtsoorten die heel veel "Werkt". Dat kun je van Ebbenhout niet zeggen.pappaleo schreef: ↑vr 28 mar 2025, 13:48Beukenhout, dat is natuurlijk minderwaardig aan ebben, dat je dat niet ziet.jeroen_d schreef: ↑vr 28 mar 2025, 10:43Pure waanzin, slechte productiekwaliteit. Koop een zakje sjoelbakschijven, die zien er netter uit.
Of dit leuke spul: https://www.woodtoolsanddeco.com/nl/139-schijven
- Leeuwarden
Dat hangt er helemaal van af of je een "werkende" toepassing wil of niet...
Aan het testen met de Shun Mook buizen dempers en mini MPingo. Wat ik gisteren hoorde stemde me wel tevreden!
Is het een idee om zo een schijf als volume regelaar te gebruiken?
Lijkt me een verbetering ten opzichte van het vierkante geval wat er nu op zit.
Lijkt me een verbetering ten opzichte van het vierkante geval wat er nu op zit.
Die volumeregelaar is niet in gebruik, ding staat altijd vol open.
- Leeuwarden
Familie Bokma woonde bij mij in de buurt indertijd. Dochter van hing ook zo nu en dan rond bij ons groepje kinderen. Wij woonden tegenover twee hele grote grasvelden met daarachter een park. Er werd dus heel wat gevoetbald, in bomen geklommen en zo nu en dan wat kattenkwaad uitgehaald. En dat deden we allemaal zonder telefoon op zak. Afstanden waren dan ook weer niet zo groot dat de diverse moeders het niet konden roepen als het avondeten klaar was. Mooie tijd. Als we ons verveelden zaten we vaak aan de rand van het grasveld elkaar te vertellen dat we ons verveelden.
Ja mooie tijd, toen kreeg je nog geen "Bokma'tje" als je je als kind verveelde. Je werd gewoon de staat op geschopt... maar wel voor het avondeten thuis zijn hè 
Ben wel benieuwd of zo’n Fluke de MPingo schijven zou opmerken:
https://www.facebook.com/reel/1118500280295588
https://www.facebook.com/reel/1118500280295588
Vast wel , je kunt er ( Hidden Problems ) mee opsporen volgens de reclame 
Komt Walt nooit mee aan luisteren toe. Je weet niet half hoeveel hidden problems er zijn. Kun je beter hidden laten.
Nee, dan koop ik natuurlijk liever de Shun Mook Giant diamond resonators:
https://www.analogueseduction.net/isola ... 3PdliHgNYO
https://www.analogueseduction.net/isola ... 3PdliHgNYO
Ik dacht dat we juist resonanties wilde vermijden, de naam Resonators voelt dan niet goed aan. De prijs zit wel
in de diamant klasse, dus dat voldoet wel.
in de diamant klasse, dus dat voldoet wel.
Prima voor de goedgelovigen toch? De kerk heeft met de opbrengst prachtige kathedralen gebouwd, de gelovigen hebben een plaatsje in de hemel gekocht.Al dan niet audiofiel verantwoord.
- Leeuwarden
OK, ik heb een technische vraag nu:
De Shun Mook buizendempers liggen los op de buizen, ik zou graag een drupje kit toevoegen zodat ze vast komen te liggen. Wie weet hoe warm stuur/voorbuizen ongeveer worden en welk soort kit zou er geschikt zijn? Liefst in kleine tube, heb natuurlijk maar weinig nodig
De Shun Mook buizendempers liggen los op de buizen, ik zou graag een drupje kit toevoegen zodat ze vast komen te liggen. Wie weet hoe warm stuur/voorbuizen ongeveer worden en welk soort kit zou er geschikt zijn? Liefst in kleine tube, heb natuurlijk maar weinig nodig
Wat denk je zelf? Ik zou het anders aan ene Walter vragen, "Walt" hier op het forum. Die heeft van die dopjes. Ik heb nou niet de indruk dat er hier anderen op dit forum van die mook dopjes hebben. Of gewoon een meeltje naar shunmook@gmail.com, de leverancier van die dopjes.
De vorige eigenaar had ook kit toegepast om ze te fixeren, alleen deze beste man is overleden. Zijn beste vriend verkoopt nu zijn audiospul maar wist helaas niet het merk/type kit, het is of transparant of zwart.
Maar mijn vraag is dus meer algemeen, hoe warm worden voorbuizen/fasedraaiers aan het oppervlak en welke kit kan dat aan?
Groetjes Walter
Maar mijn vraag is dus meer algemeen, hoe warm worden voorbuizen/fasedraaiers aan het oppervlak en welke kit kan dat aan?
Groetjes Walter
Van eindbuizen kan het glas wel een 250 gr. worden en als je ze met hout gaat isoleren wellicht nog heter. Ik weet wel van kachelkit en uitlaatkit, dat mag behoorlijk heet worden. Maar daar zou ik zelf dure buizen toch niet aan wagen hoor.
Ja eindbuizen is zeker een ander verhaal, heb het idee (puur door je hand er vlak boven te houden) dat de voorbuis en de twee fasedraaiers veel minder heet worden.
Het is ook niet perse nodig, maar zo los erop is ook niet mega praktisch. De dempers hebben aan de binnenzijde een vorm zodat deze vast komt te liggen op het ‘puntje’ van ecc81/82/83 buizen, maar 6SN7 en 7N7 zijn volledig rond bovenop.
Groetjes Walter
Het is ook niet perse nodig, maar zo los erop is ook niet mega praktisch. De dempers hebben aan de binnenzijde een vorm zodat deze vast komt te liggen op het ‘puntje’ van ecc81/82/83 buizen, maar 6SN7 en 7N7 zijn volledig rond bovenop.
Groetjes Walter