WiiM
Moderator: Beheerdersteam
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: WiiM
Ik heb ook een Wiim pro plus en ben zeer aangenaam verrast met de geluidskwaliteit. De optische ingang is handig voor mijn televisie. Kan ik eindelijk met een AB het geluid harder en zachter zetten als ik het tv geluid over mijn speakers laat spelen.
Ik gebruik een Daphile computertje als muziekserver. Een heel prettige ontdekking.
Ik gebruik een Daphile computertje als muziekserver. Een heel prettige ontdekking.
Re: WiiM
Nee ik ben van plan om alleen de LMS app Orange Squeeze te gebruiken.
Dus Daphile als server en enige bron toe te passen en ook het in en uitschakelen en volume via LMS dan.
Andere optie is om een pi te gebruiken en een losse amp.
Re: WiiM
Zeg dominee, kan het wat minder? Jammer weer
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: WiiM
Ok, ik vind de Yamaha ook wel een goede DAC hebben hoor, maar als ik om wat te noemen in Qobuz niet eens kan ‘zappen’ in een nummer vind ik dat wel een gemiste kans. Als je bv wat audio aan het vergelijken bent en je een bepaalde passage wilt herhalen. Ui is zowiezo niet heel gebruikers vriendelijk.
Had altijd nog de hoop op een verbeterde MusicCast versie, maar dat blijft uit.
Maar goed, ik gebruik er 3, m’n vriendin kan ermee overweg (niet geheel onbelangrijk en een voorwaarde), nog eens een nachtje over slapen. Dank voor je info
Had altijd nog de hoop op een verbeterde MusicCast versie, maar dat blijft uit.
Maar goed, ik gebruik er 3, m’n vriendin kan ermee overweg (niet geheel onbelangrijk en een voorwaarde), nog eens een nachtje over slapen. Dank voor je info
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: WiiM
Ik gebruikte de Yamaha zonder de ingebouwde DAC. De coax uit ging naar een Daudio DAC. Voordeel: beter geluid, die DAC in de Yamaha speelt echt een niveautje of wat lager dan de Daudio. Nadeel: gebruikersgemak, 2 afstandsbedieningen, voor het volume heb je de RC van de Daudio nodig.
Dat verschil is er met de WiiM niet meer. Ik heb ze kort vergeleken en er zijn verschillen, maar subtiel. En die vallen niet altijd in het voordeel van de Daudio uit. Soms wel, soms niet. Dan gaat het gebruiksgemak een heel grote rol spelen. Ik sluit voorlopig even de WiiM direct op de eindversterker aan en ga het eens een poosje aanhoren.
Dat verschil is er met de WiiM niet meer. Ik heb ze kort vergeleken en er zijn verschillen, maar subtiel. En die vallen niet altijd in het voordeel van de Daudio uit. Soms wel, soms niet. Dan gaat het gebruiksgemak een heel grote rol spelen. Ik sluit voorlopig even de WiiM direct op de eindversterker aan en ga het eens een poosje aanhoren.
