vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door hannesie »

Schermafbeelding 2024-04-06 010827.png
Even een bewijs dat we er waren, en dan durf ik wel te zeggen dat er een erg grote stap is gezet in ruimte/ detail/ klank.

Dit is echt wel een mega stap beter als wat er eerder stond.

Rik, buiten het feit dat het gezellig was, er was ook een hoop te genieten.
Om het er maar weer eens bij te hebben als een standaard, de Danse Macabre was nog niet eerder zo goed weergegeven als nu.

Het is overtuigend beter als wat je had, en zeker is de balans nu al zo goed, dat verder pielen overbodig lijkt.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

Dankjewel Hans 8)
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

Zoals alle virussen komen ze eens terug , zo ook het upgrade virus .
Zoals jullie al eerder hebben kunnen lezen ben ik op zoek geweest naar een eventuele vervanging van de Groundsound .

Dit omdat hij niet het enige leven heeft en ook niet meer te koop is .
De mini dsp bracht me niet het plezier van de Groundsound .

En dan heb je nog de DSP Nexus van Danville signal maar er was geen communicatie met dat bedrijf dus dat heb ik maar laten varen .

Dan kun je natuurlijk nog met een pc en geluidskaarten en dac,s gaan goochelen maar ik moet iets gebruiksvriendelijk hebben .

Uiteindelijk voor de Beta versie van de DEQX pre-8 gekozen .

En ondanks dat ik nog niet eens de meest serieuze meting heb gemaakt durf ik het resultaat spectaculair te noemen .
Zo heeft het hier nog nooit geklonken elke keer wanneer ik er voor ga zitten ben ik weer verbaasd .
IMG_1620.jpeg[/attachment]
IMG_1621.jpeg

En met serieus meten en afregelen kan het alleen nog maar beter worden .
En het gekke is dat ik daar nu nog niet eens behoefte aan heb zo lekker rolt alles er uit .

Kortom , blij als een klein kind
Bijlagen
IMG_1620.jpeg
IMG_1654.jpeg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door Shadow »

Serieus spul!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door hannesie »

hannesie schreef: za 06 apr 2024, 1:16
Schermafbeelding 2024-04-06 010827.png
Even een bewijs dat we er waren, en dan durf ik wel te zeggen dat er een erg grote stap is gezet in ruimte/ detail/ klank.

Dit is echt wel een mega stap beter als wat er eerder stond.

Rik, buiten het feit dat het gezellig was, er was ook een hoop te genieten.
Om het er maar weer eens bij te hebben als een standaard, de Danse Macabre was nog niet eerder zo goed weergegeven als nu.

Het is overtuigend beter als wat je had, en zeker is de balans nu al zo goed, dat verder pielen overbodig lijkt.
Dat was een jaartje geleden, we hebben wel nog wat meer kritische muziek geluisterd, en dan een herhaling van vorig jaar.

Weer een grote stap met de nieuwe DEQX, een goed klinkende oplossing, nog niet eerder dit niveau gehoord met DSP.
Met de combinatie met die Bliesma mid/hoog een ongekend mooi beeld met een hoop ruimte in het beeld, en nooit ook maar iets van scherpte, ook op een wat hoger geluidsniveau.

Het was een avondje genieten in het gezelschap van "WalterHeus" en de opties met het streamen met dat zelfde apparaat.

De DEQX heeft dan naast de 8 kanalen DSP ook een streaming module aan board, en het totaal is een zeer geslaagde muzikale opzet. :kwijl:

Rik bedankt, het was weer gezellig en aangenaam vertoeven met deze opzet in Heinenoord.

Muziek hadden we van 1996 met Elton John en de tot 2025 met goed hoorbare verschillen in opname techniek.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

Hans ,het was zeker weer gezellig eigenlijk doen we het te weinig .
En idd weer wat nieuwe muziek leren kennen .
leuk dat jullie ook zo enthousiast waren over het geluid ze hebben blijkbaar toch wel iets goeds neergezet Down Under 8)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”