Decca london horn tweeters.

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Decca london horn tweeters.

Bericht door beijert »

Iemand bekend met de Decca London?

Het geadviseerde crossover kom ik overal wel tegen, maar een respons of gevoeligheid heb ik nog niet gevonden.

Voordat ik ze op marktplaats zet is het misschien ook wel leuk er iets mee te bouwen :beer:
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: Decca london horn tweeters.

Bericht door PimDriessen »

Dag Beijert,

Met Decca Horns heb ik jaren gespeeld, en naar volle tevredenheid, AJ van den hul heeft toen een 24 dB filter er voor uitgerekend, maar de aluminium bandjes zijn waarschijnlijk niet meer te vinden, dus zelf maken.
De laagkast met een B139 is een transmissielijn op een andere wijze gevouwen lengte 3,20 meter.
Groet,
Pim
ScreenShot3920.jpg
ScreenShot3921.jpg

ScreenShot3926.jpg
Laatst gewijzigd door PimDriessen op di 04 mar 2025, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Decca london horn tweeters.

Bericht door beijert »

Oh, dat is handig, die pdf gaat in de map :dank:

Gelukkig doen ze het nog, en ik heb een set reserve membranen.

Even kijken waarmee ik wat ga samenstellen. Ik heb ruimte voor een 10" die ik uit kan zagen naar 12".
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Decca london horn tweeters.

Bericht door Pjotr »

Dat wil niet zeggen dat ze het ook nog helemaal goed doen... Een keer flink stoten en het bandje staat niet meer strak! Toch even optisch checken met een stevige zaklamp. Pas wel erg op met die bandjes, kunnen weinig hebben en ze zijn zo stuk. Met een 100W versterker en langere tijd flink luid muziek spelen lukt dat al is de ervaring.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Decca london horn tweeters.

Bericht door ds23man »

Een autodeur kan ook dodelijk zijn voor een bandje.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Decca london horn tweeters.

Bericht door beijert »

30 watt was de max sowieso las ik. En ik maak er geen partyspeakers van.

Ik zal ze even checken voordat ze terug op de plank gaan. En ook wanneer ze er af komen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Decca london horn tweeters.

Bericht door Pjotr »

Ja, dat is volgens opgave en "muziekvermogen". Continue rms smelten ze al bij een paar watt. Heb hier nog het kleinere broertje, de DK30 liggen. Moet ik ook nog eens repareren. Zit hetzelfde bandje in.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Decca london horn tweeters.

Bericht door beijert »

Goed om te weten, met een beetje techno bijvoorbeeld krijgen ze best op hun donder.

Mischien paar ik ze dan wel aan een 8"
Die beperkt de max spl wel, en kan kan ik het origineel voorgestelde filter misschien wel aanhouden.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Decca london horn tweeters.

Bericht door Pjotr »

Ja, het zijn ook jaren '50 - '60 speakers. Toen een versterkervermogen van 25W al heel wat was en alleen jankende gitaren op de loer konden liggen :mrgreen: Maar ik dacht dat ze wel meer dan 90dB bij 1W zijn. Punt is dat ze i.t.t. een dome ook meteen zonder enige waarschuwing doorsmelten.
Plaats reactie