Met Decca Horns heb ik jaren gespeeld, en naar volle tevredenheid, AJ van den hul heeft toen een 24 dB filter er voor uitgerekend, maar de aluminium bandjes zijn waarschijnlijk niet meer te vinden, dus zelf maken.
De laagkast met een B139 is een transmissielijn op een andere wijze gevouwen lengte 3,20 meter.
Groet,
Pim
Dat wil niet zeggen dat ze het ook nog helemaal goed doen... Een keer flink stoten en het bandje staat niet meer strak! Toch even optisch checken met een stevige zaklamp. Pas wel erg op met die bandjes, kunnen weinig hebben en ze zijn zo stuk. Met een 100W versterker en langere tijd flink luid muziek spelen lukt dat al is de ervaring.
Ja, dat is volgens opgave en "muziekvermogen". Continue rms smelten ze al bij een paar watt. Heb hier nog het kleinere broertje, de DK30 liggen. Moet ik ook nog eens repareren. Zit hetzelfde bandje in.
Ja, het zijn ook jaren '50 - '60 speakers. Toen een versterkervermogen van 25W al heel wat was en alleen jankende gitaren op de loer konden liggen Maar ik dacht dat ze wel meer dan 90dB bij 1W zijn. Punt is dat ze i.t.t. een dome ook meteen zonder enige waarschuwing doorsmelten.