Versterking met DSP aan audiointerface
Moderator: Beheerdersteam
Versterking met DSP aan audiointerface
Omdat ik niet denk dat dit in mijn studiomonitor draadje thuis hoort, maar even een apart draadje. Ik hoop dat dit de juiste plaats is.
In mijn studiootje heb ik een Focusrite scarlett 2i2 (3th gen) audio interface. De uitgang gaat nu naar een minidsp ddrc(in 2x4 hd modus voor uitgebreide eq van sub en monitors) naar een oude surround versterker waarvan ik nu 3 kanalen gebruik voor Links, Rechts en Sub.
Ik gebruik dit voornamelijk om muziek te luisteren en prik mijn basgitaar in om mee te spelen en soms wat op te nemen. In de avonden gebruik ik de hoofdtelefoonaansluiting van de focusrite interface.
Ik zou graag mijn nieuwe monitors en sub van actieve filtering en eq voorzien. De sub is er nu nog 1 met een dubbele woofer(2x4ohm), maar mogelijk ga ik er hier 2 van maken om nog beter geluid te krijgen in mijn studio.
De meest elegante oplossing is een FA123 voor de (nog te bouwen) monitors en dan een keer een fa252/fa502 of zelfs 2x een fa251/fa501. Echter weet ik niet zo goed hoe ik dit netjes moet aansluiten. De fa123 krijgen elk een linker en rechter kanaal uit de audio interface(analoog). De subs wil ik graag mono aansluiten. Dan zou ik weer moeten doorlussen vanuit de fa123 naar de sub. Als ik voor 2 subs ga dan kan ik vanuit de fa123 links en rechts naar beide subs doorlussen. Bij het gebruik van de fa252/fa502(is voordeliger als 2 aparte) is deze functie om links en rechts aan te sluiten er niet.
Nu geeft mijn huidige interface ook wat interferentie. Dit wordt alleen maar heftiger met de fusions erop, want die versterken veel meer.
Het mooist zou eigenlijk ook zijn om alles met spdif aan te sluiten. De Focusrite scarlett 16i6 heeft wel een spdif uit, maar volgens mij is daar niet het monitor out signaal naar te routen. Voor zover ik kan zien is het volume niet te regelen. En ik zou graag een fysieke volume knop hebben.
met de rme babyface zou het moeten kunnen. Maar dit is niet zeker voor me. En is ook wel een flinke uitgave voor alleen een volumeknop.
Is er iemand hier met een vergelijkbare setup en dus een oplossing voor dit "probleem"?
In mijn studiootje heb ik een Focusrite scarlett 2i2 (3th gen) audio interface. De uitgang gaat nu naar een minidsp ddrc(in 2x4 hd modus voor uitgebreide eq van sub en monitors) naar een oude surround versterker waarvan ik nu 3 kanalen gebruik voor Links, Rechts en Sub.
Ik gebruik dit voornamelijk om muziek te luisteren en prik mijn basgitaar in om mee te spelen en soms wat op te nemen. In de avonden gebruik ik de hoofdtelefoonaansluiting van de focusrite interface.
Ik zou graag mijn nieuwe monitors en sub van actieve filtering en eq voorzien. De sub is er nu nog 1 met een dubbele woofer(2x4ohm), maar mogelijk ga ik er hier 2 van maken om nog beter geluid te krijgen in mijn studio.
De meest elegante oplossing is een FA123 voor de (nog te bouwen) monitors en dan een keer een fa252/fa502 of zelfs 2x een fa251/fa501. Echter weet ik niet zo goed hoe ik dit netjes moet aansluiten. De fa123 krijgen elk een linker en rechter kanaal uit de audio interface(analoog). De subs wil ik graag mono aansluiten. Dan zou ik weer moeten doorlussen vanuit de fa123 naar de sub. Als ik voor 2 subs ga dan kan ik vanuit de fa123 links en rechts naar beide subs doorlussen. Bij het gebruik van de fa252/fa502(is voordeliger als 2 aparte) is deze functie om links en rechts aan te sluiten er niet.
Nu geeft mijn huidige interface ook wat interferentie. Dit wordt alleen maar heftiger met de fusions erop, want die versterken veel meer.
Het mooist zou eigenlijk ook zijn om alles met spdif aan te sluiten. De Focusrite scarlett 16i6 heeft wel een spdif uit, maar volgens mij is daar niet het monitor out signaal naar te routen. Voor zover ik kan zien is het volume niet te regelen. En ik zou graag een fysieke volume knop hebben.
met de rme babyface zou het moeten kunnen. Maar dit is niet zeker voor me. En is ook wel een flinke uitgave voor alleen een volumeknop.
Is er iemand hier met een vergelijkbare setup en dus een oplossing voor dit "probleem"?
Laatst gewijzigd door rodi op za 22 feb 2025, 13:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Versterking met DSP aan audiointerface
Waarom niet gewoon een Fusion remote kit toevoegen voor de volumeregeling?
Re: Versterking met DSP aan audiointerface
ik zou wel graag een fysieke volume knop hebben, vandaar. Ik hoop dat iemand de ervaring heeft met een audio interface waarbij dat wel kan.
En dan ook nog hoe ik op de subwoofer het linker en rechterkanaal krijg als ik de fa252 wil gaan gebruiken.
En dan ook nog hoe ik op de subwoofer het linker en rechterkanaal krijg als ik de fa252 wil gaan gebruiken.
Re: Versterking met DSP aan audiointerface
Ik wil de sub ook mono. Maar ik wil niet enkel het linker kanaal of enkel het echter kanaal. Als ik aansluit met spdif, dan kan ik voorns mij l+r kiezen, dus gaat dat goed. Echter moet ik dan zoeken naar een optie voor een fysieke volumeknop.
Als ik analoog ga aansluiten heb ik wel een knop, maar ik weet niet hoe ik dan het linker en rechtersignaal bij de sub krijg om dat naar één monokanaal te laten mengen.
Als ik analoog ga aansluiten heb ik wel een knop, maar ik weet niet hoe ik dan het linker en rechtersignaal bij de sub krijg om dat naar één monokanaal te laten mengen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Versterking met DSP aan audiointerface
De analoge RCA ingangen tellen gewoon bij elkaar op.
Re: Versterking met DSP aan audiointerface
Eigenlijk zoek je dit als ik je verhaal zo lees.
https://www.minidsp.com/products/minids ... flex-eight
https://www.minidsp.com/products/minids ... flex-eight
Re: Versterking met DSP aan audiointerface
Die is inderdaad interessant. Ik ga eens rekenen naar welk bedrag het optelt, want het apparaatje heeft wel een flinke prijs(rond 775 op minidsp). Samen met wat icepower versterker(700as2 voor sub, 2x 300a1, 1xasx125 en 1x asx50 voor woofers, mid en tweeter) telt het snel naar hetzelfde bedrag op als een set met fusionamps. Dat wordt nog ff sparen of mogelijk toch maar simpeler en voor oldskool ansloge filters gaan en een minidsp2x4hd aan schaffen.
Re: Versterking met DSP aan audiointerface
En er zit nog steeds garantie op , nieuw in doos
Ik heb de Groundsound DCN-28 Ook over mag weg voor dezelfde prijs als de mini dsp .
De normale prijs van de groundsound was 4200 euro, originele doos heb ik ook nog en de bijbehorende software .
Ik draai momenteel met de DEQX pre -8 vandaar dat ik de apparaten momenteel over heb .
Ik heb de Groundsound DCN-28 Ook over mag weg voor dezelfde prijs als de mini dsp .
De normale prijs van de groundsound was 4200 euro, originele doos heb ik ook nog en de bijbehorende software .
Ik draai momenteel met de DEQX pre -8 vandaar dat ik de apparaten momenteel over heb .
Re: Versterking met DSP aan audiointerface
Mannen bedankt voor de tip. Ik heb van alles overwogen en blijf de fusions de mooiste oplossing als ik voor digitale crossovers wil gaan.
Ik ben door ervaring bij een vriend met een sub met icepower versterker met alleen rca aansluiting toch een beetje huiverig voor de mogelijke interferentie. Ik denk dat deze in de ongebalanceerde kabels zit en mogelijk de usb aansluiting van mijn huidige interface. Bij de minidsp moet ik ook investeren in een andere interface. Dat wil ik pas doen als het echt iet anders kan.
Als ik voor een 3weg monitor een deftig filter maak met mooie condensatoren kan dat rustig 200-300euro per kant kosten. De stap naar een hypex fa123 is dan te overzien en dan heb ik gelijk ook veel betere versterkers. Op dat moment kan ik vanuit mijn huidige interface gebalanceerde kabels gebruiken. Dat zal al schelen. De sub kan ik dan doorlussen.
Ik ben door ervaring bij een vriend met een sub met icepower versterker met alleen rca aansluiting toch een beetje huiverig voor de mogelijke interferentie. Ik denk dat deze in de ongebalanceerde kabels zit en mogelijk de usb aansluiting van mijn huidige interface. Bij de minidsp moet ik ook investeren in een andere interface. Dat wil ik pas doen als het echt iet anders kan.
Als ik voor een 3weg monitor een deftig filter maak met mooie condensatoren kan dat rustig 200-300euro per kant kosten. De stap naar een hypex fa123 is dan te overzien en dan heb ik gelijk ook veel betere versterkers. Op dat moment kan ik vanuit mijn huidige interface gebalanceerde kabels gebruiken. Dat zal al schelen. De sub kan ik dan doorlussen.
