Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De biasmaster is binnen er werkt zeer fijn:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Nog wat meer uitleg. De TAD biasmaster is binnen, dit is een fijn ding hij werkt perfect, gewoon doorklikken buis 1,2,3,4 en de bias aflezen en bijstellen. Dat er in de Choas 3 dus al 1 ohm weerstanden aan pin 8 zitten maakt voor de werking dus niet uit.
Het blijkt dat 1 buis na 6 uur spelen toch echt wel wat verlopen was van zijn 24 mA instellen, deze was 22,2 mA nu. De andere 3 buizen stonden alle nog op deze 24 mA. Het kan ook zijn dat de imstelling niet helemaal goed was, ik kan nu mooi direct zien als je 1 buis bijsteld, dat de bias in de andere buizen ook wat verloopt, niet veel maar toch wel 0.2mA ofzo. Het is dus een beetje pielen met de imstelpots om alles goed gelijk te trekken. Met de biasmaster klik je zo door dus werkt echt perfect.
Nu dus alles rond de 24.3mA afgesteld. Ik ga later vanavond de versterker nog wat langer aanzetten zodat de buizen echt goed op temperatuur zijn en nog een keer meten en zo nodig bijstellen, maar ik verwacht dat ik er nu al wel redelijk ben.
Is deze biasmaster 200 euro waard? Denk dat dit een hoge prijs is, het gemak hiermee is wel groot, ik ben er toch wel blij mee. Uiteindelijk kun je hetzelfde met een multimeter en kun je voor 200 euro een mooi quad 6v6 kopen, dus ja..
Het blijkt dat 1 buis na 6 uur spelen toch echt wel wat verlopen was van zijn 24 mA instellen, deze was 22,2 mA nu. De andere 3 buizen stonden alle nog op deze 24 mA. Het kan ook zijn dat de imstelling niet helemaal goed was, ik kan nu mooi direct zien als je 1 buis bijsteld, dat de bias in de andere buizen ook wat verloopt, niet veel maar toch wel 0.2mA ofzo. Het is dus een beetje pielen met de imstelpots om alles goed gelijk te trekken. Met de biasmaster klik je zo door dus werkt echt perfect.
Nu dus alles rond de 24.3mA afgesteld. Ik ga later vanavond de versterker nog wat langer aanzetten zodat de buizen echt goed op temperatuur zijn en nog een keer meten en zo nodig bijstellen, maar ik verwacht dat ik er nu al wel redelijk ben.
Is deze biasmaster 200 euro waard? Denk dat dit een hoge prijs is, het gemak hiermee is wel groot, ik ben er toch wel blij mee. Uiteindelijk kun je hetzelfde met een multimeter en kun je voor 200 euro een mooi quad 6v6 kopen, dus ja..
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik werd via MP benaderd door iemand die nog 12 stuks Shun Mook MPingo disc had, ik had er al eerder 3 bij hem gekocht, dus hij wist me te vinden. Geen hele lage prijs maar nog steeds veel goedkoper dan nieuw (en ze worden niet meer gemaakt, dus steeds zeldzamer) dus niet getwijfeld en deze 12 stuks komen naar hier. Dat brengt het totaal dan gelijk op 24 stuks, dan eens goed gaan kijken hoe te plaatsen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik heb de Ocos speakerkabel en de blauwe Sonore speakerkabel te koop gezet op high end forum, even weer wat fondsen vrijmaken om de Shun Mook MPingo discs van te betalen, er is al intresse voor beide kabels dus dat is mooi. Ik speel nu met de Silenos speakerkabel die bevalt goed, en Jeroen zijn Daudio speakerkabel ligt hier ook nog, dus nog voldoende voorzien.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Standaards maken voor de Shun Mook MPingo discs:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Jazeker, Shun Mook verkoopt (of verkocht, geen idee of ze nog te krijgen zijn) zelf ook houten standaards met MPingo schijven erop, zie hieronder. De mijne worden natuurlijk een goedkope knock off maar lijkt me wel handig om zo meerdere posities van de schijven in de kamer te kunnen testen.
http://www.shunmook.com/userinfo/Shun%2 ... uartet.pdf
http://www.shunmook.com/userinfo/Shun%2 ... uartet.pdf
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik zie dat die dingen van Amerikaanse makelij zijn... zou er nog eens over nadenken...
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Haha, trouwens wel geinig, men beweert dat je verschil voelt in gewicht, afhankelijk welke kant van de Shun Mook disc je op je hand legt. Ik had dat al eerder getest en inderdaad. Maar gisteren eens getest met vrouw en dochter, en zij voelen het verschil ook. Best bizar eigenlijk hoe dit kan.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Leermomentje:
Beter eerst de pissebedden van de steen halen, alvorens deze in te zetten als droog gewicht, naderhand bleek wat minder praktisch…
Beter eerst de pissebedden van de steen halen, alvorens deze in te zetten als droog gewicht, naderhand bleek wat minder praktisch…
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik dacht dat die schijfjes juist onder de standaard moesten. Opdat ie goed "Geaard" is.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dit komt toch echt wel in de buurt van die mijnheer uit Groningen en zo een ketting met energie en wat al niet meer, ik kan dit niet serieus nemen/zien.
Geen akoestisch en elektrisch of mechanische resultaten zijn hier om een invloed uit te oefenen.
Je mag dus ook je ogen niet sluiten bij het luisteren, anders zie je die schijven niet en dan werkt het niet.
Geen akoestisch en elektrisch of mechanische resultaten zijn hier om een invloed uit te oefenen.
Je mag dus ook je ogen niet sluiten bij het luisteren, anders zie je die schijven niet en dan werkt het niet.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Het plan is trouwens proberen nog 12 erbij te scoren, en dan nog twee van deze staanders bouwen. Maar de Shun Mook MPingo discs komen helaas zelden tweedehands voorbij, dus dat kan nog wel even duren.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Volgens mij is het 5 voor 12, hang ze aan een nylon visdraad, geeft zwevend effect.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik zit nu te luisteren en ben best onder de indruk hiervan, met de twee staanders met 12 discs trek je een bak extra ruimte open, heel bijzonder.
