Er waren verschillen maar niet wereldschokkend afhankelijk van wat je draaid zal de 1 of de andere een betere indruk achter laten .
Daar ga je geen versterkers voor switchen, prima bakkies die Groundsounds
Moderator: Beheerdersteam
ik kan me echt niet voostellen dat de test zoveel specifieke data heeft op gebracht, de versterkers zijn gewisseld met 10-20 minuten interval (of meer) verschil in degelijke versterkers zijn minimaal vergeleken met speakers/ruimtes. iedereen kon ook zien welke versterker hun voorkeur had die aan het spelen was. iemand zei Ojah doe maar dat nummer van Queen want dat hadden we gespeeld (een half uur geleden). auditief geheugen is vrij slecht van mensen, heel slecht zelfs als het om details gaat.satefan schreef: ↑zo 09 feb 2025, 22:37Hier kan ik me wel in vinden. Allemaal goed te pruimen, maar ieder een eigen karakter.RonnyB schreef: ↑zo 09 feb 2025, 18:35Bij het versterker vergelijk was er volgens mij duidelijk verschil.
Nilai : Vol en groot geluidsbeeld
Cambridge : Detailrijk ingetogen
Hybride purifi : Muzikaal, dynamisch
Groundsound : Muzikaal, detailrijk.
Nooit verwacht dat er zoveel verschil hoorbaar was.
Allemaal een aanrader.
De test heeft inderdaad geen specifieke data opgeleverd. Het was ook niet bedoeld om een wetenschappelijk verantwoorde blinde A-B test te doen. Gewoon eens luisteren of en wat voor verschillen en indrukken de verschillende versterkers ten gehore brengen.WrineX schreef: ↑ma 10 feb 2025, 2:07ik kan me echt niet voostellen dat de test zoveel specifieke data heeft op gebracht, de versterkers zijn gewisseld met 10-20 minuten interval (of meer) verschil in degelijke versterkers zijn minimaal vergeleken met speakers/ruimtes. iedereen kon ook zien welke versterker hun voorkeur had die aan het spelen was. iemand zei Ojah doe maar dat nummer van Queen want dat hadden we gespeeld (een half uur geleden). auditief geheugen is vrij slecht van mensen, heel slecht zelfs als het om details gaat.satefan schreef: ↑zo 09 feb 2025, 22:37Hier kan ik me wel in vinden. Allemaal goed te pruimen, maar ieder een eigen karakter.RonnyB schreef: ↑zo 09 feb 2025, 18:35Bij het versterker vergelijk was er volgens mij duidelijk verschil.
Allemaal een aanrader.
geen van deze versterkers is niet vlak. dus freq response is het niet het gaat dan om nog kleinere details, vervorming doet ook niet mee. gezien de speakers deze overtreffen x10. dus wat blijft er over ?
nee snap ik,, zijn hier voor ons lolsatefan schreef: ↑ma 10 feb 2025, 8:18De test heeft inderdaad geen specifieke data opgeleverd. Het was ook niet bedoeld om een wetenschappelijk verantwoorde blinde A-B test te doen. Gewoon eens luisteren of en wat voor verschillen en indrukken de verschillende versterkers ten gehore brengen.WrineX schreef: ↑ma 10 feb 2025, 2:07ik kan me echt niet voostellen dat de test zoveel specifieke data heeft op gebracht, de versterkers zijn gewisseld met 10-20 minuten interval (of meer) verschil in degelijke versterkers zijn minimaal vergeleken met speakers/ruimtes. iedereen kon ook zien welke versterker hun voorkeur had die aan het spelen was. iemand zei Ojah doe maar dat nummer van Queen want dat hadden we gespeeld (een half uur geleden). auditief geheugen is vrij slecht van mensen, heel slecht zelfs als het om details gaat.
geen van deze versterkers is niet vlak. dus freq response is het niet het gaat dan om nog kleinere details, vervorming doet ook niet mee. gezien de speakers deze overtreffen x10. dus wat blijft er over ?
Wat betekent "vol" bij de Nilai? En was deze niet muzikaal te noemen en niet dynamisch?RonnyB schreef: ↑zo 09 feb 2025, 18:35Bij het versterker vergelijk was er volgens mij duidelijk verschil.
Allemaal een aanrader.
Die speakers zijn wel weer gewijzigd sinds Zeewolde...
ik had de passieve versie nog niet eerder gehoord maar dat klonk verdomd goed en hoe je zoveel in zo een kleine behuizing hebt gekregen is mij een raadsel !! en ik weet niet wat het is maar een passieve versie die zo goed klinkt vind ik een ++ ik weet dat een dsp niet alles oplost etc (gebruik het zelf vaak) maar als het passief kan super !
Ja jullie (en ook veel anderen!) hadden er serieus werk van gemaakt, dat gordijn was een goede zet, volgende keer altijd weer welkom! Wat voor spul is dat eigenlijk? Misschien iets om als ZBA aan te schaffen voor luisterdagen?