ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Bericht door WrineX »

Ik had het idee om iets groots te maken en op tijd te beginnen. maar helaas... veel te veel werk (mijn baan zeg maar), telkens dacht ik volgende week als dit af is ga ik iets leuks maken, en toen was ik een weekje ziek. al met al. ik heb 6 dagen over :) dus dit is mijn idee, wellicht lukt het niet dan is dat jammer. volgende keer beter.

ik had een kosten plaatje in gedachten van +- 150-175 euro max , dus het worden een stel kleine monitoren met 2 woofertjes per kant en een eigen tweeter. (vrij grote tweeter, met een methode die ik nog niet eerder gebruikt heb) die hopelijk redelijk laag ingezet kan worden (1500Hz of lager , de speakers kunnen niet mega luid dus dat zou moeten lukken)

Woofertjes die ik ga gebruiken zijn 2 x TCP115 4 inch van Dayton in plaats van mijn vorige DS135 5 inch van Dayton. dus als het goed is worden ze vrij klein :) verwacht geen sub laag. reden is dat 2 x 4 inch meer oppervlakte heeft dan 1 x 5 :) en in dit geval ook nog eens goedkoper + ik kan dan iets toepassen wat met 1 woofertje niet zou kunnen.

Deel 1 , lang verhaal , lekker op 2 speed kijken. rest volgt hopelijk deze week.




Deel 2, tweeter 1 en 2.. tweeter 1 is niet wat ik in gedachten had :)



Deel 2-1 gewoon een extra video, met een liedje, skip hem gerust. Froukje - 23 Mei live. met matige opname... maar wat een mooi kort liedje moet ik zeggen !




HMm het ziet er niet al te best uit :( ik ben niet tevreden met wat ik gemaakt heb. hoe dan ook hier wel deel 3... en er is ook nog een deel 4... wellicht dat ik dan de handdoek in de ring gooi. of ik moet nog iets verzinnen... in 1 dag..

Deel 3, grotere tweeter. met de hoop dat spreiding zoals de oude solosounds zou zijn. slecht, maar wel vermakelijk.




En deel 4 , mogelijk laatste deel... ben nog steeds niet blij. en de tijd tikt :( grote kans dat ik gewoon een keer ga luisteren tijdens de ZBA dag :), wellicht wat opnames maak als mensen dat ok vinden. hoe dan ook deel 4 is een coaxial midrange. een idee wat ik al langer had en wellicht wel gaat werken in de toekomst. dit keer vond ik het matig... maar wel weer wat geleerd.

Deel 4 Coaxial planar driver




Deel 5 Oh dan toch nog een deel 5

wel kort omdat ik geen tijd had om te filmen... ik was al van het foutjes maken en dingen 3 keer doen.. dus ook nog met de camera klooien was iets te veel. hoe dan ook erg leuke dag weer !!! wat een mooie projecten waren er en dan heb ik nog niet eens alles bekeken of gehoord !



En het aller aller laatste deel , deel ^6 gelul over wat ik gemaakt had en wellicht liever anders zou kunnen, + 2 liedjes. Wende en Musica Nuda (niet dat dat boeiend is voor de mensen die het al gehoord hadden maarja)

Part 6 (laatste)


dan is het ten minste compleet :)


Groetjes Joppe
Laatst gewijzigd door WrineX op ma 10 feb 2025, 2:24, 9 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Bericht door TTS »

Zou leuk zijn, als je dat zou halen.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Bericht door WrineX »

Ja gaan het zien, meer dan je best kun je niet doen (volgende keer eerder beginnen dan is even heel druk met werk niet zo een probleem )
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Bericht door WrineX »

Deel 2, tweeter 1 en 2.. tweeter 1 is niet wat ik in gedachten had :)

Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Bericht door WrineX »

Deel 2-1 gewoon een extra video, met een liedje, skip hem gerust. Froukje - 23 Mei live. met matige opname... maar wat een mooi kort liedje moet ik zeggen ! gas dit nummer zeker draaien :) ondanks dat het niet voldoet aan de pling plong high end :) prachtig

Laatst gewijzigd door WrineX op ma 03 feb 2025, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Bericht door ds23man »

Ben benieuwd hoe snel je een copyright claim krijgt op dat liedje. Over het algemeen mag je op kijkbuis een max van 10 seconden verwachten.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Bericht door WrineX »

ds23man schreef: ma 03 feb 2025, 21:32
Ben benieuwd hoe snel je een copyright claim krijgt op dat liedje. Over het algemeen mag je op kijkbuis een max van 10 seconden verwachten.
dat betekend vaak geen inkomsten. (sterker nog, de claim is er al zodra je hem post) we hebben het toch over een paar euro ofzo dus :)
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Bericht door TTS »

Klinkt goed hoor.
En zo te zien heb je in elk geval wat om te laten horen. Ook al is het nog niet definitief wellicht.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Bericht door WrineX »

Dank je TTS, ben er nog niet :) in deze vorm neem ik niets mee :) wellicht de camera en een paar mics. wellicht binaural recordings maken van de sets die er staan als mensen dat oke vinden. ik denk dat dat ook best leuk is :) naja we gaan het zien !
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Bericht door Barry2001 »

Hoever ben je gekomen Joppe, kan ik een plaatsje voor je reserveren in een kamer?
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Bericht door WrineX »

Nog lang niet klaar maar doe toch maar een kamertje, mag klein zijn. graag zelfs. neem hoe dan ook iets kleins mee dus. vers van de pers probeersel :)

iets wat ik al een langere tijd wou proberen :) , vast een goed idee om dat dan mee te nemen haha
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Bericht door Barry2001 »

Heb je bij kamer 4 in gezet Joppe (westerwolder valt helaas af daar). Dit is een relatief kleine kamer, van de muziekschool hier. Akoestisch ook prettig!
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Bericht door WrineX »

Dank je Barry ! ik weet niet of het wat wordt dit keer. ik heb je een berichtje gestuurd.


post wel even de video van gister, anders zonde van het opnemen.

HMm het ziet er niet al te best uit :( ik ben niet tevreden met wat ik gemaakt heb. hoe dan ook hier wel deel 3... en er is ook nog een deel 4... wellicht dat ik dan de handdoek in de ring gooi. of ik moet nog iets verzinnen... in 1 dag..

Deel 3, grotere tweeter. met de hoop dat spreiding zoals de oude solosounds zou zijn. slecht, maar wel vermakelijk.



Groetjes Joppe
Laatst gewijzigd door WrineX op vr 07 feb 2025, 1:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Bericht door WrineX »

En deel 4 , mogelijk laatste deel... ben nog steeds niet blij. en de tijd tikt :( grote kans dat ik gewoon een keer ga luisteren tijdends de ZBA :), wellicht wat opnames maak als mensen dat ok vinden. hoe dan ook deel 4 is een coaxial midrange. een idee wat ik al langer had en wellicht wel gaat werken in de toekomst. dit keer vond ik het matig... maar wel weer wat geleerd.

Deel 4 Coaxial planar driver

Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Bericht door TTS »

Je kunt toch ook meenemen wat je hebt, als het geluid produceert. En dat laten horen met je verhaal hoe je dit hebt waargemaakt en wat je nog gaat doen. Dat is toch juist ook interessant. Het hoeft toch niet meteen top notch te wezen...? Dan is het maar een tussenstap product. Hey, we zijn toch allemaal in ontwikkeling.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Bericht door Walt »

Mee eens, het leertraject is belangrijker dan het geluid soms, en jij bent altijd heel innovatief bezig, mijn respect heb je!
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Bericht door WrineX »

Oh dan toch nog een deel 5

wel kort omdat ik geen tijd had om te filmen... ik was al van het foutjes maken en dingen 3 keer doen.. dus ook nog met de camera klooien was iets te veel. hoe dan ook erg leuke dag weer !!! wat een mooie projecten waren er en dan heb ik nog niet eens alles bekeken of gehoord !

Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Bericht door richard »

WrineX schreef: za 08 feb 2025, 2:06
Met wat fuckups hier en daar (een van mijn inslag moeren is dol en de inbus zit er in vast :( bijzonder poep)..
Is mij ook wel overkomen. Druk je ze er bij het indraaien van de boutjes los.
Sindsdien borg ik ze aan de achterzijde met een klein schroefje.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Bericht door WrineX »

richard schreef: zo 09 feb 2025, 12:49
Is mij ook wel overkomen. Druk je ze er bij het indraaien van de boutjes los.
Sindsdien borg ik ze aan de achterzijde met een klein schroefje.
ja exact dat :( en ik dacht precies het zelfde, nadat het gebeurde.... volgende keer wellicht iets groter gat en dan wat CA lijm er in en op de achterkant. weer wat geleerd!
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Bericht door Walt »

Twee componenten lijm werkt ook goed, wel opletten dat de schroefdraad schoon blijft.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Bericht door Henkjan »

btdt. sindsdien bijna nooit meer gebruikt.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Bericht door WrineX »

Henkjan schreef: zo 09 feb 2025, 18:59
btdt. sindsdien bijna nooit meer gebruikt.
twijfel ik ook aan, om ze nog te gebruiken :)
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Bericht door WrineX »

En het aller aller laatste deel , deel ^6 gelul over wat ik gemaakt had en wellicht liever anders zou willen, + 2 liedjes. Wende en Musica Nuda (niet dat dat boeiend is voor de mensen die het al gehoord hadden maarja)

Part 6 (laatste)


dan is het ten minste compleet :)
Gebruikersavatar
Bean
Berichten: 299
Lid geworden op: di 17 mei 2005, 19:55
Locatie: Gelderland

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Bericht door Bean »

Hoi Joppe,
Allereerst bedankt voor je demo afgelopen zaterdag. Ik vond je last minute creatie best lekker klinken. En dat voor een probeersel :goeie:
Wat ik me afvraag: kun je de bout met vrijdraaiende inslagmoer niet naar voren trekken zodat hij weer in het hout grijpt?
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Bericht door WrineX »

helaas niet ik heb het gepobeerd :( lijkt er op dat ik of de behuizing moet slopen of uit boren... als ik de woofer wil vervangen past hij toch niet dus dan is het hout de lul :) haha
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”