12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Er was overduidelijk verschil, voornamelijk doordat het bij mijn speakers nogal fout ging in het laag. Misschien door plaatsen/ruimte invloed maar ook filter technisch ging het niet helemaal goed.
Er moest bij mij meteen al 3db af in het laag want anders was het veel te veel. Daarbij waren er nogal wat nare pieken in het laag en was het totaal niet uniform in het de ruimte.
Dat ging bij Mark veel beter met zijn 2x18inch. Misschien zit het hem juist in de eenvoud van het filter.
Er moest bij mij meteen al 3db af in het laag want anders was het veel te veel. Daarbij waren er nogal wat nare pieken in het laag en was het totaal niet uniform in het de ruimte.
Dat ging bij Mark veel beter met zijn 2x18inch. Misschien zit het hem juist in de eenvoud van het filter.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Mooie foto's Aad! Heb ze meteen opgeslagenFR_Aad schreef: ↑zo 09 feb 2025, 10:53Ja was weer top!
Ik hoop dat Joppe zijn speaker niet weer in een hoek zet maar er verder mee gaat. Is nu al leuk/mooi.
Dre deed het weer he? Zo mooi weer.
De Audaxen waren super. Knallen met die dingen.
En nog een keer, die hoorntweeters van OHO zijn echt mooi gemaakt! Group buy!!!![]()
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Nee, kern van jouw probleem is het meten en dan vooral onder de verkeerde omstandigheden.hardbats schreef: ↑zo 09 feb 2025, 11:02Er was overduidelijk verschil, voornamelijk doordat het bij mijn speakers nogal fout ging in het laag. Misschien door plaatsen/ruimte invloed maar ook filter technisch ging het niet helemaal goed.
Er moest bij mij meteen al 3db af in het laag want anders was het veel te veel. Daarbij waren er nogal wat nare pieken in het laag en was het totaal niet uniform in het de ruimte.
Dat ging bij Mark veel beter met zijn 2x18inch. Misschien zit het hem juist in de eenvoud van het filter.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Het laag kan ik niet meten, dat heb ik op het gehoord afgesteld in mijn woonkamer en komt dus totaal niet overeen met de ruimte in Hengelo. Het probleem is dus niet het meten maar het niet kunnen meten.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Dat zeg ik toch? De volgende stap is om een meetsituatie te regelen waar dat wel betrouwbaar kan, anders kom je geen stap verder.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Als ik terug ben uit Amerika ga ik wel een keer bij mijn ouders in de tuin meten, dan heb ik ruimte genoeg.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
De 18" dienen momenteel slechts ter ontlasting van de fullrange met zeer hoog rendement. Het allerlaagste laag was ook niet zo aanwezig als dat je misschien zou verwachten gezien het formaat van de drivers.
Fullrange met voldoende ondersteuning en een eenvoudig seriefilter is redelijk foolproof. Dat kan je vernoemen naar jezelf en het "XO" gaan "voicen" maar ik zou het uiteindelijk ook liever gaan meten, in plaats van zo'n malle piek proberen weg te werken op goed geluk.
Fullrange met voldoende ondersteuning en een eenvoudig seriefilter is redelijk foolproof. Dat kan je vernoemen naar jezelf en het "XO" gaan "voicen" maar ik zou het uiteindelijk ook liever gaan meten, in plaats van zo'n malle piek proberen weg te werken op goed geluk.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Ik zou zeker even contact opnemen met Zsolt voor een recone. Die heeft vast wel AER gedaan en ik denk zomaar dat je dan voor niet teveel geld nog betere drivers hebt...
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Die is al met een setje van mij bezig, dat is zijn laatste post over idioot sterke magneten op Facebook met de witte korven.
In de huidige zitten conussen van mevr. Adler. Die zijn wel heel fijn. Binnenkort de whizzers maar even strijken, en dan de boel misschien op marktplaats. (Al dan niet met zsolt cones)
In de huidige zitten conussen van mevr. Adler. Die zijn wel heel fijn. Binnenkort de whizzers maar even strijken, en dan de boel misschien op marktplaats. (Al dan niet met zsolt cones)
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Hij had er een rolletje in zijn toestel, die verkopen ze niet zo veel meer tegenwoordig.
Zal Ilford zijn geweest
Die moeten ook een keertje op.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Of hij heeft de nieuwste Leica, die kunnen ook geen kleur.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Moet zeggen dat de luisterdag een goede is geweest gezien de posts en de foto's .
Ik kon zelf niet komen, helaas , moet ik dus constateren. De volgende hoop ik wel te kunnen bezoeken.
Ik kon zelf niet komen, helaas , moet ik dus constateren. De volgende hoop ik wel te kunnen bezoeken.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Ik hoop dat ik het goed zeg maar .
CAMBRIDGE EDGE CLASS A/B
PURIFI EIGENTAKT MET EEN BUIS INGANG Class D
NILAI class D
GROUNDSOUND class A/B
Van af waar ik zat waren er voor mij geen noemenswaardige verschillen .
Wellicht nuances maar dan moet je dat onder andere omstandigheden luisteren
Andere hadden het over de afbeelding maar ik zat al niet in het midden dus ik heb dat niet ervaren .
Wat voor mij een belangrijke constatering was is dat de Groundsound echt een prima versterker is .
Dan kan dat ook weer uit mijn hoofd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Verbaast me, rijtje genoemde versterkers zou toch aardige verschillen moeten opleveren...
Laatst gewijzigd door Leeuwarden op zo 09 feb 2025, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Wat de ene dacht te horen was bij de andere persoon Vice versa .
Dat zegt meestal wel genoeg ,moet er wel bij zeggen dat de volumes niet gelijkgesteld waren .
Dat zegt meestal wel genoeg ,moet er wel bij zeggen dat de volumes niet gelijkgesteld waren .
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Hoe was de versie met de buizen?
Tevens lees ik weinig over de monitor van Henkjan........
Die vond ik toch zeker het vernoemen waard!
Echt weer een prima dag gehad!
Al hadden we aan het einde van de middag bijna vorst binnen.
Tevens lees ik weinig over de monitor van Henkjan........
Die vond ik toch zeker het vernoemen waard!
Echt weer een prima dag gehad!
Al hadden we aan het einde van de middag bijna vorst binnen.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Ik moet Oho eens even 1000 vraagjes stellen over zijn 3d print werk !! daar kan ik nog heel heel veel van leren !
FR_Aad bedankt voor het mee liften en prachtige foto's ! ik hou wel van zwart/wit. ik zal vast nog wel even met de speakers klooien op zoek naar een vervangend woofertje
FR_Aad bedankt voor het mee liften en prachtige foto's ! ik hou wel van zwart/wit. ik zal vast nog wel even met de speakers klooien op zoek naar een vervangend woofertje
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Bij het versterker vergelijk was er volgens mij duidelijk verschil.
Nilai : Vol en groot geluidsbeeld
Cambridge : Detailrijk ingetogen
Hybride purifi : Muzikaal, dynamisch
Groundsound : Muzikaal, detailrijk.
Nooit verwacht dat er zoveel verschil hoorbaar was.
Allemaal een aanrader.
Nilai : Vol en groot geluidsbeeld
Cambridge : Detailrijk ingetogen
Hybride purifi : Muzikaal, dynamisch
Groundsound : Muzikaal, detailrijk.
Nooit verwacht dat er zoveel verschil hoorbaar was.
Allemaal een aanrader.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
De discussie over het 3D printen is hiernaartoe verhuisd.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Hier kan ik me wel in vinden. Allemaal goed te pruimen, maar ieder een eigen karakter.RonnyB schreef: ↑zo 09 feb 2025, 18:35Bij het versterker vergelijk was er volgens mij duidelijk verschil.
Nilai : Vol en groot geluidsbeeld
Cambridge : Detailrijk ingetogen
Hybride purifi : Muzikaal, dynamisch
Groundsound : Muzikaal, detailrijk.
Nooit verwacht dat er zoveel verschil hoorbaar was.
Allemaal een aanrader.
