Purifi - Welke driver?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Purifi - Welke driver?
Ja, dat viel mij ook al op. Kennelijk gaat er met deze surround constructie de nodige demping verloren. Moet je echt laag filteren. Wat Stefan met zijn "tonnetjes" ook gedaan heeft.
De eerste zin komt van mijn maat uit Borne, dus het is gewoon nationaal toepasbaar hoor.
-
wouter
- Ook commercieel actief
Ik vind het erg toepasbaar als klanten hun geld -t.b.v. speakerkasten voor (staande)bas- bij mij uitgeven
Doet de Lelystadse economie dan zeker goed, haha
De Purifi Tweeter begint langzaam het levenslicht te zien. De eerste batches voor de 'early registrants' worden verstuurd. Hopelijk binnenkort hier ook 2 exemplaren op de mat. Dan eens nadenken wat er mee te maken. Eerste gedachte is een d'appolito configuratie met de 6.5" Purifi woofers die hier nog liggen. 4 PR's er bij in een nette vloerstaander oid. Passief natuurlijk
.
Groet,
Satefan
Groet,
Satefan
- Leeuwarden
700.... Wordt steeds gekker. Ik weet dat ze goed meten !! Maar het is net als bij de meeste high end wat dan ook , dat het niet in. Verhouding duur is. Ik kan ook voor 250 euro hele goedkope woofers kopen en dan win ik met vervorming cijfers.
als je een kleine monitor maakt wordt dat natuurlijk wel een probleem haha
Ja, maar je wil toch niet op je sterfbed liggen en denken "had ik die Purifi tweeter nou toch maar geprobeerd"...
Kun je altijd nog zo'n audiopfoele Purifi kaars branden van de foto. Zouden ze moeten kosten?
De 104mm die als eerste uitkomt is op een infinite baffle geoptimaliseerd, dus al een testcabinet gemaakt die qua vorm de bovenste helft van mijn loodzware speakers heeft.
Dit voor afstraalgedrag. Kortom leuk wat werk.
Dit zou het afstraalgedrag zijn van dxt volgens Heissmann:
Niet bepaald beter of gelijk denk ik

-
ds23man
- Ook commercieel actief
Tsja, het is hoe je de schaalverdeling pakt en andere truukjes zoals smoothing toepast.
haha precies dat... ach stapjes van 30 dB zo meet ik ook altijd hardstikke vlak. purify lijkt hoe dan ook wel vlakker. maar zelfde meting zou het meteen duidelijk maken
Je kunt ze zeker niet op elkaar leggen. Je kunt wel de basis vorm van afstraakgedrag zien, en die verandert niet echt door "truukjes".WrineX schreef: ↑zo 09 feb 2025, 1:20haha precies dat... ach stapjes van 30 dB zo meet ik ook altijd hardstikke vlak. purify lijkt hoe dan ook wel vlakker. maar zelfde meting zou het meteen duidelijk makenzijn in ieder geval niet te vergelijken 1 op 1 en de rest van de settings smoothing of gated ? anechoic ? wie zal het zeggen wat was de baffle ? IEC baffle ? of iets anders etc, of klippel ?
We zullen zien, tot nog toe is wat purifi publiceert en wat in het veld geconstateerd wordt niet erg afwijkend, in tegendeel.
Tja, het zijn dan wel een Kapitein Haddock imitaties op die foto, maar wat er mis is met de schaal van beide plotjes ontgaat mij even? Tel kwijt? bril stuk?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Trek die meting van de DXT in de breedte maar eens uit, dan zal je zien dat ie er dan veel beter uitziet. Dit soort grafiekjes zijn net zo verneukeratief zijn als BD plotjes.
Volgens mij wordt de schaal dan niet beter maar blijft die hetzelfde