12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door dre »

Ticktets voor ruimte 3 zijn bij Leo te bestellen.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door pappaleo »

De opbrengst van de paaskuikens doneer ik aan het KWF.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Barry2001 »

:goeie:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Shadow »

pappaleo schreef: za 01 feb 2025, 19:49
De opbrengst van de paaskuikens doneer ik aan het KWF.
:goeie: :goeie: :goeie:
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door WrineX »

satefan schreef: za 01 feb 2025, 16:09
Mijn speakers zijn maar klein en hebben geen hoog rendement, dus bij voorkeur niet in een grote balzaal svp ;-)
de speakers die je eerst had of heb je iets nieuws ? je vorige setje :) kon toch een vrij grote ruimte vullen geloof ik haha !, klonk heel indrukwekkend trouwens !
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door WrineX »

pappaleo schreef: za 01 feb 2025, 19:49
De opbrengst van de paaskuikens doneer ik aan het KWF.
Woei ! toch eens denken of ik een extra setje speakers nodig heb !! mooi idee !
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door satefan »

WrineX schreef: za 01 feb 2025, 21:54
satefan schreef: za 01 feb 2025, 16:09
Mijn speakers zijn maar klein en hebben geen hoog rendement, dus bij voorkeur niet in een grote balzaal svp ;-)
de speakers die je eerst had of heb je iets nieuws ? je vorige setje :) kon toch een vrij grote ruimte vullen geloof ik haha !, klonk heel indrukwekkend trouwens !
Dezelfde! Weinig tot geen tijd gehad voor audio de afgelopen maanden.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door WrineX »

ok naja balzaal is wellicht te veel, laatste demo in Hengelo.. leek me toch meer dan genoeg voor de ruimte :) werd de ruimte uit gepompt wat betreft laag. kan de ruimte zijn want die had ... veel laag. erg veel laag
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door satefan »

WrineX schreef: za 01 feb 2025, 23:39
ok naja balzaal is wellicht te veel, laatste demo in Hengelo
Ik heb deze set nog niet laten horen in Hengelo. Wel in Zeewolde. Passieve 2-weg op basis van Bliesma tweeter en Purifi 5.25" & 2 PR's: viewtopic.php?p=2100032#p2100032
Gebruikersavatar
RonnyB
Berichten: 228
Lid geworden op: za 03 feb 2024, 20:06

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door RonnyB »

IMG_0785.jpeg
IMG_0785.jpeg (55.54 KiB) 542 keer bekeken
Neem zaterdag een hand vol buigmallen mee.
1 euro per stuk, opbrengst gaat naar het forum.

Verder neem ik lege printen mee voor gebalanceerde VV, super reg, buizen pre voor class d, hybride mm enz.
En voor verkoop Velleman pcsgu250 scoop, dso203(dsoquad) en 10l ultrasoon bad.

Op is op en weg is pech.
Laatst gewijzigd door RonnyB op ma 03 feb 2025, 12:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door WrineX »

satefan schreef: zo 02 feb 2025, 9:16
WrineX schreef: za 01 feb 2025, 23:39
ok naja balzaal is wellicht te veel, laatste demo in Hengelo
Ik heb deze set nog niet laten horen in Hengelo. Wel in Zeewolde. Passieve 2-weg op basis van Bliesma tweeter en Purifi 5.25" & 2 PR's: viewtopic.php?p=2100032#p2100032
Oooh , vandaar ! ik had de actieve nog in mijn hoofd , ben benieuwd naar de passieve variant !
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Barry2001 »

RonnyB schreef: zo 02 feb 2025, 14:27
IMG_0785.jpeg

Neem zaterdag een hand vol buigmallen mee.
1 euro per stuk, opbrengst gaat naar het forum.

Verder neem ik lege printen mee voor gelanceerde VV, super reg, buizen pre voor class d, hybride mm enz.
En voor verkoop Velleman pcsgu250 scoop, dso203(dsoquad) en 10l ultrasoon bad.

Op is op en weg is pech.
:goedzo:
Gebruikersavatar
Kingpin
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 11 aug 2019, 15:37

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Kingpin »

Tijdje weggeweest (nee niet vastgezeten voor de lolbroeken :roll: ) maar a.s. zaterdag kom ik zeker langs.
Voor diegene die nog verlegen zit om een verdeelblok, ik kan 'voor het oog' een mooie zelfbouw meenemen als daar behoefte aan is.
Een verdeelblok, alles in ster, dc blokker en filtering die de dynamiek van zelfs zware versterkers niet aantast, met een leuk uitleesscherm erbij.
Bijlagen
DSC_0553.jpg
DSC_0671_zpsu1ehwpkf.jpg
assembly17_zpsf6atv6lh.jpg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Barry2001 »

Ja lijkt me wel een mooie toevoeging voor de luisterdag Eric, misschien dat je er wat uitleg bij kunt doen vwb mogelijkheden?
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door hardbats »

Dat is een knap verdeelblok!
Mag van mij in kamer 1 komen te staan hoor :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kingpin
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 11 aug 2019, 15:37

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Kingpin »

Barry2001 schreef: di 04 feb 2025, 14:48
Ja lijkt me wel een mooie toevoeging voor de luisterdag Eric, misschien dat je er wat uitleg bij kunt doen vwb mogelijkheden?
Ik zal 'm wel meenemen.
Geen rocketscience maar wel degelijk gebouwd.
Alle kabels in ster, DC blokker tot 4kW proof en een ingangsfiltering net buiten het hoorbare gebied.
Een overbelasting beveiliging erin en een front waar je de Voltage, Ampere, Vermogen, Frequentie en DC offset kunt bekijken in realtime of tot een max van 14 dagen.
Heb 'm al een tijd, zal 'm deze week weer aanslingeren want in mijn meubel past hij niet meer.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door dre »

Leuk! :goedzo:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door hardbats »

Kingpin schreef: di 04 feb 2025, 15:39
Barry2001 schreef: di 04 feb 2025, 14:48
Ja lijkt me wel een mooie toevoeging voor de luisterdag Eric, misschien dat je er wat uitleg bij kunt doen vwb mogelijkheden?
Ik zal 'm wel meenemen.
Geen rocketscience maar wel degelijk gebouwd.
Alle kabels in ster, DC blokker tot 4kW proof en een ingangsfiltering net buiten het hoorbare gebied.
Een overbelasting beveiliging erin en een front waar je de Voltage, Ampere, Vermogen, Frequentie en DC offset kunt bekijken in realtime of tot een max van 14 dagen.
Heb 'm al een tijd, zal 'm deze week weer aanslingeren want in mijn meubel past hij niet meer.
Zoiets wil ik ook nog wel is gaan maken, zal zaterdag de kunst even bij je afkijken :lol:
Pon-e
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 18 feb 2024, 19:50

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Pon-e »

satefan schreef: wo 13 nov 2024, 12:55
Leuk! Ik ben van de partij, en indien er behoefte is kan ik weer metingen verzorgen.
Ik ben nieuw op het forum, en ben bezig met mijn eerste zelfbouw speaker, zie ook viewtopic.php?t=32674

Als al even per pm besproken, ik kom graag naar de luisterdag en neem mijn eerste zelfbouw speakers mee om te laten meten.
Ben verder heel benieuwd naar de diverse speakers en versterkers!
En leuk om weer even terug te zijn in het mooie Twente!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Barry2001 »

Welkom!
Wil je ook een demo geven met deze speakers?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Barry2001 »

Vanmorgen nog even bij het wijkcentrum geweest, zijn er klaar voor. Helpers zijn paraat, ik ben er klaar voor, let's go !!!
Badge.JPG
De planning laat ik eerst zoals 'ie nu is. Er staan geen tijden bij, denk dat jullie onderling dit wel kunnen uitmaken. Ben je ook wat variabel in tijd, als een demo wat korter/langer duurt.

Het is denk ik wel handig een tijd te hangen aan de presentatie van timbert, ‘Deftige meetopstelling voor luidsprekerparameters’, zodat mensen die dit willen volgen erbij kunnen zijn. Heb je zelf een voorkeur voor een tijd Jurgen? Doen we de luidspreker metingen van satefan eromheen in kamer 6.

Ben ik niemand vergeten, heeft iedere aanmelder een plaatsje gekregen?
Gebruikersavatar
firsttimer
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:37

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door firsttimer »

Het lijkt mij leuk om ook eens te komen kijken en luisteren wat jullie allemaal bouwen dus ik ben van plan om er bij te zijn in Hengelo!
Pon-e
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 18 feb 2024, 19:50

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Pon-e »

Barry2001 schreef: wo 05 feb 2025, 10:17
Welkom!
Wil je ook een demo geven met deze speakers?
De speakers zijn nog niet afgesteld, de basreflex niet, maar ook de DSP nog niet. Dus ze zijn nu zeker niet luistergereed. Zie ook even het draadje viewtopic.php?t=32674 . Hopelijk gaat dat uiteindelijk wel lukken, daarom fijn dat een eerste echte meting gedaan kan worden en hoe dat precies moet enzo, want dat is best lastig voor een beginner zoals ik. En wellicht ook ter lering en vermaak van anderen? Kan de laptop meenemen voor instellen van de filters van de DSP adhv de metingen, maar dat kost wel een beetje tijd en was eigenlijk niet de bedoeling. En gaan zagen in de basreflex ook beter maar niet doen…
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door beijert »

Ik kan een Denon PMA 2000AE meenemen.
Voor mijn eigen versterking, maar hij kan wel even blijven staan natuurlijk.
Laatst gewijzigd door beijert op wo 05 feb 2025, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2438
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door timpert »

pappaleo schreef: za 01 feb 2025, 19:49
De opbrengst van de paaskuikens doneer ik aan het KWF.
Veiling per opbod organiseren?
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”