Nou gaaf dat je ze mee wilt nemen, en ook welkom natuurlijk Brian. Hopelijk zien we je vaker op dit forum. Je inzending staat genoteerd, zal er een mooie kamer voor zoeken.OHO schreef: ↑zo 26 jan 2025, 12:36Hey Allemaal,
Dit is mijn eerste post op het forum, na een tijdje anoniem meegelezen te hebben is dit een goed excuus om eindelijk is een account aan te maken. Ik heb afgelopen jaar mijn eerste setje 2 weg speakers gebouwd maar moet nog een laatste hand aan worden gelegd, moeilijk om ze weer te ontkoppelen nadat je aan het luisteren bent geslagen… Weer een goed excuus om deze af te maken en mee te nemen naar de luisterdag als daar nog plek voor is.
Ik neem dan ook een Elekit TU-8600 (met geüpgrade Ludahl transformatoren) mee en een wiim streamer.
Tot dan!
Groet,
Brian
12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Nee daar is niet in voorzien, het is ook in eerste plaats een luisterdag. Je idee is op zich niet verkeerd hoor, maar naast het feit dat het vooral luisteren (/meten) is vindt de luisterdag plaats in een wijkcentrum, waar geen echte technische werkplekken aanwezig zijn. Denk dat je zoiets beter los van de luisterdag kunt organiseren op een locatie die daar ook voor geschikt is, een praktijk lokaal van een technische opleiding oid.TTS schreef: ↑zo 26 jan 2025, 16:25Is er eigenlijk een knutselhoek gerealiseerd? Een plek waar je aan je project kunt solderen, wellicht onder begeleiding van meer ervaren leden?
Lijkt me een mooie gelegenheid om de beginner op sleeptouw te nemen en te enthousiasmeren. ( Of van koudwatervrees te bevrijden ).
Wellicht ooit i.c.m. een groupbuy van het een of ander. Phono-pre, gainclone.. Niet te moeilijk. Scheidingsfilter.
Of zijn we allemaal al op topnivo?
Kan een mooie uitwisseling van kennis betekenen en een mooi contact onderling wat de coherentie bevorderd.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Tsja, ik kijk dan met een schuin oog naar het Frickelfest
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Speakers, soldeerbouten en bier… heaven!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Is een ander soort/type evement.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Dank voor het warme welkom. Tot snel!
Scherp! Klopt ja.. eerst maar is deze afmaken. Wie weet volgend jaar
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Voor de demo van mijn Elektrostaten neem ik zelf een CD speler met een losse DAC met regelbare output en een (eind)versterker mee, inclusief wat bekabeling. Maar er is natuurlijk volop de gelegenheid om wat te wisselen in de set-up, wanneer iemand zijn zelfbouw versterker of DAC, of een andere schakel in de audioketen wil laten horen. De Elektrostaten zijn al prima aan te sturen met een 50 Watt versterker (maar meer mag ook natuurlijk). Neem vooral wat mooie CD's mee!
Tot de 8e februari
Met vriendelijke groet,
Wim Ipenburg
Tot de 8e februari
Met vriendelijke groet,
Wim Ipenburg
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Vet, kijk er naar uit
zijn er verder eisen aan de eindversterker, moet íe een lage impedantie aan kunnen of valt dat mee?
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Leuk om de Nilais er wellicht even aan te hangen. Die hebben geen moeite met eventuele lage impedanties.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Iemand heel toevallig een plaatsje vrij in de auto zaterdag de 8e ? ik weet nog niet of ik iets mee neem of dat het niet gaat lukken
(ik laat dat wel iets eerder weten aan de organisatie natuurlijk) maar ik heb ook een griepje gepakt en te druk met werk
loopt mijn idee een beetje in de soep. als ik niks mee kan nemen kan ik eens fatsoenlijk al het andere beluisteren !!! (ook leuk)
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Kijk maar of je het redt Joppe. Denk aub wel aan de gezondheid.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Van een lage impedantie is voornamelijk sprake in het hoog. Maar zelfs mijn Dynaco buizenversterker van 2x30Watt zet al een behoorlijke soundstage neer i.c.m. de ESL en loopt met gemak door tot zo'n 16 kHz (-3dB) dus de aansturing is volgens mij goed te doen met een betrekkelijk eenvoudige versterker.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Kan dan zeker interessant zijn voor wie ook eens een ESL wil bouwen, om een versterker te proberen. Wie wil?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Aankomend weekend zet ik iets van een programma in elkaar, zijn er nog mensen die iets ter demonstratie hebben en dit nog niet gemeld hebben? Dan neem ik die mee.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Ik kan alleen in de ochtend komen helaas.Kappa7 schreef: ↑do 14 nov 2024, 7:57Leuk ik ben benieuwd.timpert schreef: ↑wo 13 nov 2024, 12:57Ik ga erbij zijn. Ik overweeg om een demo en presentatie te geven van de 'Deftige meetopstelling voor luidsprekerparameters'. Het is best een pakket met zooi dat ik daarvoor mee moet nemen, maar als er belangstelling voor is dan doe ik het.![]()
Vind het zeer imposant waar je mee bezig bent en wil het graag mee maken.
Ik kom dus ook.
Neem ook de pure dsd dac mee.
Zal om ongeveer 12:30 vertrekken.
Heeft het voor die paar uur zin om de Pure DSD Dac mee te nemen?
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Wil ook graag aanwezig zijn. Heb helaas nog geen bouwsels, wel hard bezig voor een volgende keer...
groet,
Aat
groet,
Aat
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Kappa7 schreef: ↑wo 29 jan 2025, 21:54Ik kan alleen in de ochtend komen helaas.Kappa7 schreef: ↑do 14 nov 2024, 7:57Leuk ik ben benieuwd.timpert schreef: ↑wo 13 nov 2024, 12:57Ik ga erbij zijn. Ik overweeg om een demo en presentatie te geven van de 'Deftige meetopstelling voor luidsprekerparameters'. Het is best een pakket met zooi dat ik daarvoor mee moet nemen, maar als er belangstelling voor is dan doe ik het.![]()
Vind het zeer imposant waar je mee bezig bent en wil het graag mee maken.
Ik kom dus ook.
Neem ook de pure dsd dac mee.![]()
Zal om ongeveer 12:30 vertrekken.
Heeft het voor die paar uur zin om de Pure DSD Dac mee te nemen?
Was er specifiek belangstelling voor? Anders heeft het idd voor die paar uur geen zin.
Ook welkom natuurlijk Aat!
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Hey Barry, ik kom volgende week samen met Rein(rivm) en Rudy. Ik heb vandaag nog een project gestart en hoop deze nog klaar te hebben voor volgende week. Wellicht zijn (niet forum lid) Bauke en Wigbert ook weer van de party.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Welkom Gerjan! Rein komt met de mini Calpamos speakers als ik het wel heb, jullie staan dan in elk geval bij elkaar. Tot volgende week 
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Mijn speakers zijn maar klein en hebben geen hoog rendement, dus bij voorkeur niet in een grote balzaal svp 
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Dac en hoofdtelefoon zijn klaar voor de grote dag
