Twenty Fives + ? = Magi

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Maxmax
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 08 dec 2024, 13:36

Twenty Fives + ? = Magi

Bericht door Maxmax »

Ik heb Tony Gees Twenty Fives staan en heb ze met verschillende versterkers laten spelen, van klass A tot D. Van vintage tot laatste technologie. Ik ben benieuwd wie de meest magische mix heeft gevonden en de Twenty Fives heeft layen zingen. Ik hoor graag jullie versterker-suggesties.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Twenty Fives + ? = Magi

Bericht door Shadow »

CA versterker al gebouwd?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Twenty Fives + ? = Magi

Bericht door Pjotr »

'Tis maar wat je onder "zingen" verstaat. Dat is toch met die Monacor papieren conus tweeter?
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Twenty Fives + ? = Magi

Bericht door meanman64 »

Waren er ook diy versterkers bij betrokken ?
Maxmax
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 08 dec 2024, 13:36

Re: Twenty Fives + ? = Magi

Bericht door Maxmax »

Shadow schreef: zo 08 dec 2024, 13:43
CA versterker al gebouwd?
Nee. Wel de Hypex Nilai geprobeerd. Is oorspronkelijk een kit.
Maxmax
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 08 dec 2024, 13:36

Re: Twenty Fives + ? = Magi

Bericht door Maxmax »

meanman64 schreef: zo 08 dec 2024, 15:19
Waren er ook diy versterkers bij betrokken ?
Niet echt. Ja de Hypex Nilai, maar dat is meer lego dat echt kit.
Maxmax
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 08 dec 2024, 13:36

Re: Twenty Fives + ? = Magi

Bericht door Maxmax »

Pjotr schreef: zo 08 dec 2024, 14:38
'Tis maar wat je onder "zingen" verstaat. Dat is toch met die Monacor papieren conus tweeter?
Ja, klopt!
Maxmax
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 08 dec 2024, 13:36

Re: Twenty Fives + ? = Magi

Bericht door Maxmax »

Pjotr schreef: zo 08 dec 2024, 14:38
'Tis maar wat je onder "zingen" verstaat. Dat is toch met die Monacor papieren conus tweeter?
Met mijn Audiomat Prelude Reference zongen ze wel. Maar mijn energierekening ook :p
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Twenty Fives + ? = Magi

Bericht door meanman64 »

Ik weet in het verleden op een zelfbouwdag in Breda waren ze te horen op een tube amp .
Dit ging bijzonder goed samen . Waar er ook verschillende over eens waren dat het goed klonk was toen er een Naksa 80 solid state werd aangehangen .
Maar je het uw match toch al met de Audiomat ?
Maxmax
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 08 dec 2024, 13:36

Re: Twenty Fives + ? = Magi

Bericht door Maxmax »

Mwahh match, iig beste klik tot nu toe idd, maar te warm en naar mijn smaak te weinig detail. Misschien dan toch een solid state. Dank voor de Naksa tip.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Twenty Fives + ? = Magi

Bericht door Leeuwarden »

Ik schat in dat je wens om speakers te laten "zingen" eerder vervuld wordt als je die Audiomat voorziet van wat hoger niveau speakers.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Twenty Fives + ? = Magi

Bericht door Pjotr »

Die speaker heeft niet zo veel resolutie en er komt gewoon niet heel veel detail uit. Aan een versterker als een Nilai zal dat niet liggen b.v. Zal dus een versterker moeten zijn die dat gebrek maskeert en dat zal niet mee gaan vallen.
Plaats reactie