Leuk Chris! Gaat vast mooi worden
Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
-
wouter
- Ook commercieel actief
Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl
Toffe review Chris, het gunnen lees ik er ook wel doorheen.
Toevallig heb ik een LS60 ontwerp uitgevogeld waarbij o.a. Kartesian en FaitalPRO kanshebbers werden. En platte GBS woofers van Peerless, 8" tegenover elkaar. Wellicht is dat actief helemaal gaaf...
Met 3d print ontwerpen a la Mission ZX achtige ringen om de coax. Wellicht leuk om eens over van gedachten te wisselen.
Toevallig heb ik een LS60 ontwerp uitgevogeld waarbij o.a. Kartesian en FaitalPRO kanshebbers werden. En platte GBS woofers van Peerless, 8" tegenover elkaar. Wellicht is dat actief helemaal gaaf...
Met 3d print ontwerpen a la Mission ZX achtige ringen om de coax. Wellicht leuk om eens over van gedachten te wisselen.
Ja, het blijft echt een wereld van verschil maken zodra je een woofer zelf meeneemt in de eindtrap feedback lus, mijn eerste experimenten halverwege de jaren tachtig met een setje AD12100/MFB woofers van Radio Lenssen hebben mij ook voorgoed verpest.
Ze zijn met een beetje knutselwerk best goed zelf in elkaar te zetten hoor
Uiteindelijk gaat het om kunnen genieten van muziek. Wat wij hier doen is m.i. het gevolg van leren luisteren. Dat is een traject. Zo heb ik op de Kleine Berg in Eindhoven lang geleden eens aan de lokale handelaar verzocht of ik niet eens mocht ervaren wat dan 'ruimtelijke weergave' is. Hij had daar immers een luisterruimte met top spul. Mocht niet, kennelijk voldeed ik niet aan het profiel van de klant die hij voor dat spul wenste. Vanaf dat moment was het voor mij zoeken naar wat o.a. dat begrip inhield langs andere wegen. Ik heb mijn Translator Impact 4 destijds elders in de stad aangeschaft, uiteraard. En dat was meteen het laatste paar nieuwe speakers dat ik kocht. En zo is de hobby ontstaan. En daarom zijn luisterdagen ook zo interessant. Ik was overigens destijds van een Synthese ( volgens mij ) onder de indruk. https://www.wauw.be/nl/synthese-2-speakers.html
Inmiddels heb ik ervaren dat kleine 2-wegjes ( Paaskuiken o.a. ) in mijn niet al te grote luisterruimte prima voldoen en beter (juist) te plaatsen zijn. En die plaatsing is belangrijk en dus m.i. het formaat speakers gerelateerd aan de luisterruimte. Maar goed, La Petite is wat er nu staat en die zijn ook niet heel klein
Ik zou de Grown/Up eens beluisteren als ik jou was...
Vorig jaar mijn keuken kastjes na dik 25 jaar vervangen door nieuw spul. Een van de mankementen op deze leeftijd is dat de kunststof folie langs de randen begon los te laten en omdat ik tijdens het demonteren dacht wow die zijn best zwaar toch maar eens gekeken wat eronder zat.
Het is dus MDF van een kwaliteit zoals die vroeger normaal was, keihard en zeker 2 keer zwaarder dan het geperste karton wat je tegenwoordig in de bouwmarkt vindt. Omdat ik een hekel heb aan het weggooien van nog bruikbare bouwmaterialen alle deurtjes ontdaan van de greepjes, stootnoppies en folie, onder de zaag gelegd en voila, het circulaire houtpakket voor mijn KellerKeukens Grown/Up is daar
Haha, nice
Is een mfb subwoofer als stand niet een mogelijkheid? Dan tover je iedere compacte monitor speaker om tot volwaardig systeem.
Is een mfb subwoofer als stand niet een mogelijkheid? Dan tover je iedere compacte monitor speaker om tot volwaardig systeem.
Kandidaat voor de circulariteit-innovatieprijs!
Is het wel vaker dat hergebruik van oude materialen tot betere resultaten leidt dan gebruik van nieuwe grondstoffen.
Is het wel vaker dat hergebruik van oude materialen tot betere resultaten leidt dan gebruik van nieuwe grondstoffen.
Dat is zeker een optie maar ik moet van mijzelf eerst hier mee verder :
Of deze beter gaan klinken dan de standaard grown/ups ben ik wel benieuwd naar want ze zijn reeds zonder drivers loeizwaar. Het voelt in ieder geval erg goed om iets met mijn oude keukendeurtjes te doen. Blijven ze toch nog een beetje in de familie
Omdat niet iedereen gecharmeerd is van mijn standaard warnex afwerking vorig jaar via een klant in contact gekomen met Joep Slooten die zei wel mooie kastjes te kunnen maken voor mijn Grown/Ups. Inmiddels is dit het tweede setje wat hij voor mij gemaakt heeft:
Net als de vorige keer wederom uit berkenmultiplex vervaardigd en vervolgens voorzien van een geboekmatchte fineerlaag.
Getrapte gaten voor de drivers
In de olie gezet
Ander werk van hem betreft een huiskamer uitvoering van deze zuilen, niet zichtbaar maar wel hoorbaar zijn de twee 10" woofers aan de achterzijde van de box. Achter de spleet zit een compressiedriver met een waveguide.
Zijn luisteropstelling
Net als de vorige keer wederom uit berkenmultiplex vervaardigd en vervolgens voorzien van een geboekmatchte fineerlaag.
Getrapte gaten voor de drivers
In de olie gezet
Ander werk van hem betreft een huiskamer uitvoering van deze zuilen, niet zichtbaar maar wel hoorbaar zijn de twee 10" woofers aan de achterzijde van de box. Achter de spleet zit een compressiedriver met een waveguide.
Zijn luisteropstelling
Dat is ook toevallig ik kwam zijn creaties tegen op marktplaats .
Ik vond ze zo mooi gemaakt dat ik hem complimenteerde via een berichtje op mp .
Waarop hij aanbood dat ik een keer kwam luisteren ,dus dat ga ik zeker een doen ,er staat ook een recensie op Alpha Audio .
Van zijn uitvoering van de KS luidsprekers .
Ik vond ze zo mooi gemaakt dat ik hem complimenteerde via een berichtje op mp .
Waarop hij aanbood dat ik een keer kwam luisteren ,dus dat ga ik zeker een doen ,er staat ook een recensie op Alpha Audio .
Van zijn uitvoering van de KS luidsprekers .
Ik had ze ook al gezien, is een Rotterdammer begreep ik, ben benoeuwd hoe dat klinkt.
Net iets anders als een Hagenees, denk ik zo...
groet,
Aat
groet,
Aat
Duh, er is maar 1 plat Rotterdams en dat is plat Rotterdams. Rotterdam is eigenlijk geen stad te noemen maar een verzameling aan elkaar gegroeide dorpjes.
Toch echt wel heel anders dan Haagse Harrie!
Toch echt wel heel anders dan Haagse Harrie!