Buiten audio
Moderator: Beheerdersteam
Buiten audio
Hoi allamaal.
Heel lang geleden ben ik hier actieve (lezer) geweest. Heb ooit eens zelf wat speakers gemaakt. Geen grootse zaken. Wel tof.
Nu ben ik thuis mijn terras aan het verbouwen - en wil ik wel graag geluid aldaar. Terras is zo’n 20x10m groot. In de ene hoek een buitensalon, diagonaal de andere hoek de eettafel en in het midden ergens het zwembad.
Optie 1:
Ik leg wat kabeltjes klaar. Zet ergens op een beschutte plaats een versterkertje (niks te fancy, waarschijnlijk zo een TP3018 of hoe heten die dingetjes). Dan maak ik speakers mbv een Seas buitenluidspreker.
Bijvoorbeeld: https://www.reichelt.de/einbaulautsprec ... 04632.html
Als bron staat er een raspberry pi die ik kan bedienne via gsm. Ik heb m’n hele huis vol Logitech Squeezeboxen staan, tegenwoordig Lyrion Media Server denk ik.
Voordeel: druk op de knop en ik heb muziek.
Nadeel: audiokwaliteit beperkt.
Optie 2:
Ik trek het me allemaal niet aan en koop me draagbare bluetooth dingen (UltimateEars) kost me mogelijks het 3 voud (?). Wel dancy en hip en bezoek kan makkelijk via bluetooth overnemen en zelf iets laten horen. Belangrijk voor als je kinderen tieners zijn.
Hoewel met bovenstaande (squeezebox) ik een plugin heb dat je kan AirPlay doen (apple only) naar elk van m’n squeezeboxen.
Nadeel: je moet die dingen buiten zetten, opladen en als je klaar bent weer opruimen (en binnen een plaatje voor hebben).
Voordeel: erg “””goede””” geluidskwaliteit. Voor het niet geoefende oor althans. Heel erg digitaal opgepimpt denk ik.
Wat zouden jullie doen?
Heel lang geleden ben ik hier actieve (lezer) geweest. Heb ooit eens zelf wat speakers gemaakt. Geen grootse zaken. Wel tof.
Nu ben ik thuis mijn terras aan het verbouwen - en wil ik wel graag geluid aldaar. Terras is zo’n 20x10m groot. In de ene hoek een buitensalon, diagonaal de andere hoek de eettafel en in het midden ergens het zwembad.
Optie 1:
Ik leg wat kabeltjes klaar. Zet ergens op een beschutte plaats een versterkertje (niks te fancy, waarschijnlijk zo een TP3018 of hoe heten die dingetjes). Dan maak ik speakers mbv een Seas buitenluidspreker.
Bijvoorbeeld: https://www.reichelt.de/einbaulautsprec ... 04632.html
Als bron staat er een raspberry pi die ik kan bedienne via gsm. Ik heb m’n hele huis vol Logitech Squeezeboxen staan, tegenwoordig Lyrion Media Server denk ik.
Voordeel: druk op de knop en ik heb muziek.
Nadeel: audiokwaliteit beperkt.
Optie 2:
Ik trek het me allemaal niet aan en koop me draagbare bluetooth dingen (UltimateEars) kost me mogelijks het 3 voud (?). Wel dancy en hip en bezoek kan makkelijk via bluetooth overnemen en zelf iets laten horen. Belangrijk voor als je kinderen tieners zijn.
Hoewel met bovenstaande (squeezebox) ik een plugin heb dat je kan AirPlay doen (apple only) naar elk van m’n squeezeboxen.
Nadeel: je moet die dingen buiten zetten, opladen en als je klaar bent weer opruimen (en binnen een plaatje voor hebben).
Voordeel: erg “””goede””” geluidskwaliteit. Voor het niet geoefende oor althans. Heel erg digitaal opgepimpt denk ik.
Wat zouden jullie doen?
Re: Buiten audio
Okay … zal dan eens wat reviews kijken.
Als ik dan wil genoeten .. zorg ik dat ik goede headphones heb of zo om met m’n gemodde iPod (zodat ik FLAC kan luisteren) te beluisteren
Als ik dan wil genoeten .. zorg ik dat ik goede headphones heb of zo om met m’n gemodde iPod (zodat ik FLAC kan luisteren) te beluisteren
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Buiten audio
Had hier exact hetzelfde idee, tuin is vergelijkbaar met wat jij daar noemt, grote overkapping achterin. Eerst ook plannen met buitenspeakers enzo.
Kreeg toen in het kerstpakket een BT speaker die eigenlijk best aardig leek te klinken. Goed genoeg. Sindsdien gebruiken we die, gaat eigenlijk prima. Je wilt buren ook niet tot last zijn, hard staat het ook niet. Ja je moet af en toe laden, is het werk ook niet.
Kreeg toen in het kerstpakket een BT speaker die eigenlijk best aardig leek te klinken. Goed genoeg. Sindsdien gebruiken we die, gaat eigenlijk prima. Je wilt buren ook niet tot last zijn, hard staat het ook niet. Ja je moet af en toe laden, is het werk ook niet.
-
bert stoltenborg
- Ook commercieel actief
- Berichten: 465
- Lid geworden op: vr 20 nov 2009, 14:52
Re: Buiten audio
Ja …
Platteland in Belgie. Het kan !
Maar ik moet toegeven het is meer dan gebruikelijk. De meeate percelen op het platteland zijn (waren) 800-1200m2. Tegenwoordig allemaal wat kleiner wegens te hoge kostprijs.
Dat ik geen muziek in m’n hele tuin ga hebben weet ik al. Op m’n terras volstaat.
Platteland in Belgie. Het kan !
Maar ik moet toegeven het is meer dan gebruikelijk. De meeate percelen op het platteland zijn (waren) 800-1200m2. Tegenwoordig allemaal wat kleiner wegens te hoge kostprijs.
Dat ik geen muziek in m’n hele tuin ga hebben weet ik al. Op m’n terras volstaat.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
