Door de komst van de Samson PowerBrite (zie : viewtopic.php?p=2067393 )
Moest er ook het een en ander veranderd worden aan de netspanningsverdeling in het rack.
Oorspronkelijk had ik daarvoor 2 stekkerblokken achterop gemonteerd, en ook 4 x IEC uitgangen in de al eerder gebouwde rackvoeding.
Er gaat nu een stekkerblok vervallen, en de genoemde IEC uitgangen worden niet meer gebruikt.
Om alle kabels netjes te geleiden maak ik van een Merantie glaslat van 10 x 10 mm enkele rails.
Hieraan worden de kabels later met klitteband vastgezet, als afstandhouders worden er een aantal blokjes multiplex op maat gezaagd.
Daarna alles zwart spuiten.
Uitgangspunt is om netspanning en audiobekabeling zoveel als mogelijk fysiek gescheiden te houden.
Daarvoor komt er zowel links als rechts een verticale rail tegen de zijwand.
Ook komt er nog boven de relaiskast een horizontale dwarsrail om audio kabels te geleiden.
In de loop der jaren heb ik een aantal zwarte IEC female naar Schuko kabels verzameld.
Deze worden op de juiste lengtemaat geknipt en afgemonteerd met een aantal IEC male stekkers. zodat alles netjes past.
Aan de achterzijde van de stalen tray worden er enkele gaatjes geboord om ook hier enkele netspanningskabels te kunnen tyrappen.
Omdat wat licht achterin het rack ook erg praktisch is, heb ik ook aan de bovenkant van de achterzijde wat LED strips aangebracht.
Deze draaien op 5 Volt, en worden aangestuurd door het kleine aluminium doosje rechts op de foto, daar zit een 7805 ingebouwd.
Groot gitaar effecten rack met buizen. (en misschien DSP.)
Moderator: Beheerdersteam