12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Barry2001 »

beijert schreef: do 14 nov 2024, 10:49
En ik hoop dat het opbouwen van de systemen deze keer niet tijdens andermans luistersessie hoeft te gebeuren.

Ik vond het heel vervelend daar wat van te moeten zeggen. Het lijkt mij immers heel vanzelfsprekend.
Nou, vorig jaar (of eigenlijk dit jaar) heb ik voor het eerst geen tijden gekoppeld aan de sessies. Dus 'iemands' luistersessie is een wat breed begrip. Ik heb alleen de aanmelders een kamer toegewezen, denk dat regelt zich in de kamer wel. Beetje gelijkgestemden, de buizenmensen, de monitoren, etc. Maar als jullie het willen kan ik wel weer gewoon een schema met tijden maken als dat de neuzen dezelfde kant op krijgt.

Geen gedoe, is al genoeg van in de wereld :proost:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Barry2001 »

satefan schreef: wo 13 nov 2024, 12:55
Leuk! Ik ben van de partij, en indien er behoefte is kan ik weer metingen verzorgen.
Graag Stefan :goedzo: je brengt je eigen meetspullen mee? En de monitoren, na de lovende kritieken in Ermelo zijn daar vast meer mensen (waaronder ik :D ) nieuwsgierig naar.
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2441
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door timpert »

Barry2001 schreef: do 14 nov 2024, 20:39
Lijkt me erg interessant, weet eigenlijk wel zeker dat hier belangstelling voor is. Kun je aangeven wat voor jou een gewenste ruimte is? Is dit de Soos, de meetkamer? En heb je een idee hoe lang je nodig hebt?
De soos lijkt me het meest geschikt, ik dacht eraan om een intro te geven over wat luidsprekerparameters voorstellen, een stukje over hoe de opstelling werkt en verder mensen de gelegenheid geven om de T&S parameters van een meegebrachte driver te meten. Dat sluit volgens mij aardig aan op de metingen van Stefan. Ik heb dan wel wat stoeltjes nodig zodat mensen die de presentatie willen zien kunnen zitten.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Barry2001 »

Prima, zet ik je tzt in de Soos. Even dan met Stefan overleggen hoe het in te richten met zijn luidspreker metingen, zal ook afhangen van de aanmeldingen.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door satefan »

Barry2001 schreef: do 14 nov 2024, 20:57
satefan schreef: wo 13 nov 2024, 12:55
Leuk! Ik ben van de partij, en indien er behoefte is kan ik weer metingen verzorgen.
Graag Stefan :goedzo: je brengt je eigen meetspullen mee? En de monitoren, na de lovende kritieken in Ermelo zijn daar vast meer mensen (waaronder ik :D ) nieuwsgierig naar.
Ik neem de meetsetup weer mee. De monitoren kan ik meenemen inderdaad. Aangestuurd door de Nilai's. Misschien trakteer ik mezelf met kerst op een nieuwe Topping DAC :yeah:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Barry2001 »

Mooi dat je de metingen weer wilt doen, en dat je de monitoren mee brengt. Benieuwd!
Gebruikersavatar
fet
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 18 dec 2023, 9:44
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door fet »

Ik heb inmiddels de FirstWatt Aleph-J kloon van de vorige luisterdag omgebouwd naar een FirstWatt M2x. Kan ook prima met 4 ohm speakers uit te voeten. 2x25W/8 ohm en 2x40W/4 ohm.

Ik neem ook nog de P101 van ESP mee een een Neurochrome composiet versterker. Kan/mag ook ingezet worden.

Zoals het er nu naar uit ziet neem ik nog iemand mee.
Bijlagen
PXL_20240427_140302957.MP.jpg_compressed.JPEG
PXL_20240427_140324943.MP.jpg_compressed.JPEG
PXL_20240618_175744784.MP.jpg_compressed.JPEG
PXL_20240712_121254140.jpg_compressed.JPEG
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2441
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door timpert »

Barry2001 schreef: vr 15 nov 2024, 18:56
Prima, zet ik je tzt in de Soos. Even dan met Stefan overleggen hoe het in te richten met zijn luidspreker metingen, zal ook afhangen van de aanmeldingen.
Mijn opstelling kan op een tafel, dus Stefan en ik hoeven elkaar niet in de weg te lopen. Ik wil één keer op de dag een lezing met demo geven, daar moeten we dus even een tijdstip voor prikken, maar voor de rest kan iedereen die de T&S parameters van een driver gemeten wil hebben zich bij me melden, en dan komen we er ter plekke verder wel uit.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Barry2001 »

fet schreef: za 16 nov 2024, 14:12
Ik heb inmiddels de FirstWatt Aleph-J kloon van de vorige luisterdag omgebouwd naar een FirstWatt M2x. Kan ook prima met 4 ohm speakers uit te voeten. 2x25W/8 ohm en 2x40W/4 ohm.

Ik neem ook nog de P101 van ESP mee een een Neurochrome composiet versterker. Kan/mag ook ingezet worden.

Zoals het er nu naar uit ziet neem ik nog iemand mee.
Leuk dat je weer meedoet! We hebben kennis gemaakt, je naam is me even ontschoten. Ik zet je op de lijst, kijken tzt even in welke kamer en met wie dit handig is.

@timpert: Is goed, stemmen dat tegen die wel even af met Stefan. Tafel is uiteraard geen probleem. De lezing die je geeft, heb je een scherm (beamer) nodig? If yes, heb je die zelf?
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2441
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door timpert »

Ik heb zelf een beamer, die zal ik meenemen.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door pappaleo »

Barry2001 schreef: zo 17 nov 2024, 14:18
Leuk dat je weer meedoet! We hebben kennis gemaakt, je naam is me even ontschoten. Ik zet je op de lijst, kijken tzt even in welke kamer en met wie dit handig is.
De naam is Ton ;)
Door een bepaalde omstandigheid vergeet ik die niet gauw meer.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door dre »

André en Johan komen ook.
Ik neem mijn 2,5 weg seas vloerstaanders mee.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Barry2001 »

Welkom André en Johan, staat genoteerd.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door peterl »

Ik wil dit jaar ook wel weer komen, met de SV572 class A versterker en de wederom aangepaste Countach 3 weg speakers.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door hardbats »

Gelukkig hebben ze op deze locatie een lift peter. Hoeven ze geen wenteltrap op :lol:
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door peterl »

Dat klopt, hier kan het karretje goed dienst doen.
Ik was erg blij dat er in Zeewolde mensen waren die even wilde helpen tillen, ik zag het al zwaar in. :lol:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Barry2001 »

Leuk dat je er weer bij bent Peter. Kan je wel weer even helpen met auto uitladen tzt :D Breng je zelf een bron mee of wil je met iemand meeliften?
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door peterl »

Ik heb een nieuwe dac en een mini HP. Met een router die ik dan ook meeneem moet het hopelijk lukken.
Moet ik nog wel even testen
Gebruikersavatar
GerardJ
Berichten: 301
Lid geworden op: do 30 mar 2006, 15:51

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door GerardJ »

Ik ben van plan om te komen, en wil dan mijn zelfbouw DSD streamer op basis van een Raspberry Pi 5 meenemen en demonstreren. Hierin wordt met de RPi 5 een DSD signaal gemaakt met oversampling tot DSD-512 en tot 8e orde noise shaping. Via twee I2S uitgangen worden de (L+R) DSD signalen aan het Pure DSC-2.6.2 FIR filter aangeboden. Dit systeem staat dan waarschijnlijk nog steeds letterlijk "op een plank". Ik neem mijn mijn eigen netwerkje en NAS mee om met squeezelite muziek te spelen. Voor de akoestische weergave maak ik dan graag gebruik van (een van de) aanwezige systemen.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door WrineX »

Woei ik ben er weer graag bij ! leuke mensen lekker luisteren en lekker eten erna ! en top geregeld !!!! (moet nog wel vervoer regelen :( )

Ik neem iets van eigen hand mee nog niet geheel duidelijk wat, mochten mensen me uit de brand willen helpen om te komen luisteren naar wat prototype dan hoor ik het graag omdat ik niet zeker ben wat ik wil maken voor de eerst volgende zba, hier een topic :

viewtopic.php?t=32532

P.S. ik zou graag niet in kamer 3 staan/zitten :) daar is nogal een 50-75- room node waar de res van mijn speakers over het algemeen land :) nu 3 keer gedaan en klinkt altijd gek, hoe dan ook, als het niet anders kan helemaal prima !
Laatst gewijzigd door WrineX op wo 27 nov 2024, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Barry2001 »

peterl schreef: wo 27 nov 2024, 8:27
Ik heb een nieuwe dac en een mini HP. Met een router die ik dan ook meeneem moet het hopelijk lukken.
Moet ik nog wel even testen
Prima, staat genoteerd :goedzo:
GerardJ schreef: wo 27 nov 2024, 20:27
Ik ben van plan om te komen, en wil dan mijn zelfbouw DSD streamer op basis van een Raspberry Pi 5 meenemen en demonstreren. Hierin wordt met de RPi 5 een DSD signaal gemaakt met oversampling tot DSD-512 en tot 8e orde noise shaping. Via twee I2S uitgangen worden de (L+R) DSD signalen aan het Pure DSC-2.6.2 FIR filter aangeboden. Dit systeem staat dan waarschijnlijk nog steeds letterlijk "op een plank". Ik neem mijn mijn eigen netwerkje en NAS mee om met squeezelite muziek te spelen. Voor de akoestische weergave maak ik dan graag gebruik van (een van de) aanwezige systemen.
Ook weer van harte welkom Gerard. Prima, ik zal je tzt in een kamer zetten waar je van een aanwezige weergever gebruik kunt maken. Komt goed :D
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Barry2001 »

WrineX schreef: wo 27 nov 2024, 21:42
Woei ik ben er weer graag bij ! leuke mensen lekker luisteren en lekker eten erna ! en top geregeld !!!! (moet nog wel vervoer regelen :( )

Ik neem iets van eigen hand mee nog niet geheel duidelijk wat, mochten mensen me uit de brand willen helpen om te komen luisteren naar wat prototype dan hoor ik het graag omdat ik niet zeker ben wat ik wil maken voor de eerst volgende zba, hier een topic :

viewtopic.php?t=32532

P.S. ik zou graag niet in kamer 3 staan/zitten :) daar is nogal een 50-75- room node waar de res van mijn speakers over het algemeen land :) nu 3 keer gedaan en klinkt altijd gek, hoe dan ook, als het niet anders kan helemaal prima !
Ook weer van harte welkom Joppe. Denk dat kamer 3 toeval was hoor haha, kan geen specifieke reden meer herinneren in elk geval. Zal tegen die tijd een andere kamer voorstellen. We hebben een extra kamer dit jaar, kamer 7, misschien is dat wat.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door WrineX »

Haha Barry, geen probleem ik weet dat het toevallig zo uit kwam. maakt me ook echt niet uit. de room node viel me toevallig op laatste 2 keer. als het niet anders kan of de afmetingen zijn het zelfde dan zit ik net zo lief daar. komt goed. !! totaal niet een ding. we zien het wel !
TabCam
Berichten: 205
Lid geworden op: di 28 jan 2020, 14:18
Locatie: 't Oostn van Twente

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door TabCam »

Leuk, weer lekker dichtbij :hide:. . Ik kom, ijs en weder dienende, in ieder geval langs.

Mijn eigen set is flink verbeterd maar of ik die moet willen meezeulen vraag ik me nog
flink af :think:.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door hardbats »

Ach douwe, neem ze gewoon mee en kom gezellig in kamer 1 staan :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”