Met veel genoegen kan ik melden dat zaterdag 8 februari 2025 de 12e luisterdag Oost Nederland zal worden gehouden. Dus niet de 1e zaterdag in februari zoals voorgaande edities, maar een week later.
Wijkcentrum Slangenbeek, Straatsburg 5, 7559NM Hengelo
Dezelfde locatie als vorige keren. Mede namens de beheerders van het wijkcentrum en natuurlijk Sandra die weer bereid is bij de kassa plaats te nemen heet ik jullie van harte welkom.
Nieuw dit jaar een extra ruimte! Kamer 7 is de hele dag te gebruiken voor demo's en is in formaat gelijk aan kamer 2 (exacte maten heb ik even niet bij de hand). De ruimtes zijn qua grootte huiskamer formaat, verlaagd plafonnetje, goed verlicht. Akoestiek van de ruimtes is redelijk te noemen, ruimtes 4 en 5 worden ook door de lokale muziekschool gebruikt en hebben wat extra akoestische aanpassingen.
Let op: er is verder niets aan dekens / akoestische middelen ed aanwezig, als je dit belangrijk vindt voor je demo svp zelf meenemen.
Wat op de plattegrond niet te zien is, is dat er geen enkele ruimte direct aan een andere demo kamer zit. Maw er is altijd een scheiding, voor als de woofs eens wat gekieteld worden.
Kamer 6 'De Soos' is een wat grotere ruimte goed geschikt om luidspreker metingen te doen, wil ik ook graag hiervoor vrij houden. Heeft iemand zin / spullen dit jaar om hier metingen te doen voor geinteresseerden? Graag!
Audio Creative
Net als de vorige edities zijn de mannen van Audio Creative weer van de partij.
Marco Bouwer en (Triode) Dick van de Merwe zullen gedurende de dag in kamer 2 demonstraties geven, een plaatje en een praatje.
Eten en drinken
Direkt onder de ruimte zit een cafetaria voor de inwendige mens, open vanaf 12:30. Naast de cafetaria zit 'De Straatsburger'. Dit is een verlengde van de cafetaria, en biedt ongeveer 80 zitplaatsen. Na de luisterdag is het bv mogelijk hier wat te eten, al dan niet gezamenlijk, ter eigen invulling dus zelf onderling afspreken, redelijk veel zitplaatsen.
Het wijkcentrum zit in een klein winkelcentrum, in het winkelcentrum zijn oa 2 supermarkten en een bakker aanwezig.
In het wijkcentrum is een koffiehoek, waar koffie en thee kan worden gekocht.
Bereikbaarheid
Een tip qua bereikbaarheid: de meesten van jullie zullen vanaf de snelweg komen A35, afslag Borne/Hengelo (bij Ikea). Van daaruit rijd je de wijk in, bij het laatste stukje kom je bij een grote vijver. Veel navigatiesystemen sturen je links langs de vijver. Je moet dan om het winkelcentrum heen, over de parkeerplaats, zaterdag, druk, etc. Het is handiger vlak voor de vijver rechts te gaan en langs de vijver te rijden. Aan het eind van de vijver kun je niet meer rechtdoor, daar ligt een busbaan, daar ga je links. Het gebouw waar je dan tegenaan kijkt is al het wijkcentrum.
Wijkcentrum Slangenbeek heeft een bushalte voor de deur. Neem lijn 13 vanaf Hengelo CS, halte WKC Slangenbeek, 13 minuutjes.
Entree en tijden
Sandra zal ook dit jaar weer de kassa beheren, ook dit jaar kan dit met pin / contactloos, contant en met name het wisselgeld is een enorm gedoe altijd.
Entree prijs:
€ 10,- incl 3 consumptiemunten voor koffie / thee. Package deal
€ 6,50 zonder consumptiemunten.
€ 1,50 consumptiemunten/st.
Ondanks alle prijsstijgingen is het gelukt de prijs hetzelfde als vorig jaar te houden
Contant betalen kan ook uiteraard, maar alleen gepast, er is geen wisselgeld. Bij niet gepast rond ik het af in mijn voordeel
Na betaling krijg je weer het bekende naambordje als toegangsbewijs, en je kunt zien wie er achter welke (forum)naam zit.
Het entree geld is voor iedereen, ook voor de mensen die een demo geven. Het is ook niet de bedoeling er wat aan te verdienen, maar om onkosten als locatiehuur ed te dekken.
Svp aanmelden als je van plan bent om te komen, dan kunnen we ook inschatten of extra ruimte nodig is. Geen verplichting en moeilijk gedoe overigens, als je last minute bedenkt om te komen ben je natuurlijk van harte welkom, maar een indicatie van wat gaat komen is handig.
De deuren gaan om 10:00 open, tot 17:00 kunnen we er terecht.
Er is voldoende (gratis) parkeergelegenheid voor en rond het wijkcentrum.
Het wijkcentrum is rolstoel toegankelijk, en er is een invalidentoilet aanwezig. We zitten met de luisterdag op de 1e verdieping, er is een lift. Deze lift is vrij groot, ook een scootmobiel bv kan hier in. De hele 1e verdieping is die dag voor ons
Tourist information
Voor de meegereisde wederhelft die het nog wel een keer gezien heeft op de luisterdag, op 4 km afstand zit het Westermaatplein Hengelo met oa een Ikea. Voor de bouwmarkt liefhebbers, ook zit er een grote Bauhaus vestiging
Vwb winkelen ben je in Hengelo centrum nog wel een keer uitgewinkeld, Enschede is een beter alternatief. Borne is weliswaar niet groot maar heeft wel een leuk centrum, en gratis parkeren.
Voor de overnachters, ook op 4km afstand net aan de rand van het Westermaatplein zit een van der Valk hotel. Dit is allemaal direct bij de afslag Borne/Hengelo vanaf de A1.
Aansprakelijkheid
De organisatie is niet aansprakelijk voor vermissing, vernieling, etc. Heb respect voor andermans spullen, kijken met de oogjes, luisteren met de oortjes. Houd er rekening mee dat in principe de deur van het wijkcentrum gewoon openstaat en iedereen zo naar binnen kan. Let dus op je eigen en andermans spullen. Overigens is dit in voorgaande edities nog nooit misgegaan, maar wil het even gezegd hebben.
Commercie
Het is een bijna niet commercieel evenement, voor en door de audio hobbyist. Mensen die toch iets in die richting willen kunnen contact opnemen met mij, wordt per geval bekeken. Er moet een link met onze hobby zijn, verder kijkt het allemaal niet zo nauw.
Wat ik in elk geval niet wil zien zijn stands waar gedurende de dag commercieel spullen worden aangeboden. Kun je hier wat van demonstreren zou het misschien kunnen, maar dan geen kamer voor een dag, max een tijdsslot gelijk aan de andere demonstrateurs. Wordt het druk dan gaan altijd de hobby bouwers voor.
Verkoop/ruil
Op de gang is ruimte genoeg om je overbodige platen, cd's, dubbele buizen, woofers waar je de kast van vol hebt liggen te verkopen. Ook hier, klein beetje commercieel is ook weer niet zo'n punt, je kunt zelf wel inschatten wat wel en niet kan denk ik, anders svp even contact met mij opnemen.
En verder ..
In de post hieronder zullen de deelnemers te zien zijn die zich opgegeven, daaronder het schema en indeling voor de dag zelf. Dit schema zal ongeveer een week voor de luisterdag zelf online komen, zodat het nog kan worden aangepast als hier behoefte aan is. Als je iets specifieks wil zien / horen check dit dan voor je de reis richting oost aanvangt....
Nog enkele huishoudelijke opmerkingen:
- Willen de demonstrateurs denken aan verlengsnoeren, verdeeldozen. Dit is niet aanwezig in het wijkcentrum.
- Wat het altijd goed doet is een papier met daarop een korte omschrijving van hetgeen dat gedemonstreerd wordt.
Er is Wifi, maar denk niet dat het verstandig is je demonstratie hiervan af te laten hangen. Maw het is handig als je vanaf bitjes draait dit ook fysiek bij je te hebben. Wachtwoord voor de Wifi ligt bij de kassa.
- Er zijn voldoende tafels en stoelen in het wijkcentrum aanwezig.
- Er zijn 1 of meerdere steekkarretjes, een winkelkarretje van de supermarkt pakken wordt ook wel gedaan (en past in de lift)
- Er zijn demonstratiemiddelen als beamers / schermen aanwezig, maar dit moet gehuurd worden. Als je hiervan gebruik wilt maken is het handiger dit zelf mee te nemen.
Tot slot
Vaak krijg ik de vraag 'Hoe druk en groot is zoiets nou?' het is allemaal erg relaxed, zeker niet druk. Er is volop gelegenheid in de ruimtes om goed naar de demonstraties te luisteren. Gemiddeld zijn er ongeveer 150 mensen die de dag bezoeken, maar lang niet iedereen is er de hele dag. Lijkt veel, valt in de praktijk erg mee.
Ook weer de oproep aan mensen die willen discussiëren / bijpraten om dit op de gang te doen. Ik weet het, het is ook een gezellig evenement en het is niet altijd te voorkomen, maar probeer er rekening mee te houden.
Denk niet 'Ik wil wel meedoen maar mijn spullen zijn toch niet goed genoeg' , er is ruimte voor iedereen en elk niveau, niemand wordt vreemd aangekeken. Je steekt er hoe dan ook zeker wat van op!
De dag is voor iedereen toegankelijk, geen lidmaatschap oid nodig, zowel als bezoeker of wanneer je een (zelfbouw) demo wilt geven.
Een luisterdag kan alleen slagen met inbreng van jullie zelfbouwers, wees vooral welkom!
Mvg, Barry