Eigen open baffle project
Moderator: Beheerdersteam
Re: Eigen open baffle project
De golflengte op 100hz is 3,43 meter. Je zou denken dat dan een verschil van 23mm niet te gek veel verschil mag maken.
Re: Eigen open baffle project
Dat zou mooi zijn. Ik vind het gekantelde van de laag baffle wel mooi en dan is een toch optisch een verschil met de Daudio MOB 
Re: Eigen open baffle project
Dat verschil verdwijnt deels gezien de hoek waaronder je luistert. Tenzij je op de grond gaat liggen.
Re: Eigen open baffle project
Heb je al bedacht dat de woofer sowieso al achter loopt op de mid omdat die hoger zit?hardbats schreef: ↑do 10 okt 2024, 20:41Ik heb in mijn ontwerp nu de baffle met de woofer 3 graden achterover staan en de tweeter/ mid rechtop. Hierdoor staat de bovenste woofer 23mm verder naar achter t.o.v. de onderste woofer. Zou dit problemen geven in het tijdsdomein? Misschien toch beter recht op?
Vind het onder een hoek wel mooier ogen.
Ik heb nu het idee om gewoon te beginnen met de GRS PT2522-4 en eventueel later te upgraden indien nodig.
Wat je nu doet maakt het tijdsverschil tussen de woofers juist kleiner
Re: Eigen open baffle project
leuk project - als je eens in friesland bent, kun je bij mij komen luisteren naar die 17d2.2 met daaronder een scanspeak 10f 8424 en dan een sease excel w22 magnesium en dan een b&c 18sw115 - 8 ucd versterkers en een minidsp opendrc-da8 voor het filteren
een grotere mid dan de 10F zou beter zijn voor de spreidingsgelijkheid met de tweeter als je rond 3-3,5khz crosst
als upgrade zit ik nu te denken aan een 18sound 6ND410
een grotere mid dan de 10F zou beter zijn voor de spreidingsgelijkheid met de tweeter als je rond 3-3,5khz crosst
als upgrade zit ik nu te denken aan een 18sound 6ND410
Re: Eigen open baffle project
Mooi werk om zo te zien. Welke full-range ga je gebruiken?
Jos.
Jos.
Re: Eigen open baffle project
Heb je die Purifi mid al besteld? Zijn daar metingen van hoe die zich gedraagd als dipool?
Re: Eigen open baffle project
Ik heb nog niks besteld. Er is een kans dat ik een huis ga kopen dus dat wacht ik eerst even af.
Daarbij heb ik wel een meting van deze driver in een OB.
En in een OB met dezelfde woofer maar met een BliesMa tweeter:
Daarbij heb ik wel een meting van deze driver in een OB.
En in een OB met dezelfde woofer maar met een BliesMa tweeter:
Re: Eigen open baffle project
Heb je ook een AT mid overwogen, zoals in de topmodellen van Daudio?
Re: Eigen open baffle project
Moet zeggen dat ik niet naar AT gekeken heb. Ik weet wel dat de units die Daudio gebruikt van AT specifiek zijn aangepast naar hun wensen en die zijn mij niet bekend.
Re: Eigen open baffle project
Jeroen kan die vast wel leveren hoor! Betreft de underhung versie met KA spoel.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Eigen open baffle project
Ik lever alleen drivers op maat als er ook verdere diensten worden afgenomen. Ik vind het nu al erg ver gaan dat er een ontwerp van ons wordt gekopieerd.
Re: Eigen open baffle project
De Bliesma is 'normaal' verkrijgbaar, maar niet meer via Soundimports. Stanislav van Bliesma mailde me dat er geen wijziging in de lineup is van het programma. En ja, een bijzonder fraaie tweeter
Is de 6.5" purifi niet wat groot voor een mid?
Re: Eigen open baffle project
Met open baffle heb je al gauw dat de boel op elkaar gaan lijken. Het zit hem in details aangezien een open baffle verder geen flikker voorstelt.
Als je heel basic blijft in je ontwerp is er geen ontkomen aan dat er kopieën lijken te komen, of dat je je dat zelf doet. Zoals Leon zijn naam hangt aan een crossover die toevallig gelijk is aan de mijne. u.v.a.
Als je heel basic blijft in je ontwerp is er geen ontkomen aan dat er kopieën lijken te komen, of dat je je dat zelf doet. Zoals Leon zijn naam hangt aan een crossover die toevallig gelijk is aan de mijne. u.v.a.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Eigen open baffle project
Welke argumenten je ook aandraagt: de bedenker van een specifiek model frame met modulaire panelen mág er natuurlijk iets van vinden als zijn opzet 1:1 wordt gekopieerd. Daar valt moeilijk iets tegenin te brengen.
Re: Eigen open baffle project
Zijn opzet? Of die van pure audio projects?
Het zijn voorlopig nog steeds losse units in losse planken in een opzet die niet nieuw is.
Het zijn voorlopig nog steeds losse units in losse planken in een opzet die niet nieuw is.
Re: Eigen open baffle project
Mijn intentie is niet om het ontwerp 1 op 1 te kopiëren. Dat zou ik niet eerlijk vinden tegenover een commercieel ontwerp van een forumlid.
Daarom probeer ik met andere drivers, een andere voet, een kanteling in het ontwerp het toch te onderscheiden van de MOB2.5. Ik zal ook zeker niet ontkennen dat het ontwerp hierop gebaseerd is. Voor het design en de klank niets dan volle lof voor Daudio.
Ik hoop dat het geen probleem is voor Jeroen, is dat wel het geval een haal ik dit van het forum af.
Daarom probeer ik met andere drivers, een andere voet, een kanteling in het ontwerp het toch te onderscheiden van de MOB2.5. Ik zal ook zeker niet ontkennen dat het ontwerp hierop gebaseerd is. Voor het design en de klank niets dan volle lof voor Daudio.
Ik hoop dat het geen probleem is voor Jeroen, is dat wel het geval een haal ik dit van het forum af.
Re: Eigen open baffle project
Uhm, beide. VituixCAD word natuurlijk gevoed door een meting van de driver in de baffle. Wat je nu ziet is de invloed van de ingestelde filters op de meting.
Re: Eigen open baffle project
Maar hoe kan het programma dan de directivity voorspellen? Knap als het dat kan iig. 
Re: Eigen open baffle project
Je kunt, volgens mij, meerdere metingen uploaden. Dus het programma heeft al informatie hoe het onder verschillende hoeken presteert.
