Dutch Audio Event

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Kappa7 »

Shadow schreef: za 05 okt 2024, 20:55
Ik ben bij ATC nog net niet de kamer uitgezet doordat ik een opmerking over de opstelling maakte (2 speakers vlak tegen elkaar) en kreeg een hele preek over dat ze daarop ontworpen waren =;
Dat vond ik het probleem nog niet eens daar.
Ik kon niet echt luisteren om dat het daar meer op een gezellige soos leek dan een mooie demo.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Walt »

Die blauwe kasten van Semmaa waren erg indrukwekkend, ik dacht echt te luisteren naar het laag uit de enorme witte laag kasten die ernaast stonden, maar ultra diepe en strakke laag kwam uit die kleine blauwe rakkers.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Barry2001 »

John P schreef: za 05 okt 2024, 21:11
Mijn persoonlijke maar onomstreden mening:
Toppers:
-ruimte 63- YG acoustics
-ruimte 83?- Wilson Audio Puppy
Verassingen:
-ruimte 17- DB module, design boxjes met uitwisselbare tweeter.
-ruimte 13- Semmaa Audio, kleine blauwe wonderboxjes.
-ruimte12- VonSchloo, design boxen met fraai geluid.
Flops:
ruimte 65- Mcintosh en Sonus Faber.
ruimte 44?- Chord en Vienna Acoustics.
En verder al die boxenbouwers die het nodig vinden een slissende tweeter te maken om boven de buren uit te komen.

In de kamer van Semmaa Audio hebben wij ook een tijdje gebivakkeerd. Infected Mushroom stond er lekker te toeteren, toen iemand om wat rustigers met een mannenstem vroeg, werd Gregory Porter. Op dat moment stonden die blauwe monitoren aan, klonk gewoon goed. Hierna hetzelfde nummer op de 3 weg, echt opvallend hoeveel beter dit nog klonk.
2 enthousiaste jongemannen, doen alles zelf van kasten bouwen tot de crossovers, dat vind ik dan weer echt z’n charme hebben tussen al het €€ geweld. Hulde. Oja, er werd door iemand die het geluid ook kon waarderen gevraagd welke top versterker dit geluid aanstuurde; stond achter de deurtjes, een 'gewone' Kenwood 13 in dozijn klasse AB versterker uit de vorige eeuw :goeie:
1.JPG
Verder zijn denk ik best wat sets onderbelicht / niet hun volle potentie benuttend doordat ze domweg in een te kleine kamer staan, wat ook een budget ding zal zijn.

Ja om verder nog eens wat te noemen: Magico weer echt goed als vanouds (nog nooit op een slechte demo kunnen betrappen), en Driade hebben we ook een tijd zitten luisteren, die kleine 2W monitoren stonden aan, erg goed.
2.JPG

In het kader van eens wat anders de Thorens Soundwall. Als ik daar de 22k vraagprijs voor betaald zou hebben zou ik me bekocht voelen, ging echt niet goed als er wat laag in de muziek zat.
3.JPG
McIntosh - Sonus Faber lukt het elk jaar weer iets neer te zetten met een hoop spektakel, er is alleen niet naar te luisteren 8-[ misschien dat de demonstrateurs er daarom zelf het hardst doorheen zaten te praten.

Leuke dag gehad, veel bekenden gezien/gesproken, goede en minder goede muziek/sets gehoord. Sommige kamers was het echt te druk, als dit iets wat dat we al eens hadden gehoord (en die kans is echt aanwezig) hebben we die overgeslagen.

Oja, een positief ding, muziekkeuze over het algemeen. Niet alleen tingeltangel en Yello, maar ook muziek waar ik echt even Shazaam voor moest raadplegen :goedzo: danwel even wat lekkere rock tussendoor.

Klein beetje buizenporno heb ik nog op het rolletje staan:
4.JPG
5.JPG
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Fedde »

Walt schreef: za 05 okt 2024, 20:41
Ik was erg erg onder de indruk van deze:

https://www.hifiklubben.nl/radiant-acou ... arity62bk/

Klankmatig, en qua openheid van de weergave echt top, voor net geen 4000 euro per paar denk ik eigenlijk onverslaanbaar. Jammer dat ze bij Lyngdorf vinden dat speakers vlak tegen de muur moeten, daardoor was het laag nogal aangezet, en weinig diepte in het beeld, maar ondanks dat, erg overtuigend. Kon ook de goedkeurig van Cock van der Weiden krijgen, hoewel hij vond dat de versterking (TDAI 1120) wel wat te wensen over liet. De eerste keer dat ik de Purifi units echt heb horen zingen, kippenvel niveau soms.
Ja Radiant is goed. Leuk verhaal er bij van Mr. Lyngdorf himself ook. Hij had laag tikje geboost in amp, 1 dB oid. Had ie beter kunnen laten inderdaad. Maar voor geld prima.

Kii7 en Kii3 met BXT, lekker strak en ruimtelijk.

Daudio was ook weer genieten. Lekkere muziek ook. Groovy tracks.

Grimm LS1c mega stap vooruit, erg mooi!

Fedde
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Kappa7 »

Wat me vooral opviel aan de speakers van Semmaa Audio was de slechte afwerking van de kasten.
Niet eens de moeite genomen om de speakers netjes in de kast te verzinken, gewoon plat op het front geschroefd.
Je mag bij een speaker die op een dergelijke show staat toch wel een betere afwerking verwachten.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Shadow »

Ja dat viel mij ook op idd. Maar wel 9k voor de kleine en 39k voor de grote speakers vragen....
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Leeuwarden »

Twee door de wol geverfde specialisten…
https://www.linkedin.com/in/sem-hendriks-9b21bb2a3/
https://www.linkedin.com/in/maarten-plug-aba2532b1/

Ze hebben duidelijk ook verstand van marketing.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Olaf Analogue »

Leeuwarden schreef: zo 06 okt 2024, 7:43
Twee door de wol geverfde specialisten…
https://www.linkedin.com/in/sem-hendriks-9b21bb2a3/
https://www.linkedin.com/in/maarten-plug-aba2532b1/

Ze hebben duidelijk ook verstand van marketing.



Die content is niet te bekijken als je zelf daar geen account hebt.

We zijn er overigens weer vroeg bij.:
PXL_20241006_092801463.jpg
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Dutch Audio Event

Bericht door FR_Aad »

De een is in het dagelijks leven verkoper bij HiFi Klubben en de ander elektricien
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Leeuwarden »

Zijn natuurlijk zat hobbyisten die een hoogwaardige speaker kunnen bouwen. Verbaas me er dan we over dat ze de units niet verzinken en en 40K voor durven vragen. Dan heb je wel lef.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door pappaleo »

Dat durf ik ook. Alleen ik krijg het niet dus bespaar ik me de moeite.
Maar ja, wie niet waagt....
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Dutch Audio Event

Bericht door rikpost »

Ziet er inderdaad niet uit ,komt het afstraal gedrag van de tweeter en de mid ook niet ten goede lijkt me !
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Olaf Analogue »

Ik heb mijn draai even gevonden, maar er staat uiteraard nog veel meer moois hier.
PXL_20241006_104938858.jpg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Barry2001 »

Shadow schreef: zo 06 okt 2024, 6:49
Ja dat viel mij ook op idd. Maar wel 9k voor de kleine en 39k voor de grote speakers vragen....
Kloppen die prijzen echt? Kan me dat haast niet
voorstellen. Als het wel zo is zullen de verkopen niet door het dak gaan.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Walt »

Voor de mensen die vandaag gaan. Loopt eens langs de kamer van Lyngdorf en ga de Radiants beluisteren, voor 4K het setje, echt bizar goed.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Barry2001 »

Kappa7 schreef: zo 06 okt 2024, 0:07
Wat me vooral opviel aan de speakers van Semmaa Audio was de slechte afwerking van de kasten.
Niet eens de moeite genomen om de speakers netjes in de kast te verzinken, gewoon plat op het front geschroefd.
Je mag bij een speaker die op een dergelijke show staat toch wel een betere afwerking verwachten.
Zijn meer van die momentjes. Bij Driade bv (klonk wel erg goed overigens) ga eens zwarte schroeven gebruiken.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Leeuwarden »

Barry2001 schreef: zo 06 okt 2024, 11:04
Shadow schreef: zo 06 okt 2024, 6:49
Ja dat viel mij ook op idd. Maar wel 9k voor de kleine en 39k voor de grote speakers vragen....
Kloppen die prijzen echt? Kan me dat haast niet
voorstellen. Als het wel zo is zullen de verkopen niet door het dak gaan.
Die prijzen staan op hun site…
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Olaf Analogue »

Bij Daudio is het wel heel goed uit te houden, het lijkt wel of het nog beter klinkt dan in voorgaande jaren, misschien door een betere akoestiek, misschien door de komst van een DSD-dac.
Gewoon ronduit goed!
PXL_20241006_122430495.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Shadow »

Daudio was top, de manier waarop Hans de presentatie doet is ook echt heel fijn en neemt je echt mee de muziek in, daar kunnen een hoop merken nog wat van leren...
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Dutch Audio Event

Bericht door hardbats »

Ik stond ook net met Jeroen te praten. Ze zeggen qua speaker ook wel goede stappen gemaakt te hebben, zeker in dit segment.
Maar de DSD dac speelt de grimm ook makkelijk weg, dat maakt echt een flink verschil naar mijn mening. 14:30 even kijken wat Jeroen te vertellen heeft :D
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Fedde »

Klonk ook erg goed bij Daudio met de Grimm MU2 hoor. Heel natuurlijk en clean, mooie klank kleuren...
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Olaf Analogue »

Was ook zo. Toch vond ik hun eigen dac net even wat mooier klinken. Wat smoother maar toch ook rijker tegelijk. Ik was overigens niet de enige die dat vond zeg maar.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Olaf Analogue »

Ook dit gedeelte dient onderhouden te worden.
PXL_20241006_131759041.jpg
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Leeuwarden »

Twee weg systeem?
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Fedde »

Vond de mexicaanse food truck gisteren een groot succes. Kip burrito met salade, saus, bonen, rijst, avocado en gele sambalsaus... Goed binnen te houden!
Plaats reactie