Psies, ogen op de weg! Je ziet af en toe slingeraars...
headunit tips
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Re: headunit tips
Maar hoe weet je zonder te kijken dan waar je naar gaat luisteren? Of luister je alleen radio. Knopje 1,2 of 3.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
presets. als ik 'm op Radio4 heb, 2 keer knopje rechts voor Kink, 1 keer links is 3FM.
knopje "mode" om naar CD te schakelen
knopje "mode" om naar CD te schakelen
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Kan je die dan niet onder een preset plaatsen, desnoods in een playlist?
Door een menu bladeren tijdens het rijden zou eigenlijk niet moeten mogen, en een touchscreen bedienen wat mij betreft nog minder. Ik heb nooit begrepen dat het is toegestaan om een touchscreen/telefoon in een houder buiten het directe zichtveld te bedienen, terwijl het (terecht) verboden is om een telefoon binnen het directe zichtveld te hanteren.
Door een menu bladeren tijdens het rijden zou eigenlijk niet moeten mogen, en een touchscreen bedienen wat mij betreft nog minder. Ik heb nooit begrepen dat het is toegestaan om een touchscreen/telefoon in een houder buiten het directe zichtveld te bedienen, terwijl het (terecht) verboden is om een telefoon binnen het directe zichtveld te hanteren.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Dit zeg je nou, maar ik had eens een oude oom die echt geen idee had hoe hij de verwarming en radio in zijn auto moest bedienen,..... wánt dat deed zijn vrouw altijd.
Je bent geen uitzondering als je ook graag USB wil kunnen gebruiken. Dat is natuurlijk ook de enige reden dat de meeste apparaten met bluetooth nog steeds worden voorzien van USB playback. Wat het handigst is, ligt er maar net aan hoe je het wil gebruiken.
Zelf zie ik bluetooth vooral als een handige aanvulling op USB, al ben ik momenteel al blij dat er een radio/CD-speler in mijn auto zit. Als daar iets anders in komt, zou ik ook de USB-aansluiting het liefst aan de achterzijde zien. Ik wil mijn muziek ook beschikbaar hebben zónder mijn telefoon bij te hoeven hebben. Huh? Zonderlingen die zonder telefoon de deur uitgaan? O jahoor, ze bestaan echt!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Nee Pinguin is internet radio, denk niet dat dat kan. Het bedienen (tenminste bij mij) kan ook met de knoppen op het stuur. Je moet dan wel op het scherm kijken, tenzij je dat wel heel intuïtief kunt.
En navigatie, hoe doe je dat zonder te kijken? Alleen op geluid? Komt niet goed.
Of je gaat camper rijden. Die maakt zoveel herrie dat je onderweg geen radio aan wilt
En navigatie, hoe doe je dat zonder te kijken? Alleen op geluid? Komt niet goed.
Of je gaat camper rijden. Die maakt zoveel herrie dat je onderweg geen radio aan wilt
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Jullie hebben geen idee hoe simpel en handig het vandaag de dag is alle muziek onder de knop bij je te hebben. Ga je dan thuis je stickie laden met muziek voor dat je de deur uit gaat? Koudwatervrees.
Ik snap hem ook niet Barry, in m'n huidige auto zit geen mogelijkheid voor streaming oid en dat mis ik echt. Doordat het een incourant model is, is er ook geen vervanger ](./images/smilies/eusa_wall.gif)
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Oh jawel hoor. Ik heb simpelweg een andere voorkeur dan jij. Met een ssd of flinke stick in het dashboardkastje hoef ik niet zonodig telkens alles te verversen. En zoals gezegd is de telefoon dan niet nodig, wat absoluut niet wil zeggen dat ik die optie er niet naast heb gebruikt.
Kort kijken is iets anders dan uitvoerig bedienen he.
Ik gebruik ook nog een USB. Af en toe gebruik ik een iPod classic 160 die we in het dashboardkastje hebben liggen. Maar we streamen ook wel Tidal of podcasts via Bluetooth.
Ik ben echt hopeloos ouderwets, luister het merendeel van de tijd naar de FM radio, en draai in het buitenland nog gewoon CD's die in de wisselaar zitten...
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Het kan ook allemaal prima samengaan. Maar waar het dus om ging: Dre zoekt een headunit waarvan de USB-aansluiting niet aan de voorkant maar aan de achterkant zit, als het mag. Kent iemand zo'n apparaat?
https://pioneer-car.eu/nl/nl/deh-x8700dab/deh-x8700dab
Alleen een cd speler extra,maar voor de rest prima.
Alleen een cd speler extra,maar voor de rest prima.
Helemaal geen usb,geen DAB en cd-speler defect.
https://www.alpine-electronics.nl/p/Pro ... ute-204dab
Deze lijkt mij ook een mooie optie,ondanks usb aan de voorzijde.
https://www.alpine-electronics.nl/p/Pro ... ute-204dab
Deze lijkt mij ook een mooie optie,ondanks usb aan de voorzijde.