headunit tips

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: headunit tips

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef: di 01 okt 2024, 22:13
stuurbediening of tastbare knopjes, ik kijk nooit naar de radio zelf.

daarnaast ga ik niet mijn dash verpesten door er een telefoon op te hangen :-#


Psies, ogen op de weg! Je ziet af en toe slingeraars... :roll:
Laatst gewijzigd door Pjotr op di 01 okt 2024, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: headunit tips

Bericht door Barry2001 »

Maar hoe weet je zonder te kijken dan waar je naar gaat luisteren? Of luister je alleen radio. Knopje 1,2 of 3.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: headunit tips

Bericht door Henkjan »

presets. als ik 'm op Radio4 heb, 2 keer knopje rechts voor Kink, 1 keer links is 3FM.
knopje "mode" om naar CD te schakelen
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: headunit tips

Bericht door Barry2001 »

En wil je Pinguin luisteren.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: headunit tips

Bericht door dre »

Kink Distortion als ik het zo inschat. :goedzo:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: headunit tips

Bericht door Marp »

Kan je die dan niet onder een preset plaatsen, desnoods in een playlist?

Door een menu bladeren tijdens het rijden zou eigenlijk niet moeten mogen, en een touchscreen bedienen wat mij betreft nog minder. Ik heb nooit begrepen dat het is toegestaan om een touchscreen/telefoon in een houder buiten het directe zichtveld te bedienen, terwijl het (terecht) verboden is om een telefoon binnen het directe zichtveld te hanteren.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: headunit tips

Bericht door Marp »

ds23man schreef: di 01 okt 2024, 21:34
Daarom rijdt er altijd iemand met mij mee die de richtingaanwijzer en de ruitenwissers bedient. :mrgreen:
Dit zeg je nou, maar ik had eens een oude oom die echt geen idee had hoe hij de verwarming en radio in zijn auto moest bedienen,..... wánt dat deed zijn vrouw altijd. ](*,) :lol:

dre schreef: di 01 okt 2024, 18:02
Ik wil gewoon USB.....
Blijkbaar mag dat niet. :roll:

Je bent geen uitzondering als je ook graag USB wil kunnen gebruiken. Dat is natuurlijk ook de enige reden dat de meeste apparaten met bluetooth nog steeds worden voorzien van USB playback. Wat het handigst is, ligt er maar net aan hoe je het wil gebruiken.

Zelf zie ik bluetooth vooral als een handige aanvulling op USB, al ben ik momenteel al blij dat er een radio/CD-speler in mijn auto zit. Als daar iets anders in komt, zou ik ook de USB-aansluiting het liefst aan de achterzijde zien. Ik wil mijn muziek ook beschikbaar hebben zónder mijn telefoon bij te hoeven hebben. Huh? Zonderlingen die zonder telefoon de deur uitgaan? O jahoor, ze bestaan echt! :rock: Daar blijft een USB-opslagmedium bij uitstek geschikt voor, en dan bij voorkeur zonder los hangende kabels in de auto.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: headunit tips

Bericht door dre »

Welkom bij de club. :lol:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: headunit tips

Bericht door Barry2001 »

Nee Pinguin is internet radio, denk niet dat dat kan. Het bedienen (tenminste bij mij) kan ook met de knoppen op het stuur. Je moet dan wel op het scherm kijken, tenzij je dat wel heel intuïtief kunt.
En navigatie, hoe doe je dat zonder te kijken? Alleen op geluid? Komt niet goed.
Of je gaat camper rijden. Die maakt zoveel herrie dat je onderweg geen radio aan wilt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: headunit tips

Bericht door Barry2001 »

Jullie hebben geen idee hoe simpel en handig het vandaag de dag is alle muziek onder de knop bij je te hebben. Ga je dan thuis je stickie laden met muziek voor dat je de deur uit gaat? Koudwatervrees.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: headunit tips

Bericht door Shadow »

Ik snap hem ook niet Barry, in m'n huidige auto zit geen mogelijkheid voor streaming oid en dat mis ik echt. Doordat het een incourant model is, is er ook geen vervanger ](*,)
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: headunit tips

Bericht door Marp »

Barry2001 schreef: wo 02 okt 2024, 8:28
Jullie hebben geen idee .....
Oh jawel hoor. Ik heb simpelweg een andere voorkeur dan jij. Met een ssd of flinke stick in het dashboardkastje hoef ik niet zonodig telkens alles te verversen. En zoals gezegd is de telefoon dan niet nodig, wat absoluut niet wil zeggen dat ik die optie er niet naast heb gebruikt.

Barry2001 schreef: wo 02 okt 2024, 8:25
En navigatie, hoe doe je dat zonder te kijken?
Kort kijken is iets anders dan uitvoerig bedienen he. :)
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: headunit tips

Bericht door FR_Aad »

Ik gebruik ook nog een USB. Af en toe gebruik ik een iPod classic 160 die we in het dashboardkastje hebben liggen. Maar we streamen ook wel Tidal of podcasts via Bluetooth.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: headunit tips

Bericht door ray5150 »

Ik ben echt hopeloos ouderwets, luister het merendeel van de tijd naar de FM radio, en draai in het buitenland nog gewoon CD's die in de wisselaar zitten...
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: headunit tips

Bericht door Marp »

Het kan ook allemaal prima samengaan. Maar waar het dus om ging: Dre zoekt een headunit waarvan de USB-aansluiting niet aan de voorkant maar aan de achterkant zit, als het mag. Kent iemand zo'n apparaat?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: headunit tips

Bericht door dre »

https://pioneer-car.eu/nl/nl/deh-x8700dab/deh-x8700dab

Alleen een cd speler extra,maar voor de rest prima.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: headunit tips

Bericht door Pjotr »

Wat is er dan mis met je ouwe Dre? Alleen geen usb achterop?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: headunit tips

Bericht door dre »

Helemaal geen usb,geen DAB en cd-speler defect.

https://www.alpine-electronics.nl/p/Pro ... ute-204dab

Deze lijkt mij ook een mooie optie,ondanks usb aan de voorzijde.
Plaats reactie